וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני "התמונה החינוכית" התפרסמו, האם בבאר שבע הצליחו לשבור שיא זכאות לבגרות?

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 23:23

היום (א'), מפרסמים במשרד החינוך את נתוני "התמונה החינוכית הארצית", לפיהם חלה עלייה בזכאות לבגרות, פערים בין מגזרים ומגדרים מצטמצמים, אך לצד זאת הפערים בין השכבות החזקות והחלשות הולך וגדל. אז מה אומרים הנתונים על תלמידי באר שבע? בידיעה המלאה

תיכון דוד טוביהו. צילום: נועה גבאי וואלה שבע,
תיכון דוד טוביהו/צילום: נועה גבאי וואלה שבע

נתוני "התמונה החינוכית הארצית" התפרסמו היום (א'), כאשר הנתונים מציגים כי בשנת הלימודים תשפ"ג 432,952 תלמידים למדו בתיכונים בחטיבות העליונות, בכיתות י' - יב', מתוכם 127,379 מתוכם הם תלמידי כיתה יב' במסגרות חינוך המגישים תלמידים לבגרות. בשנה לימודים זו 39.5% מכלל תלמידי י' - יב' למדו במגמות טכנולוגיות (ובכלל זאת: הנדסת תעשייה וניהול, תכנון ותכנות מערכות, הנדסת חשמל, בקרה ואנרגיה, עיצוב מוצר, הנדסת אוטוטק, תקשורת אלקטרונית, תקשוב וכו').

עוד מציג הדוח עלייה בשיעור הזכאות של תלמידי ישראל לתעודת בגרות, עלייה בשיעור הזכאות לבגרות של תלמידים בחינוך החרדי, צמצום הפער בין תלמידי המגזר הערבי לתלמידי המגזר היהודי, צמצום הפער בין אחוז הזכאות של בנות לבגרות לאחוז הזכאות של בנים. אולם לצד זאת, ישנן בשורות פחות מעודדות לפיהן הפער בין תלמידים מהשכבות החזקות לתלמידים מהשכבות החלשות גדל וכן חלה ירידה בשיעור הזכאות לתעודת בגרות מצטיינת.

מה קורה בבאר שבע? לראשונה בהיסטוריה של העיר באר שבע, עוברת מערכת החינוך את רף 91% הזכאים בבחינות הבגרות. כאר נציין כי מדובר בשיעור זכאות של % 91.1 ללא החינוך המיוחד ו-87.7% כולל החינוך המיוחד. כאשר מדובר על מגמה יציבה, עלייה של למעלה מ-25% בעשור האחרון.

כמו כן, בבאר שבע יכולים להתגאות באחוז הנשירה מהנמוכים בישראל, 0.8 אחוז. בנוסף ראוי לציין כי באר שבע זכתה במקום השני במדינת ישראל במספר בתי הספר המצטיינים במערכת החינוך, כאשר לא פחות מ- 11 בתי ספר על יסודיים בעיר דורגו על ידי משרד החינוך כבתי ספר מצטיינים. בתי ספר שהצטיינו בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים בשנה החולפת. נוסף על כך בולטים תלמידי באר שבע גם באחוזי התנדבות ופעילות חברתית מהגבוהים.

"השיאים החינוכיים אליהם הגענו בשנים האחרונות הן בתחום ההישגים והמצוינות והן בתחום הערכי הם תוצאה של עבודה קשה והתמדה. מערכת החינוך צועדת קדימה ומכשירה את תלמידיה לעולם המחר, לעולם משתנה עם מגוון מיומנויות והיא עושה זאת בזכות פועלם של אנשים מצוינים. תודה למנהיגות החינוכית העירונית במינהל החינוך בעיריית ב"ש, למנהלות ולמנהלים ולצוותי ההוראה והמנהלה בבתי הספר, לצוותים החינוכיים בגני הילדים, לשותפים ממשרד החינוך, להנהגת ההורים העירונית ובעיקר לתלמידות ולתלמידי העיר שחלמו, השקיעו והגשימו. נמשיך להשקיע ולפתח מערכת חינוך מצויינת המגלה בכל תלמיד ותלמידה את נקודות החוזק הייחודיות, תוך שילוב החינוך הערכי, ההתנדבות והנתינה" אמר, ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ'.

מ"מ וסגנית רה"ע מחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר, אמרה: "תודה למנהלות ולמנהלים ולכל צוותי החינוך על מסירות ומנהיגות ועל הגשמה למעשה של האמונה כי לכל אחד ולכל אחת מגיעה הזכות להזדמנות שווה וייחודית".

ראש מינהל חינוך בעיריית באר שבע, אבי אוחיון: "חינוך עושים באהבה, בשקדנות, בסובלנות ובהקפדה על הפרטים הקטנים. הנתונים הללו הם תוצאה של עבודה מאומצת של כל צוותי החינוך, באופן מתמיד וקבוע, לאורך שנים, תוך מתן מענה מותאם לתלמידים על כל קשת הצרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully