וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ימין דורש לבטל כנס נגד המלחמה ביישוב חורה

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 18:28

כנס ההתנגדות למלחמה ולהריסות הבתים בנגב אמור להתקיים ב-21 באוקטובר במתנ"ס ביישוב, אך בארגון "בצלמו" פנו לשר הממונה בדרישה לבטלו. יוזמי הכנס: "המאבק לשלום בישראל ופלסטין יימשך עד הניצחון"

כנס מעורר מחלוקת מתוכנן להתקיים במועצה המקומית חורה על רקע התנגדות של ארגון ימין לקיומו. הכנס, תחת הכותרת "כנס שותפות השלום בנגב", מתוכנן להתקיים ב-21 באוקטובר במתנ"ס ביישוב, מה שהוביל לכך שארגון ימין פנה לחברה למתנ"סים בדרישה לבטלו.

יוזמי הכנס, מארגון "שותפות השלום", כתבו כי מדובר באירוע התנגדות "למלחמה ההרסנית של הממשלה נגד עזה", "למדיניות ההרס האכזרי של הממשלה נגד הכפרים הבלתי מוכרים" ו"ההפקרה של הנגב והרדיפה הפוליטית". בארגון הזמינו "פעילים וארגונים ערביים ויהודיים מרחבי הנגב להשמיע קול ברור נגד המלחמה על עזה ונגד התקפה האכזרית על הציבור הבדואי - ולמען שלום ושוויון", וכן להצטרף בסוף האירוע ל"משמרת מחאה נגד המלחמה ונגד ההריסות".

ההזמנה לכנס בחורה. שותפות השלום شراكة السلام,
ההזמנה לכנס בחורה/שותפות השלום شراكة السلام

בתגובה לפרסום הכנס פנה מנכ"ל ארגון "בצלמו" שי גליק למנהל חברת המתנ"סים, למנהל המתנ"ס בחורה ולשר חיים ביטון הממונה על המתנ"סים, וכתב להם כי "מטרת המתנ"סים הנה אחת - פעילות תרבות וספורט ורווחה, לא מפגנים פוליטיים נגד הממשלה". גליק הסביר כי "המתנ"סים ניתנו לרשויות בתנאי ברור שלא ייעשו בהם אירועים פוליטיים מפלגתיים, ועל אחת כמה וכמה אירועי הסתה בוטים. לצערי, חרף זאת, ישנם קומץ ראשי רשויות ערבי שבז לחוק ובמקום להודות לכם על תרומת המבנים לרשויות, בוחר לירוק לבאר ולקיים בנכסים הללו אירועים מסיתים ופוגעניים וקיצוניים".

במכתב, שהעתק ממנו נשלח גם לשר איתמר בן גביר, טען עוד גליק כי "מי שעומד מאחורי הכנס זה ארגון שנקרא 'שותפות השלום'. אין שום עמותה כזו או ארגון כזה, וזה התארגנות פיקטיבית של מפלגת חד"ש, ומי שעומד מאחורי זה זה אמג'ד שביטה, מזכ"ל מפלגת חד"ש".

בתגובה לטענות פרסם ארגון "שותפות השלום" את רשימת הארגונים החברים בו - "קואליציה רחבה של עשרות ארגונים, תנועות, קבוצות ומפלגות, שהוקמה בדצמבר 2023 על מנת לאגד את הכוחות בישראל שמתנגדים למלחמה", בהם גם מפלגת חד"ש.

עוד מסרו מ"שותפות השלום בנגב" כי "מלחמה היא שלום, חירות היא עבדות, בורות היא כוח, 'שותפות השלום בנגב' היא 'ארגון עוין', וחבריו 'תומכי טרור'. מבחינים בצרימה? אם לא, התעמולה גרעה את יכולות החשיבה העצמאית שלכם. 'שותפות השלום בנגב' מגנה בחריפות את משתפי הפעולה של ארגון ההסתה והרדיפה הגזענית 'בצלמו'. לא ניתן לגמדים עם מגפון גדול להשפיע עלינו. המאבק לשלום ושוויון בין כל בני האדם בישראל ופלסטין יימשך עד הניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully