וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ניקיון מסורוקה פתחו בשביתה במחאה על תנאי העסקתם

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 13:10

עשרות עובדי ניקיון מבית החולים סורוקה שובתים הבוקר במחאה ובדרישה לשפר את תנאי העסקתם. הם הגיעו לפתח משרדו של מנהל בית החולים: "אנחנו עובדים כאן שנים, השכר לא מספיק לממן דירה או מזון"

מחאת עובדי הניקיון בסורוקה/צילום תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

עשרות מעובדי הניקיון בבית החולים סורוקה הגיעו הבוקר (א') לפתח משרדו של מנהל בית החולים, הודיעו על שביתה באופן עצמאי, ללא תיאום עם ההסתדרות, ופתחו במחאה נגד תנאי העסקתם. "אנחנו עובדים פה שנים, חלק 10 ויש כאלה שיותר", אמר אחד המוחים, "והכל קורה דרך קבלן! וזה אחרי שהבטיחו לנו שיכניסו אותנו לעבודה דרך בית החולים. השכר שלנו נמוך, לא מספק לכלום, משלמים לנו 32 ש"ח לשעה, זה לא מספיק לממן שכר דירה, לאוכל ומחיה. אנחנו רוצים שינוי עכשיו".

המוחים בשטח מספרים כאמור על שכר נמוך שאינו מאפשר להם מחייה ראויה, ודורשים לקיים פגישה מסודרת עם גורמים בהנהלה, על מנת שיגיעו איתם להסדר והסכם שייטיב עם תנאי העסקתם ויהפוך אותם לעובדי בית החולים בהעסקה ישירה. לדברי המוחים, הם חשים מנוצלים ושקופים, ודורשים שינויים מהותיים - באופן מיידי וללא דיחוי, כפי שחוו בשנים האחרונות.

"עשינו שביתה, כי צריכים שיעלו לנו שכר - דרך סורוקה או שיעשו העסקה ישירה", אמר לוואלה שבע עובד בבית החולים. "לקחו אותנו למשרד, לקחו את כל הכרטיסי עובד, אמרו לנו 'מי שלא רוצה, שיחזור לעבודה' וגם עכשיו מאיימים עלינו - 'מי שרוצה שיילך הביתה, מי שמוכן לעבוד בשביל 35 שקל, שיחתום לנו'".

לדבריו, "אמרתי לעובדים - אנחנו ממשיכים. אנחנו כמעט 60 עובדים, מה, יביאו עובדים חדשים? גם ככה חסרים עובדים. רק מפחידים אותנו עם הנייר הזה, לא יעשו כלום. מאיימים עלינו. וגם אם יש להם אנשים, בבקשה, שיעבדו בביה"ח. המנהלים עכשיו עובדים במחלקות". לדברי העובד, "סורוקה קיבלה מקום ראשון בישראל שהיא נקייה, מי עשה את זה? העובדים של הניקיון! לא רואים את העובדים, מה זה 32 שקל? אני יש לי 4 ילדים. 5,870 שקל, זה שכר מינימום. ואני גם עובד שבת, זה לא מספיק".

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, נורברט בוקובזה, מסר לוואלה שבע: "מדובר בקבוצה של כ-50 עובדים מתוך 350, שהחליטו שהם שובתים שביתה עצמאית ללא אישור ותיאום עם ההסתדרות. מאחר שמדובר בבית החולים סורוקה, שהוא חוד החנית מאז 7 באוקטובר, מיד שלחתי צוות לשם שידבר עם החבר'ה, הם הבהירו שהם ממשיכים לשבות כל עוד הם לא יקבלו שינוי בשכר. צריך להזכיר שמדובר בעובדים שמועסקים דרך חברת כוח אדם, וזה רק חלק ולא כולם. מאחר שמדובר בעובדי ניקיון שמספקים שירות גם לחדרי ניתוח ומקומות רגישים נוספים, לא רצינו שזה יימשך זמן רב. מיד שוחחנו עם חברת כוח האדם המעסיקה, והיא הסכימה להוסיף שלושה שקלים לשכר השעתי, אך זה לא סיפק את העובדים. אנחנו בהסתדרות שוחחנו עם הנהלת סורוקה, שמיד השיבה והוציאה מכתב שמנהל בית החולים יחד עם הצוות שלו ישוחחו עם נגיד העובדים, וכן ידונו באופציה להוסיף גם מצידם לשכר העובדים - אפילו שהם מועסקים דרך חברת כוח אדם. אנחנו ממתינים לשמוע מסורוקה ואני בטוח ומאמין שהדברים יסתדרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully