וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שוטרים נפצעו מיידוי אבנים במהלך מעצר חשוד בירי מלקייה

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 9:51

תושבי היישוב כרמית דיווחו אמש שוב על ירי מהיישוב לקייה. שוטרי תחנת העיירות נכנסו ליישוב, ובמהלך הפעולה נפצעו שלושה שוטרים מיידוי אבנים. תושב כרמית: "חייבים לשים לזה סוף"

מעצר בלקיה/באדיבות המשטרה
אקדח שנתפס. באדיבות המשטרה,
אקדח שנתפס/באדיבות המשטרה

עוד לילה לא שקט עבר על תושבי היישוב כרמית בנגב. שוב זה היה בעקבות ירי שבוצע מהיישוב הסמוך לקייה. אחד התושבים סיפר: "זה היה 'עוד ערב' בכרמית, עם ירי אוטומט מלקייה. זה כאילו הפך לשגרה וזה הכי מסוכן. חייבים לשים לזה סוף".

בעקבות דיווחים למשטרה נכנסו כוחות ממשטרת העיירות ליישוב. מהמשטרה נמסר כי במסגרת מבצע "בלימת חירום" עליו הנחה מפכ"ל המשטרה, דני לוי, החלה המשטרה בהגברת הפעילות נגד גורמי פשיעה ובפגיעה קשה בתשתיות כלכליות. אתמול התקבלו מספר דיווחים על אירועי ירי ביישוב לקייה. כוחות משטרה של תחנת העיירות פעלו ביישוב על מנת לאתר את מקורות הירי ולבצע את מעצרם של חשודים מעורבים. בכניסה לאחד ממתחמי הבתים בשכונה 11 זיהה הכוח חמוש באקדח ולאחר מרדף קצר ביצע את מעצרו ותפס את כלי הנשק, אקדח מסוג גלוק. בסמוך למעצרו החלו תושבי המקום לתקוף את השוטרים וליידות אבנים לעברם. הכוח הגיב בירי באוויר, וכתוצאה מאירוע האלימות 2 שוטרים נפגעו באורח קל, ושוטר נוסף נחבל מאבן בראשו ונזקק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה.

בעקבות האירועים הנחה מפקד מרחב הנגב תנ"צ אפי שימן להיערך בכוחות גדולים ולבצע באופן מיידי את מעצרם של כלל החשודים המעורבים באירוע האלימות. כוחות המשטרה של תחנת העיירות ומג"ב פשטו במהלך הלילה על מתחמי הבתים ביישוב וביצעו את מעצרם של 15 חשודים, תושבי המקום, בחשד לתקיפת שוטרים. בנוסף, תפסו הכוחות בחיפוש במקום תחמושת מסוג 5.56 ושני שוהים בלתי חוקיים תושבי השטחים ללא היתרים, כך שסה"כ במהלך הפעילות נעצרו 18 חשודים. כלל החשודים נעצרו לחקירה בתחנת העיירות, ובסיום חקירתם ועל בסיס חומר הראיות שייאסף נגדם הם יובאו היום לדיון בפני בית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.

הירי כפי שנשמע מכרמית/בהתאם לסעיף 27 א'

חבר הכנסת אלמוג כהן, שהה מעודכן משעות הלילה אודות האירוע, הגיב: "אתמול מיד עם קבלת פנית הציבור בנושא, שוחחתי עם גורמים בכירים במחוז הדרומי, כאשר דרישתי הייתה ברורה: לבצע אכיפה נחושה. לאחר שבפעם שעברה נכנסתי בעצמי למקום הירי. תוך זמן קצר נכנס כוח משמעותי של תחנת עיירות המצויינת ועצרו את העבריינים. אמשיך לעמוד לצד תושבי הנגב עד אשר נביא לשקט אמיתי".

גם ראש מועצת מיתר שמעון פרץ הגיב בעקבות הירי אמר ואמר: "אתמול בשעות הערב שוב בוצע ירי באזור לקייה. בהתאם לסיכומים ולמדיניות החדשה והנחושה שמוביל מפקד משטרת העיירות החדש סנ"צ ארקדי שוסטר, מיד עם קבלת הדיווחים על הירי התארגן כוח משטרתי שנכנס ללקייה, ביצע מרדף ואף תפס חשוד ואקדח. במהלך הפעילות נפצע שוטר מידויי אבנים ועוד ארבעה שוטרים נחבלו - מה ששוב מזכיר לכולנו את תרומתם של השוטרים ואת העובדה שגם בפעילות שכזו מדובר בסכנה ממשית. מבקש לשבח את היוזמה ואת המדיניות שמוביל מפקד משטרת העיירות ולא פחות חשוב לשבח את השוטרים שלנו שפעלו תוך סיכון אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully