וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: תושב הדרום הואשם שגויס ע"י איראן להתנקש בנתניהו וגלנט

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 12:10

האיש, תושב אשקלון שחי במשך תקופה בטורקיה, נעצר בחודש שעבר. לאחר שנוצר עמו קשר, הבריחו אותו גורמי מודיעין איראניים לתוך המדינה, שם הוצע לו כסף תמורת קידום התנקשות בבכירים ישראלים

רונן בר, בנימין נתניהו, יואב גלנט, בנט. צילום: חיים גולדברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
רונן בר, בנימין נתניהו, יואב גלנט, בנט/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני/פלאש 90

איש עסקים ישראלי, תושב הדרום שהתגורר בטורקיה, נעצר בחודש שעבר בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות שעניינן קשר עם גורמי מודיעין של המשטר האיראני - כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום, עם הגשת כתב האישום נגדו. על פי החשד, מרדכי ממן, בן 72 מאשקלון, גויס על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בהם ראש הממשלה, שר הביטחון וראש השב"כ, ואף הוברח פעמיים לשטח איראן וקיבל תשלום עבור ביצוע משימות.

במסגרת החקירה שנוהלה בשב"כ וביאחב"ל עלה כי ממן התגורר תקופה ממושכת בטורקיה וניהל קשרים עסקיים וחברתיים עם גורמים ממוצא טורקי וממוצא איראני. כך, באפריל הסכים להיפגש עם איש עסקים עשיר המתגורר באיראן בשם אדי, לטובת קידום פעילות עסקית. לשם כך נסע לעיר סמנדג שבטורקיה, שם נפגש עם שני נציגיו של אדי, שלא היה יכול לצאת מאיראן.

חודש לאחר מכן נפגש במזרח טורקיה עם נציגיו של אדי, ולאחר שהתברר כי אדי עצמו שוב לא יכול לצאת מאיראן, הוברח ממן ברכב דרך מעבר גבול יבשתי לתוך איראן, שם נפגש עם אדי ועם אדם בשם חאג'ה, שהוצג כפעיל מטעם מנגנוני הביטחון האיראניים.

מעבר הגבול בו חצה הישראלי מטורקיה לאיראן

הקבוצה נסעה לביתו של אדי באיראן, וזה הציע לממן לבצע משימות ביטחוניות שונות בתחומי ישראל עבור המשטר האיראני: העברת כספים או אקדח בנקודות שיקבעו מראש, צילום מקומות הומי אדם שונים בארץ ושליחתם לגורמים האיראניים, ואיום על אזרחים ישראלים אחרים המופעלים בארץ מטעם המשטר האיראני שלא ביצעו משימות שהתבקשו. על פי החשד, האזרח הישראלי ביקש "לבדוק את העניין".

עוד עלה מהחקירה כי במהלך אוגוסט הוברח ממן פעם נוספת לאיראן, הפעם בתוך קבינה של משאית. הוא הגיע לביתו של אדי ופגש גורמי מודיעין איראנים נוספים. הוא התבקש לבצע פעילות טרור עבור איראן על אדמת ישראל, ובתוך כך לקדם התנקשויות בראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט או ראש השב"כ רונן בר. הגורמים אף ביקשו לבדוק אפשרות להתנקש בבכירים נוספים כמו ראש הממשלה לשעבר מר נפתלי בנט - כנקמה על חיסולו של איסמעיל הנייה על אדמת איראן ביולי, אשר יוחסה בידי שלטונות איראן למדינת ישראל. ממן דרש מצדו תשלום מקדמה על סך מיליון דולר בטרם ביצוע פעולה כלשהי.

למחרת נפגש הישראלי שוב עם הגורמים האיראניים, ואלה חזרו על הצעתם להתנקש בבכירים, בחנו אפשרות שהוא יפעל לאיתור גורמים רוסים ואמריקאים לצורך חיסול מתנגדים של המשטר האיראני באירופה ובארצות הברית, ויגייס איש מוסד אשר יהפוך להיות "סוכן כפול". גם במהלך פגישה זו דרש ממן מקדמה על סך מיליון דולר, אולם הסוכנים האיראניים סירבו לבקשתו והודיעו לו כי יצרו עמו קשר בעתיד. בטרם עזיבתו את אדמת איראן קיבל לידיו 5,000 יורו מאדי ומנציג המודיעין האיראני עבור השתתפותו בפגישות.

"מדובר בפרשייה חמורה ביותר המהווה דוגמה למאמצים הכבירים של גורמי המודיעין האיראניים לגייס אזרחים ישראלים לטובת קידום פעילויות טרור בישראל", אמר גורם בכיר בשב"כ. "בזמן שמדינת ישראל מצויה במלחמה במספר גזרות, אזרח ישראלי יוצא בשתי הזדמנויות שונות למדינת אויב, נפגש עם סוכני מודיעין איראניים ומביע נכונות לביצוע מעשי טרור חמורים על אדמת ישראל. מעשיו סייעו לאיראן ולגורמי המודיעין שלה במערכה שהם מנהלים כנגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully