חברי חסידות גור הפגינו אמש (ראשון) ברחבי העיר ערד וחסמו כבישים, במחאה על מעצר של בן הקהילה החרדית בעיר החשוד בפלילים. בעקבות החסימות, נפוצו ברשתות החברתיות קריאות לצאת ולהתעמת עם המפגינים. ראש העיר קרא למשטרה לפעול בכוחות מוגברים, וכינה את המפגינים "עבריינים פורעים".
אלפים מבני הקהילה יצאו אתמול להפגין ברחבי העיר ללא אישור, לאחר שביום שישי קיימו תפילת מחאה שקטה מול תחנת המשטרה, שאושרה מול המשטרה. "אנרכיה ברחובות ערד", כינה זאת ראש העירייה יאיר מעיין, "חבורת עבריינים פורעים חוסמים את רחובות העיר. אני קורא למפכ"ל המשטרה לפעול מיד עם כוחות יס"מ ולפזר את העבריינים הפורעים".
לאחר שהביע תמיכה בהפגנת המחאה החוקית, גינה מעיין את המעשים אמש. "אני מגנה בתוקף את ההתנהלות האלימה כנגד כל תושבי ערד, והפגיעה בשגרת החיים של התושבים. התנהלות כזאת לא מכבדת בין הקהילות השונות בעיר".
בתגובה להתפתחויות, ועל רקע מתיחות ממושכת בין הנצים בעיר, קראו תושבי ערד החילונים לצאת ולהתעמת עם המפגינים. "תושבי ערד, קדימה להילחם על העיר שלנו, קדימה", כתב אחד התושבים, וזכה לתגובות כמו "תפסיקו למכור ולהשכיר להם את הבתים!" ו"בואו נחזיר את העיר שלנו, אנחנו נילחם על הבית שלנו". מגיב אנונימי אף כתב: "בדרך עם ספריי פלפל להגנה עצמית". תושבים רבים דיווחו כי התעמתו עם המפגינים. "מישהו חסם אותי, קיבל פיצוץ, ברח כמו ילדה קטנה. רק ככה!", כתב אחד מהם.
בתיעודים מהעיר נראו קטטות בין חברי שתי הקהילות. "רכבים ניזוקו, ועוברי אורח חטפו קללות, צעקות ומכות", כתב אחד התושבים ברשתות החברתיות. עם זאת, במשטרה עדכנו כי לא היו עצורים או מעוכבים בעימותים.
