וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואים את הסוף: תושבי כלניות בבאר שבע זועמים - "חיים באתר בנייה"

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 16:16

בשכונת כלניות בבאר שבע מיואשים וכועסים על ההתנהלות הנוגעת לפיתוח השכונה: "אנחנו חיים כבר יותר מדי זמן בתוך אתר בנייה, זה סבל מתמשך ופגיעה באיכות החיים". משרד הבינוי: "צפי להשלמת העבודות - אמצע 2025"

שכונת כלניות באר שבע. צילום: וואלה שבע,
שכונת כלניות באר שבע/צילום: וואלה שבע

תושבי שכונת כלניות בבאר שבע זועמים על התנהלותם של משרד הבינוי והשיכון, האמון על פיתוח השכונה, ושל הקבלן המבצע את פיתוח השכונה, ותוהים מדוע העירייה לא פועלת למציאת פתרונות. במשרד מבהירים: תהליך הפיתוח צפוי להימשך עד אמצע שנת 2025.

"אנחנו חיים בסבל מתמשך, פוגעים באיכות החיים שלנו!", אמרה אחת מתושבות השכונה. "לא ייתכן שאני יוצאת מפתח הבית לחול ואבנים ושברי כביש, זה גם מסוכן וגם לא הגיוני. אחרי כל כך הרבה שנים היו כבר צריכים לסיים את זה. איפה העירייה? איפה משרד הבינוי? מי אחראי שזה יסתיים? למה לא מחליטים ועושים מעשה לסיים כאן?".

כמו כן, באיזורים בהם מתקדם שלב הפיתוח, טוענים התושבים כי העבודה לא נעשתה כראוי וישנם לא מעט ליקויים. "עד שכבר מסדרים משהו אחד, אפשר לראות שמשהו אחר נהרס", אמרה התושבת. "שמים את הריצוף, משאירים את כל הפסולת והולכים. עשו באמפרים כמו לונה פארק, גובה לא סביר ולא הגיוני, צריך לעשות סיבובים כדי להימנע מעלייה עליהם שלא יהרס האוטו, שלא לדבר על חוסר זהירות על רכבים ורכוש של התושבים. במהלך העבודות, זורקים כאן חבילת אבנים פה, ערימת חול שם, פסולת של קירצוף - והולכים. מישהו צריך לעשות סדר ולסיים את הסיפור הזה, לבוא לעבוד ולסיים, זה לא אמור להיראות ככה. זה לא פרויקט שאמור לקחת כל כך הרבה שנים".

יו"ר ועד השכונה ניר גל סיפר כי "מתחילת המלחמה התחלנו להרגיש שדברים לא זזים, היו בעיות של פועלים, עברה שנה ועדיין אנחנו לא רואים שנעשות פעולות לשפר את המצב. יש צוות עובדים מינימלי שלא מצליח להשתלט על שכונה כזאת גדולה, וגם כשפונים למשרד השיכון שמחזיק את התקציבים לא נראה שהם באמת מנסים לדחוף ולעשות. בפועל מה שקורה, שאזורים שעוברים פיתוח נשארים תקופה ארוכה עם מפגעים, עם חוסר ניקיון וסדר, שזה פוגע באיכות החיים התושבים".

גל מספר כי פנה למנכ"ל משרד השיכון על מנת לקבל תשובות. "פניתי למנכ"ל כי ממחוז דרום אני לא מקבל מענה ראוי, הם אפילו לא הסכימו פעם אחת לשבת איתי לישיבה עם העירייה, כי אין מה לעשות, צריך לשמוע את התושבים. כשפניתי למנכ"ל, בפועל קיבלתי תשובה מהמחוז שוב. אז אם אני מתלונן על אי שביעות רצון מהתפקוד של המחוז, לא יכול להיות שיפנו את זה למחוז שאני מתלונן עליו שלא נותן לי מענה. אני מצפה לקבל תשובה מהמנכ"ל".

טרקטור בשכונת כלניות, היום. וואלה שבע,
טרקטור בשכונת כלניות, היום/וואלה שבע

ואכן, כאשר פנה ועד השכונה לקבלת תשובות ממשרד הבינוי והשיכון, הובהר להם כי תהליך הפיתוח צפוי להימשך עד אמצע שנת 2025. באשר לאיכות העבודה, בטיחות, אחסון פסולת, השיבו ממשרד הבינוי כי "ביצוע עבודות פיתוח תוך כדי אכלוס מייצר חיכוך ומפגעים המטופלים ברמה היומית. מדובר באתר בפיתוח, מטבע העבודה ישנן נקודות אחסון".

בנוסף, באשר לבאמפרים ולפגיעה ברכבים ציינו: "העבודות מתבצעות בהתאם להנחיות של משרד התחבורה. כל מפגע לפנות לחברה המנהלת". עוד ציינו בנוגע לפניות על חוסר סדר וניקיון והשארת פסולת: "מדובר בשכונה בפיתוח, חומרי גלם נדרשים להשלמה על מנת להאיץ את הפיתוח. יחד עם זאת אנחנו פועלים לסלק תוך כדי עבודה מה שניתן".

בסוף הדברים טענו במשרד הבינוי והשיכון כי "העירייה ביקשה מספר פעמים שינויים בתכנון ובביצוע, המשרד נענה תוך דגש שהשינויים דוחים משמעותית את הלו"ז שמצריך תכנון חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully