וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: גזעני או לא? התבטאות ראש העיר ערד שמפלגת את העיר

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 10:58

ראש עיריית ערד יאיר מעיין תועד בשיחה עם גננות מחסידות גור, בה הוא משתמש בביטוי "מזרוחניקים". מעיין: "מדובר בכינוי שבו חרדים קוראים לאנשי הציונות הדתית, שגם אני חלק מהם"

ראש העיר ערד יאיר מעיין משוחח עם גננות חרדיות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית ערד יאיר מעיין תועד בשיחה עם גננות מחסידות גור, בה הוא משתמש בביטוי שעלול להתפרש כגזעני. עם זאת, מעיין טוען: "מדובר בכינוי שבו חרדים קוראים לאנשי הציונות הדתית, שגם אני חלק מהם".

בתיעוד, שפורסם לראשונה אמש (רביעי) בחדשות 13, נראה ראש העיר משוחח עם גננות מחסידות גור. "הייתן בטיפת חלב?", הוא שואל אותן ונענה בחיוב. "ואיזה גן עדיף, פה או שם? פה יותר טוב, למה?", הוא ממשיך לשאול את הגננות ומוסיף - "עכשיו תראי מה זה 'ונהפוך הוא', פה שיפצנו במאות אלפי שקלים ושמה נתנו את כל המזרוחניקים. היום אתם... (מסמן בידיו "עליתם"). הרשת של גולדקנופף אצלנו במקום הראשון". בהמשך נראים ילדי הגן מוחאים כפיים לראש העיר ונשאלים על מה אתם רוצים להודות לו - "על הגן", הם עונים.

מעיין מתייחס לשימוש בביטוי "מזרוחניקים" ומסביר: "למי שלא יודע, 'מזרוחניק' זה הכינוי שבו חרדים קוראים לאנשי הציונות הדתית, שגם אני חלק מהם. זה לא ביטוי פוגעני, בטח שלא גזעני, אנחנו בעיריית ערד אוהבים את כל תושבי ערד".

לגבי ההעדפה שניתנה לכאורה לאנשי קהילת בני יעקב של השר גולדקנופף, מסביר מעיין כי אנשי הציונות הדתית הם אלו שביקשו להשתמש בגן שמצבו פחות טוב - בשל מיקומו. "לפני כחודש אנשי הציונות הדתית של ביה"ס טללים ביקשו שהגן הרביעי, החדש, לא יהיה במקום אחר בעיר - אלא שיהיה צמוד לטללים. המקום היחידי שמצאנו זה טיפת חלב הישנה".

לדברי מעיין, השיחה עם הגננות באה לאחר שאנשי הקהילה נפגעו מכך שפונו מהגן, אשר הועבר לידי הציונות הדתית. "פנינו לקהילת בית יעקב שיפנו את הגן, במשך מספר ימים לא קיבלנו מפתחות, והגיע לשם צוות מהעירייה, החליפו מנעולים, פינו את כל הציוד החוצה לגינה ונכנסנו לשפץ את הגן לטובת הגן הממלכתי דתי. בינתיים, השר גולדקנופף כעס עלינו מאוד שפינינו את הציוד החוצה לחצר והוא נפגע, ולכן כשפתחנו אתמול את גני הילדים וביקרנו בהם, שאלתי את הגננות האם הגנים האלה יותר טובים מהגנים הקודמים, וכמובן שהן שמחו מאוד על הגנים החדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully