וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הדרום נעצר בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 14:23

תושב ערוער נעצר בחשד להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות כחלק מרשת מפיצים בענף הבנייה. סה"כ הספיק החשוד להוציא 23 חשבוניות מס שלא כדין בהיקף של כ-4 מיליון.

תושב ערוער, סאמר מטאלקה, הובא היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע בחשד להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים. השופט גיל אסיף שחרר את החשוד בתנאים מגבילים. מבקשת המעצר עולה כי מטאלקה נרשם כעוסק במשרדי מע"מ באר שבע בחודש מרץ האחרון בתחום הבניה השיפוצים ועבודות תשתית.

מחקירה של משרד מע"מ באר שבע עולה החשד כי כל עיסוקו של החשוד התמקד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בחודשים 08-09/24 בהיקף של כ-4 מיליון ₪ ללקוחות רבים ברחבי הארץ. על פי החשד מטאלקה הוא חלק מרשת מפיצים ומקזזים הממוקמים כולם באזור מגוריו, באותה השכונה, בטווח הגילאים 20-24, ללא כל ניסיון בעבודות בניה, קבלנות בניין או שיפוצים. סה"כ הספיק החשוד להוציא באמצעות מערכת "חשבונית ישראל" 23 חשבוניות מס שלא כדין.

מבדיקת חשבון הבנק של החשוד לא נמצאו כספים חרף מחזורי הענק המדווחים. ממצאי החקירה מעלים כי כלל החשבוניות שהוציא החשוד נמסרו לו באותו היום, באותה השעה ומאותו קבלן, כאשר בכל יום משתנים שמות הקבלנים שלכאורה סיפקו לו עבדות במיליוני שקלים.

כן נציין כי בהתאם לחקיקה שאושרה בכנסת, בשלב הראשון בשנת 2024, רשות המסים מקבלת מהעסקים דיווח און ליין במערכת חשבונית ישראל על העסקאות ומנפיקה מספרי הקצאה עבור כל החשבוניות המדווחות. מספר ההקצאה נדרש לצורך קיזוז התשומות המגולמות בחשבונית. בהתאם למתווה החקיקה, רק לאחר אישור נוסף של ועדת הכספים, ניתן יהיה לעבור בשנת 2025 לשלב השני במסגרתו תוכל הרשות לסרב להנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות שימצאו כחשודות על ידי המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully