וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה קיצצה כמיליארד שקלים מתקציב חבל תקומה עבור נתיבות ואופקים

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 14:30

הקיצוץ מגיע לאחר עתירה שהגישו נתיבות ואופקים לבג"ץ בדרישה לכלול אותן תחת חבל תקומה

לאחר עתירת נתיבות ואופקים לבג"ץ להיכלל בחבל תקומה, החליטה הממשלה לקצץ כמיליארד שקל מתקציב חבל תקומה ולהעבירם לערים נתיבות, אופקים והמועצה האזורית מרחבים שבצפון הנגב. משרד ראש הממשלה גיבש את ההחלטה בתגובה לדרישת הערים להיכלל בחבל תקומה, במטרה להבטיח שהן ייהנו מהתקציבים שהוקצו לשיקום יישובי עוטף עזה לאחר אירועי 7 באוקטובר.

החלטה זו היא חלק ממגמה מתמשכת שבה כספים שיועדו לחבל תקומה מועברים למטרות אחרות. מדובר בפעם השלישית בחודשים האחרונים שכספים מופרשים מתקציב תקומה, כאשר עד כה הוסטו כבר 1.2 מיליארד שקל למימון שהות משפחות מהנגב המערבי בבתי מלון, ו-200 מיליון שקל נוספים ניתנו לפיצוי משפחות שכולות ולטיפול בפדויי שבי.

הקיצוץ האחרון מגיע מתוך תקציב של 5 מיליארד שקל שהוקצה בהחלטת ממשלה באפריל השנה לתוכנית חומש לפיתוח יישובי עוטף עזה. התקציב הכולל של תקומה עומד על 19 מיליארד שקל, מתוכם 5 מיליארד שקל מיועדים לעידוד צמיחה ופיתוח. למרות ההתנגדות של משרדי המשפטים והאוצר להקצות את התקציב לפיתוח כל עוד אין הגדרה ברורה של גבולות חבל תקומה, נראה כי הממשלה פועלת למציאת פתרון שיספק מענה גם לצרכים של יישובי הנגב המערבי.

בהמשך לדרישות שהוגשו לבג"ץ, נדרש עדכון להגדרת היישובים הזכאים להיכלל בחבל תקומה, לאור השינויים הביטחוניים בעקבות הטבח והמלחמה. משרד ראש הממשלה מבקש להגדיר מחדש את אזורי העדיפות הלאומית, כדי להצדיק את ההשקעות במיזמי הצמיחה. עם זאת, המחלוקת הפוליטית עלולה לעכב את קביעת הגבולות הסופיים של חבל תקומה, בעוד המשרדים הרלוונטיים טרם הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully