וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתמודדים עם המהפכה הדיגיטלית בבאר שבע?

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 8:38

כנס איכות דרום התשיעי התקיים שבוע שעבר (ד'), ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. בכנס השתתפו התאחדות התעשיינים מרחב דרום והאיגוד הישראלי לאיכות. הכנס השנה עסק ב-AI ואיכות ובמסגרת הכנס הוענק אות הנגב למצוינות באיכות

הענקת אות מצוינות. צילום: שי שבתאי,
הענקת אות מצוינות/צילום: שי שבתאי

מי שעוסק בניהול איכות והבטחת האיכות וודאי שם לב כי השימוש ההולך וגובר בבינה מלאכותית יוצר אתגרים. אנשי האיכות נדרשים להוביל תהליכי שינוי והטמעה של כלי AI במציאות מאתגרת. השאלה היא אם ה AI היא עוד כלי בארגז הכלים של מנהל האיכות, או שמדובר במהפכה שמשנה את המציאות. כ- 300 משתתפים ומשתתפות העוסקים בתחום האיכות דנו בנושא זה בכנס שהתקיים ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה בבאר שבע.

"זוהי השנה התשיעית שכנס איכות דרום מתקיים, דבר שכבר הפך למסורת" אמרה בפתח הכנס, פרופ' דורית תבור, יו"ר הכנס, מכללת SCE, והוסיפה: "בימים אלה של מבחן לאומי, כאשר עמנו מתמודד עם אתגרים חסרי תקדים, החשיבות של האיכות בכל תחומי החיים מתחדדת ומתעצמת. איכות היא לא רק מדד מקצועי, אלא גם ביטוי לחוסן ונחישות".

שרון אנקר, יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות, אמר: "כנס האיכות ה-9 שהתקיים במכללת סמי שמעון, בו השתתפו עשרות אנשי איכות ממגוון תעשיינים, התמקד בחשיבות נושא האיכות שמטרתו - הבאת הארגון למצוינות, הגדלת רווחיות הארגון ומניעת אירועי אי-איכות כפי שהתרחשו בשנה האחרונה. שמחנו לראות את כל העוסקים באיכות. קיימנו הרצאות ושיח פורה עם כל המשתתפים. מצפים לראותכם בכנס השנתי בפברואר 2025".

דנה שדה אופיר מנהלת מרחב דרום התאחדות התעשיינים, שנכחה בכנס אמרה: "שמחתי לראות עשרות רבות של אנשי איכות ומצוינות בחברות וארגונים בעיקר מהמרחב הדרומי אך לא רק, מגיעים לכנס השנתי אשר אנו מקיימים יחד זו השנה התשיעית. שיתוף הפעולה בין מכללת SCE, האיגוד הישראלי לאיכות והתאחדות התעשיינים מרחב דרום מאפשר יצירת רשת של קשרים וחיבורים מהן רוכשות החברות באזור כלים רבים הדרושים לקידום האיכות והידע. כנס איכות דרום הוא אירוע חשוב, המציג את כוחה של השותפות באזורנו, הוא הזדמנות עבורנו להתחדש, להתעדכן. ולהתחייב מחדש למטרות שלנו".

במהלך הכנס, כאמור, העניקו השותפים את אות הנגב השנתי למצוינות באיכות. השנה החליטה וועדת האות על הענקתו לאיגור צור, ראש מנהלת איכות חטיבתי עם וותק של 40 שנות עשייה בתעשייה בשלל תפקידים שמרביתם הגדול במערך האיכות, ומתוכם 26 שנים בתפקידי איכות בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית.

בתוך נימוקי הוועדה שבחרה בו צויין כי ב-6 השנים האחרונות איגור מתפקד כמנהל האיכות של כל חטיבת אלתא - חטיבה המורכבת מכ- 400 עובדים, שמרוכזים בדרום הארץ- קמפוס אלתא אשדוד ומפעל אלתא באר שבע. חטיבת אלתא מובילה פרויקטים ביטחוניים משמעותיים למערכת הביטחון בפרט בארץ וללקוחות בעולם בכלל.

לאחר דברי הברכה והענקת אות המצוינות באיכות, המשיכו משתתפי הכנס שכלל נציגים בכירים מהשורה הראשונה מתחומי התעשייה, האקדמיה והממשל ליום מלא בהרצאות במגוון נושאים כמו, בינה מלאכותית ואיך ניתן להשתמש בה לשיפור תהליכי ייצור, בקרת איכות ושירות לקוחות. כיצד ניתן לבנות תרבות ארגונית המעודדת מצוינות ואיכות באמצעות כלים טכנולוגיים ובין היתר גם התקיים דיון פתוח על האתגרים וההזדמנויות הכרוכים בהטמעת בינה מלאכותית בארגונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully