וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה מענקים לתושבי אופקים - אך בעירייה לא מושכים את הבג"ץ

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 14:08

לפי המלצות הוועדה שיזמו ח"כ אלמוג כהן ושר האוצר סמוטריץ', כל מבוגר תושב העיר או שהיה בה ב-7 באוקטובר יקבל מענק בסך 7,180 שקל, וכל ילד יקבל 1,436 שקל. בעירייה הבהירו: העתירה בנושא לבג"ץ נותרה במקומה

סמוטריץ' וכהן באופקים. ללא קרדיט,
סמוטריץ' וכהן באופקים/ללא קרדיט

הממשלה אישרה היום (ראשון) מתן מענק לתושבי אופקים ולמי ששהו בעיר ב-7 באוקטובר. לפי ההצעה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וח"כ אלמוג כהן, כל מבוגר יקבל מענק בסך 7,180 ששקל וכל ילד יקבל 1,436 שקל, אולם לפי עיריית אופקים - המהלך לא מספק, ולא יגרום לעירייה למשוך את עתירתה לבג"ץ בנושא בחודש מאי.

הממשלה קיבלה את מסקנות הוועדה הציבורית בראשות פרופ' אביעד הכהן למתן מענה לנפגעי 7 באוקטובר שלא קיבלו מענה מלא עד עתה. בין יתר מסקנות הוועדה, הומלץ לתת את המענקים. "המענקים מבטאים את הכרת מדינת ישראל בגבורתם של תושבי העיר ובעמידתם האיתנה ביום הקשה והנורא שחווינו בשמחת תורה", אמר שר האוצר סמוטריץ'. "העיר אופקים ספגה אבידות אדירות עם נפילתם של 47 גיבורים מתושבי העיר שלחמו באויב הנאצי של חמאס דעאש, והצילו בגופם את העיר כולה".

ח"כ כהן, תושב אופקים, אמר כי "'מענק הגבורה' הוא החלטה היסטורית, פרי עבודה קשה ומאמצים רבים למען תושבי העיר. בבוקר השחור ההוא יצאנו כולנו, כאגרוף אחד, ללא היסוס, בכדי להציל חיים. ימין ושמאל, מזרחים ואשכנזים, דתיים וחילונים, בני העיר והקיבוצים, אשר לחמו בקרבות עקובים מדם עד לחיסולם של מרצחי הנוח'בה הנאצים, תוך גילוי אומץ ומעשי גבורה יוצאי דופן. המחיר ששילמנו כבד מנשוא, ואין במענק זה בכדי לרפא את הכאב, אך היום מקבלים תושבי העיר חיבוק והוקרה על גילויי גבורה יוצאי דופן אלו".

עם זאת, בעירייה הבהירו לאחר אישור המענקים כי עתירתם בנושא לבג"ץ נותרה במקומה. כזכור, בחודש מאי עתרה עיריית אופקים לבג"ץ בדרישה להכיר בכל תושבי העיר כנפגעי פעולות איבה. בנוסף, מבקשת העירייה הכרה ברשות כחלק ממנהלת תקומה, ושתושבי אופקים יקבלו את הפיצויים שהמנהלת מעניקה בתחומי הרווחה, החינוך, התעסוקה ועוד.

"ב-7 באוקטובר הפכה אופקים ל'קו ראשון' של מדינת ישראל", נכתב בעתירה, "הגיעו אליה 18 מחבלים, שרצחו בדם קר עשרות תושבים ופצעו עשרות נוספים. אלפים נפגעו בנפשם, וייאלצו להתמודד כל חייהם עם הטראומה הקשה שחוו. על אף האמור, מתעקשים משרדי הממשלה השונים להתחפר בקריטריון שרירותי ומפלה".

לפי העתירה, "אופקים ותושביה נפגעו באופן אנוש ב-7 באוקטובר, תוך שעשרות מתושביה נרצחו בדם קר, נפצעו או נפגעו, ורבים סובלים מטראומה נפשית קשה. ממשלת ישראל הפלתה את תושבי העיר אופקים 3 פעמים: בכך שנמנעה מלהכיר בכלל תושבי העיר כנפגעי פעולות איבה, בכך שלא העניקה את המענקים לתושבי העיר שהוכרו כנפגעי פעולות איבה, ובכך שלא כללה את העיר תחת פעילותה של מנהלת תקומה. הקמת מנהלת תקומה היא מהלך מבורך, אולם לנוכח היקף הפגיעה האדיר באופקים, כמו גם קרבתה הגיאוגרפית ליישובים שנכללים בפעילות המנהלת - יהיה זה מן הצדק לכלול גם את אופקים ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully