וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת עומר: "המדינה משאירה את ראשי הערים להתמודד לבד עם המאבק בפרוטקשן"

עודכן לאחרונה: 19.5.2026 / 11:08

ארז בדש קרא בוועידת התאגידים להגדיר את הפשיעה כאירוע לאומי אסטרטגי. דבריו באים על רקע אישור תזכיר חוק שירותי אבטחה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אתמול בוועדת השרים

פאנל ראשי רשויות בוועידת התאגידים/איגוד התאגידים העירוניים

ראש מועצת עומר ארז בדש אמר אתמול (שני) כי "בחזית היומיומית של המאבק בפשיעה ובפרוטקשן, המדינה משאירה את ראשי הערים להתמודד לבדם מול פניות התושבים". בפאנל ראשי רשויות בוועידת התאגידים אמר בדש כי "התוכניות לנגב יישארו על הנייר ללא טיפול שורשי בבעיית המשילות", וקרא להגדיר את הפשיעה כאירוע לאומי אסטרטגי.

בדש שוחח בפאנל על משבר המשילות והביטחון האישי בדרום. הוא התייחס לתוכניות הפיתוח של מינהל התכנון למטרופולין באר שבע, והבהיר כי ללא פתרון של בעיית הפשיעה, הבנייה הבלתי חוקית והחזרת הביטחון האישי לתושבים - התוכניות הללו, לצד פרויקטים לאומיים כמו מעבר בסיסי אמ"ן ותקשוב, לא יצליחו להביא לשינוי המיוחל בנגב. "התוכניות לנגב יישארו על הנייר ללא טיפול שורשי בבעיית המשילות", אמר.

לדבריו, "אי אפשר להטיל את המערכה הזו רק על כתפיה של המשטרה, ומדינת ישראל חייבת להגדיר את הנושא כאירוע לאומי אסטרטגי שדורש מעורבות ישירה של ראש הממשלה, תיאום בין כלל המשרדים ומינוי פרויקטור ייעודי בעל סמכויות". בדש הדגיש כי בשונה מנושאים אחרים, הטיפול בפשיעה ובמשילות אינו יכול לעבור לניהולן של הרשויות המקומיות.

ראש המועצה ציין כי בעוד שהרשויות המקומיות הוכיחו מוכנות גבוהה ויכולת תפקוד מצוינת במצבי חירום מול מתקפות טילים, הרי שבחזית היומיומית של המאבק בפשיעה ובפרוטקשן, המדינה משאירה את ראשי הערים להתמודד לבדם מול פניות התושבים בשטח. הוא הפנה טענה נוקבת לכנסת ולמערכת המשפט בנוגע למצב החקיקה הקיים, וטען כי החוקים הנוכחיים אינם רלוונטיים למציאות הקיצונית, מה שמוביל לשחרור מהיר של עבריינים ומקשה על המשטרה ובתי המשפט לייצר הרתעה. כדי לשנות את המצב, קרא בדש לכנסת להוביל שינויי חקיקה דחופים שיתאימו לסיטואציה, בין היתר חוקים שיאפשרו החלטות מנהליות וסמכויות פשיטה נרחבות למפקדי המחוזות בשטח ברגע שמזוהה נשק בלתי חוקי.

בדש הדגיש כי הפשיעה והאלימות פוגעות בראש ובראשונה בתושבי האזור, והבהיר כי גם להנהגה של החברה הערבית יש אחריות מרכזית וחשובה לקחת חלק ולהחזיר את המשילות, שכן בסופו של דבר מדובר במאבק משותף של כלל החברה בישראל.

דבריו של בדש באים על רקע אישור תזכיר חוק שירותי אבטחה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אתמול בוועדת השרים. על פי ההצעה, האחריות הכוללת של עולם חברות האבטחה תועבר ממשרד המשפטים למשרדו של בן גביר, ייקבע מתווה רגולטורי מתאים לעולם חברות האבטחה, ופעילות חברות האבטחה ובעלי התפקידים בה ייבחנו באופן מדוקדק על ידי משטרת ישראל בהתאם למידע מודיעיני חסוי.

"אנו שמים סוף לחברות השמירה הפיקטיביות שסוחטות בעלי עסקים פטריוטיים נפלאים, בכסות לגיטימית ובלי כל רגולציה", אמר אתמול בן גביר. "זוהי בשורה ענקית לעם ישראל ובשורה מדאיגה לארגוני הפשיעה. אני קורא לכנסת ישראל לאשר בהקדם את תזכיר החוק בשלוש קריאות, למען כלל עם ישראל. משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי ימשיכו לפעול באופן שיטתי לפגיעה במנגנוני הסחיטה, לשבירת תרבות הפחד, ולהשבת תחושת הביטחון לבעלי העסקים ולאזרחים שומרי החוק".

בן גביר אף פנה "לעברייני הפרוטקשן", ואמר: "בצורה ברורה: קחו בחשבון - אנחנו לא מתכוונים לוותר. כבר עם כניסתי לתפקיד לפני שלוש וחצי שנים התחלנו לטפל בתופעה - שנים ארוכות העלימו מכם עין, פחדו להתעסק איתכם והפקירו את בעלי העסקים והאזרחים הנורמטיביים. מדינת ישראל עולה למאבק נחוש, התקפי וחסר פשרות נגד ארגוני הפשיעה ותופעת הפרוטקשן. אני מודע היטב לכך שיש עוד הרבה עבודה לפנינו, אבל המדיניות השתנתה - ואנחנו נמשיך לפעול בכל הכוח עד שנחזיר בעזרת ה' את הביטחון והמשילות לבעלי העסקים".

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully