וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 דקות מת"א לב"ש: מקטע חדש של מסילות רכבת הועבר לאישור הממשלה

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 12:23

הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה לאישור הממשלה את מקטע הרכבת הדרומי, שאורכו 90 ק"מ, בו יסעו רכבות במהירות של עד 250 קמ"ש

רכבת ישראל תחנוך את השירות לנוסעים בין הרצליה לירושלים יצחק נבון. Cloudview שבתאי טל, אתר רשמי
רכבת ישראל תחנוך את השירות לנוסעים בין הרצליה לירושלים יצחק נבון/אתר רשמי, Cloudview שבתאי טל

הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה לאישור הממשלה את המקטע הדרומי של קו מסילות הרכבת המהירות מאזור נתב"ג ועד באר שבע. זאת, כחלק מתוכנית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור ארבעת המטרופולינים - תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע - ברכבות מהירות.

אורכו של המקטע הדרומי כ-90 ק"מ, והוא מחולק לשתי תוכניות: ממחלף שורק עד תחנת באר שבע-האוניברסיטה, ומאזור נתב"ג למחלף שורק. הרכבות שיסעו על המסילה ינועו במהירות של עד 250 קמ"ש. כך, תתאפשר נסיעה מתל אביב לבאר שבע ב-38 דקות בלבד.

במסגרת התוכנית שהועברה לממשלה, ייעשה שדרוג משמעותי לתחנת הרכבת באר שבע-האוניברסיטה, לצד יתר אמצעי התחבורה הציבורית - כולל רכבת קלה עתידית, ושירות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. בהמשך תקודם תוכנית להקמת מעין תחנה מרכזית, שתאגד את כל אמצעי התחבורה הציבורית ביחד עם מרחבים ציבוריים ושימושים עירוניים נוספים.

"תושבי מטרופולין באר שבע והעיר באר שבע בפרט ייהנו מקפיצת מדרגה כבירה עם מימושן של המסילות המהירות והחיבור עם מטרופולין גוש דן", אמר יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, הרב נתן אלנתן. "באופן דומה, ההזדמנויות הרבות שנמצאות בבאר שבע וסביבתה תוכלנה להיות נגישות גם בפני תושבי גוש דן בזכות צמצום זמני ההגעה המשמעותיים".

מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי, מסרה כי "התוכנית תספק שירות הסעת המונים מהיר לעיר באר שבע וממנה לשאר המטרופוליניים בישראל. קישוריות זו תתרום לפיתוח הדרום, ותחזק את העיר באר שבע ואת מחוז דרום כולו, החלטה שמקבלת משנה חשיבות בתקופה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully