וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הטבת המס במיתר: בית המשפט הציע פשרה, ראש המועצה התנגד

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 14:40

בג"ץ דן היום בהטבת המס ליישוב מיתר. המדינה הודתה כי לא עדכנה כראוי את התושבים, ובית המשפט הציע פשרה אותה דחה ראש המועצה בטענה שהיא "מיטיבה רק עם חלק מהתושבים"

הסאגה הארוכה בדבר הטבת המס ליישוב מיתר לא נגמרת: היום (שני) התקיים בבג"ץ דיון בעתירת התושבים והמועצה נגד המדינה על כך שההטבה נלקחה מהיישוב בשנת 2023. בית המשפט הציע בדיון הצעת פשרה, לפיה רק התושבים שעברו לגור ביישוב בין 2021 ל-2022 יזכו להטבה - אך ראש מועצת מיתר שמעון פרץ סירב לה.

במועצה טענו כי ההודעה לתושבים לא ניתנה בזמן ולא ניתן להם זמן הסתגלות, זאת בניגוד לחוק. "למרות שהמדינה הודתה בדיון כי הטעתה את התושבים בפרסומים בשנים 2021-2022 וכן במכתבה למועצה מדצמבר 2022, על פיו הנחתה את המועצה להפיק אישורי תושב; ועל אף שהמדינה נמנעה מפרסום ברשומות בהתאם לדין, נראה כי השיקול הכלכלי שהציגה המדינה (עלות ההטבה 185 מיליון שקל) והשלכות הרוחב הובילו את בית המשפט להציע פשרה", כתב פרץ בעמוד הפייסבוק שלו. "מדובר בתוצאה שעמה לא יכולתי להשלים, בראיית טובת כלל התושבים והעוול שלטעמי נגרם ליישוב כולו, ולכן דחיתי את הצעת הפשרה".

"בנסיבות אלה לא נותר אלא להמתין לפסיקת בית המשפט, מתוך תקווה כי עמדתנו תתקבל והצדק יעשה. פסק הדין צפוי להתקבל לאחר קבלת תגובת המדינה שנקבעה ל-15 באוקטובר. אני אמשיך לפעול בדרכי למען כלל התושבים בכל נושא ועניין".

כידוע, תושבי מיתר זכו להטבת מס בגובה כ-13 אחוז, שנלקחה מהם לפני כמה שנים. מאז, למרות הצהרות של חברי כנסת שונים, התושבים לא זכו לקבל את הטבת המס בחזרה, ועכשיו יחכו עד לחג הסוכות - בתקווה שבית המשפט יפסוק לטובתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully