וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הצעיר שנורה על ידי שוטרים הודיע שיתלונן במח"ש: "לא היה חמוש, ירו בצווארו"

עודכן לאחרונה: 23.6.2026 / 10:58

חאמד אבו ג'ודה, אביו של בן ה-23 שנורה ליד כסייפה, טוען שהכוחות פרקו ממכוניותיהם והחלו לירות לכל עבר: "הרגשתי כאילו אני בדרום לבנון". הוא אמר שיגיש תלונה למח"ש: "זו לא משטרה שמגינה על האזרחים, זו גזענות"

העימות עם השוטרים באבו ג'ודה/פרטי

אביו של חסין אבו ג'ודה בן ה-23, שנורה אתמול (שני) במהלך פעילות משטרתית בכפר הלא מוכר אבו ג'ודה שליד כסייפה, היה עד לירי. "היה אצלנו ברדק שלם", תיאר חאמד אבו ג'ודה, "צעקות, צרחות של ילדים ונשים, אי אפשר לתאר במילים. הרגשתי כאילו אני בדרום לבנון, אבל אני אזרח כמו כל אזרח". בניגוד לטענות המשטרה, הוא טוען שבנו לא היה חמוש ואף לא מבוקש לחקירה, ואומר שיגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד המעורבים בירי.

"אני הייתי בבית", מספר האב בשיחה עם וואלה שבע. "נכנסו שני רכבים, אחד פרטי ואחד של משטרה, וכשירדו מהם - הם התחילו לירות מול עיניי, ללא שום סיבה, ירי חי, וגם גז מדמיע ורימוני הלם. הבן שלי יצא מהבית בשביל לראות מה קרה, וכשראו אותו ישר הכניסו לו כדור לצוואר. לא ניסו לפגוע ברגל, אלא להרוג".

לדבריו, במשך דקות ארוכות מנעו השוטרים מבני הכפר להעניק טיפול לבנו. "לא נתנו לנו להתקרב אליו, אז הילדים התחילו לנסות להגיע אליו. ואז השוטרים התחילו לירות על שמאל וימין, על רכבים, ניפצו שמשות, ממש מלחמה. ואז גם הזעיקו עוד כוחות, ומי שבא - יורה. ממש מלחמה. בכפר עדיין יש ערימה של קליעים, של כדורי גומי, של גז מדמיע".

לדברי אבו ג'ודה, טרם פגש את בנו, שעתיד לעבור היום ניתוח בבית החולים. "לא היה עליו אקדח", הוא מתעקש בניגוד לגרסת המשטרה, "הבן אדם לא סיכן אף אחד, הוא לא מסוכן, לא היה חמוש, אז למה ישר ירו בו? ורשמו בהודעות 'ניטרלנו אותו'. זו לא משטרה שמגינה על האזרחים, זו משטרה... אין לי מילים לתאר אותה. גזענות מדרגה ראשונה. אנחנו לא דרושים לחקירות, אנחנו לא עבריינים, אם היו רוצים אותנו - בשיחת טלפון הייתי מגיע. אין שום סיבה לירי, אין שום סיבה לכל מה שהיה".

נזק שנגרם בפעילות המשטרתית באבו ג'ודה/פרטי

האב טוען לאכיפה בררנית, ואומר: "היה אצלנו ברדק שלם: צעקות, צרחות של ילדים ונשים, אי אפשר לתאר במילים. הרגשתי כאילו אני בדרום לבנון, אבל אני אזרח כמו כל אזרח. למה מתנהגים עם הבדואים בצורה כזו? אני רואה הפגנות של חרדים - השוטרים לא פועלים באותו אופן. למה, אני מסוכן והוא לא? זו גזענות ממדרגה ראשונה".

מהמשטרה נמסר: "במהלך פעילות מבצעית של כוחות משטרה במחוז הדרומי בפזורת אבו ג'ודה, למעצר חשוד שזוהה כשהוא חמוש בנשק וסיכן את הכוח, בוצע לעברו ירי במטרה להסיר את האיום ולעצרו. בחזקת החשוד נתפס אקדח עם מחסנית. במקום החלה התגודדות, וכוחות המשטרה פעלו במקום במטרה להשיב את הסדר במקום".

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully