וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני הפשיעה בחברה הבדואית נחשפים; ח"כ פוגל: המודל שלהם זה מי שיש לו נשק וכסף

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 9:46

פוגל אמר את הדברים במהלך סיור בנגב, בו הוצגו נתונים מדאיגים: בכל בית שלישי ובכל רכב שלישי בחברה הבדואית נמצא נשק בלתי חוקי, השנה נבנו פי עשרה יותר מבנים בלתי חוקיים מאלה שנהרסו

ראש העיר רהט אלקרינאווי (מימין), ח"כ פוגל, מפקד מחוז דרום ניצב כהן ומפקד מרחב נגב תנ"צ שימן. ללא קרדיט,
ראש העיר רהט אלקרינאווי (מימין), ח"כ פוגל, מפקד מחוז דרום ניצב כהן ומפקד מרחב נגב תנ"צ שימן/ללא קרדיט

"המודל לחיקוי בחברה הבדואית זה מי שיש לו רכב יוקרה, נשק וכסף. הערכים במגזר הבדואי בקרב הדור הצעיר אבדו" - כך אמר אתמול (שלישי) ח"כ צביקה פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, בסיור שקיים במרחב הנגב.

במסגרת הסיור, שנערך עם מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב אמיר כהן ומפקד מרחב הנגב תנ"צ אפי שימן, ביקרה הוועדה בתחנת משטרת רהט, לקיה, אום בטין וחוות הבודדים "מעיין הנעורים". ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאווי סיפר במהלך הסיור כי "בכל בית רביעי ובכל רכב שלישי אפשר למצוא פה נשק לא חוקי", וניצב כהן הוסיף כי "כמות המבנים הבלתי חוקיים שנבנו השנה בחברה הבדואית היא פי 10 מכמות המבנים שנהרסו. אנחנו עדים לאחוזי נשירה מאוד גדולים מבתי הספר, לתופעת פוליגמיה וסחר בנשים, ולאלפי אנשים שלא מדברים עברית".

ח"כ פוגל (עוצמה יהודית) אמר עוד כי כתוצאה מאובדן הערכים של הדור הצעיר, "מעמד השייח' נשחק". "אפשר להביא לתיקון", המשיך פוגל, "ואמליץ להקים גוף מתכלל אחד שיעסוק בחברה הבדואית. אעשה כל שביכולתי כדי להביא לשינוי בחברה הבדואית, אבל אני זקוק להתגיסות של ראשי הרשויות המקומיות".

ניצב כהן הגדיר את הבעיות בחברה הבדואית "אירוע בסדר גודל לאומי" והוסיף: "איפה שאנחנו כמדינה לא נמצאים - ייכנסו גורמים עוינים. אנחנו חוששים שהלאומניות תרים את הראש. אם לא נתעורר נראה תנועה איסלאמית, חמאסניקית או דאעשית מרימה את הראש בחברה הבדואית". עוד אמר כי "מיגור האלימות זאת לא רק משימת אכיפה של המשטרה, אלא שילוב כוחות של מספר גורמים".

"חוסר השקעה בחינוך ובתעסוקה מוביל את הבדואים לפשיעה", אמר אלקרינאווי. "צריך להחמיר את החוק נגד נשקים בלתי חוקיים. הצעירים בחברה הבדואית נוהגים בקלות דעת, צריך לשים את מי שמשתמש בנשק לא חוקי מאחורי סורג ובריח". הוא יצא נגד הריסות בתים ואמר כי "אי אפשר כל הזמן לצאת למבצעים מיוחדים ולהריסות של מבנים לא חוקיים בחברה הבדואית. טוב יעשה השר לביטחון לאומי אם הוא ייכנס לשיחות ישירות אל מול משפחות מההנהגה הבדואית כדי להביא לפתרון מהשורש. אני ערוך ומוכן להיפגש עם השר בן גביר כדי להביא להטבת החיים של תושבי רהט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully