וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט תעשייתי? נחתם הסכם עם המורים בחטיבות העליונות, אך בב"ש לא כולם מרוצים

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 13:24

לאחד שבועות שבהם לא שבו ללמד המורים בחטיבות העליות, היום נחתם הסכם שכר. אז מה חושבים עליו המורים בבאר שבע? "חבל שכל הסכם עם מורים נוגע מיידית לשכר ושעות ואף פעם לא מייחסים חשיבות למספר התלמידים בכיתות, לכיתות הצפופות ועוד"

הבוקר (ב'), בסיומו של מו"מ שנמשך חודשים ארוכים, בהשתתפות ארגון המורים, מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך, חתמו הצדדים על הסכם שכר חדש למורים ולמנהלים בחטיבות העליונות. ובכך מגיעה לסיום שבית המורים בחטיבות העליונות.

עיקרי ההסכמות:
תוספות שכר - המורים יקבלו מענק מיידי בגובה 9,600 ₪ (800*12) למשרה מלאה שישולם כבר במשכורת חודש אוקטובר . בנוסף, יקבלו המורים תוספת שכר בגובה 2000 ₪. מתוכם 1200 ₪ ישולמו כבר החל מה 1/9/24. שאר הפעימות הוסדרו בהסכם.

גמול השתלמות - העלאת שווי גמול השתלמות מ- 1.2% ל- 1.3%.

תוספות שכר לבעלי תפקידים - תוספות שכר ייעודיות למנהלים ולסגני מנהלים, למחנכים, ליועצות, לרכזי שכבות, למורי החינוך המיוחד ועוד.

תגמול דיפרנציאלי בית ספרי - המענק הדיפרנציאלי (בגין הישגי בית הספר), יוכפל ב-2 למנהלים וב-1.5 לסגני מנהלים.

שינוי מבנה שבוע עבודה - הוספת שעת הוראה פרונטלית בכיתה, ולצידה הפחתת שעות הוראה פרטנית. סה"כ למשרה מלאה: 38 ש"ש במקום 40 ש"ש.

גמולים גמישים - מנהל בית ספר יהיה רשאי, בתחילת כל שנת לימודים, להגדיר תפקידים חדשים שייעדו לצרכים היחודיים לבית הספר ולקבוע את התגמול בגינם.

חוזים מיוחדים לעמיתי הוראה ולמנהלים.

אך האם מדובר בשקט תעשייתי? ההסכם אמור להבטיח יציבות במערכת החינוך ל-5 השנים הבאות. בנוסף, הושגו הסכמות לגבי החזרת חלק מימי השביתה כימי לימודים.

מה חושבים על כך המורים בבאר שבע? "כל תוספת שכר מבורכת. אני שמח שסוף סוף העיצומים נגמרו ונוכל להעביר ציונים לתלמידים ולהתמקד במטרה לשמה באנו למערכת החינוך" אומר לירון מורה באחת החטיבות העליונות בעיר ומוסיף כי יש להתייחס לנושאים נוספים מעבר לשכר "חבל שכל הסכם עם מורים נוגע מיידית לשכר ושעות ואף פעם לא מייחסים חשיבות למספר התלמידים בכיתות, לכיתות הצפופות ועוד. אלמנטים שמשפיעים על מערכת החינוך לא פחות משכר למורים שהיה צריך לעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully