וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של עשור במספר התאונות הקשות במעורבות כלי רכב כבד - מה המצב בדרום?

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 13:55

על פי נתוני הלמ"ס, במהלך שנת 2023 אירעו 81 תאונות דרכים במעורבות משאית או אוטובוס שבהן היו הרוגים, ועוד 392 תאונות שהוגדרו קשות אך ללא הרוגים. מה המצב בכבישי הדרום?

אוטובוס התדרדר לתעלה בצד הדרך בכביש 5 סמוך למחלף גלילות מזרח. 4 ביולי 2023. מד"א
אוטובוס שהדרדר לתעלה, בקיץ שעבר/מד"א

במהלך שנת 2023 אירעו 81 תאונות דרכים קטלניות במעורבות אוטובוסים ומשאיות - כך על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס. בנוסף אירעו 1,138 תאונות דרכים שאינן קטלניות במעורבות רכב כבד (אוטובוסים ומשאיות), 392 מהן היו קשות - הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


העיר שבה אירעו הכי הרבה תאונות במעורבות רכב כבד ב-2023 היא ירושלים, עם 143 תאונות, אחת מהן קטלנית ו-48 מוגדרות קשות. בתל אביב אירעו 83 תאונות במעורבות רכב כבד ב-2023, חמש מהן קטלניות ו-30 תאונות מוגדרות קשות.

ומה המצב בערי הדרום? בשנה שעברה אירעו 23 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד בבאר שבע, שתיים מהן קטלניות ושבע נחשבות קשות. באופקים נרשמו שתי תאונות דרכים קשות במעורבות רכב כבד, ובנתיבות אירעה רק תאונה קלה אחת במעורבות אוטובוסים ומשאיות ב-2023. ברהט לא היו תאונות במעורבות כלי רכב כבדים בשנה שעברה.

"כמאה בני אדם נהרגים בכל שנה בממוצע בתאונות עם כלי רכב כבדים", הסביר עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "המסה הכבדה בשילוב מהירות הנסיעה מגבירים את הסיכון לתאונה ומחמירים את תוצאותיה. משאיות ואוטובוסים רבים נוסעים עם ליקויי בטיחות, והנהגים עובדים שעות רבות תחת עייפות רבה ולעתים הרבה מעבר למותר בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully