וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש עיריית באר שבע פועל לבטל הפגנה בעיר: "תומכי טרור, מקומם מאחורי סורג ובריח"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 12:27

הערב אמורה להתקיים בעיר צעדה ערבית-יהודית נגד המלחמה ובעד עסקת חטופים. סגן ראש העיר שמעון טובול פנה למשטרה: "אין סיכוי שהם יבואו לפה כדי לזהם את האוויר של באר שבע"

סגן ראש עיריית באר שבע שמעון טובול פועל על מנת לסכל הפגנה יהודית-ערבית שאמורה להתקיים הערב (שלישי) בעיר בקריאה להפסקת המלחמה וחתימה על עסקת חטופים. "אין סיכוי שהם יבואו לפה כדי לזהם את האוויר של באר שבע", אומר טובול בציפייה להערכת מצב שאמורה להתקיים הבוקר במשטרה בנושא.

"זו הפגנה של חד"ש, מי שישתתף בה זה ח"כ טלב א-סאנע", מסביר טובול בשיחה עם וואלה שבע. "ההפגנה הייתה אמורה להתקיים בחיפה ובעוד מקומות ושם ביטלו את זה, שם השכילו להבין שהתומכי טרור האלה לא אמורים להגיע כדי להתסיס את האווירה. גם מבקשי הבקשה הם לא תושבי באר שבע, כל מי שמסביב זה אנשים חיצוניים שבאים להתסיס את האווירה".

טובול פנה לצמרת המשטרה על מנת לקיים הבוקר הערכת מצב בנושא, יחד עם היועמ"ש של משטרת ישראל ומפקד מחוז דרום אמיר כהן. "פניתי למשטרה, לכל הגורמים - כולל מפקד התחנה היקר ומפקד המחוז, בשיתוף פעולה עם ראש העיר, כדי לבטל את הדבר הזה. אין סיכוי שהם יבואו לפה כדי לזהם את האוויר של באר שבע".

לפי מארגני ההפגנה, מדובר באירוע בעד שלום ושוויון. "הצטרפו אלינו לצעדה נגד המלחמה, למען עסקה שתחזיר את כולם הביתה ולמען השלום. נצא בשעה 19:00 ממרכז המורים ונצעד למשכן אמנויות הבמה, שם נקיים עצרת תחת הכותרת 'הנגב בעד שלום ושוויון'", כתבו בעברית ובערבית, וצירפו קישור להרשמה להסעות. בין הדוברים באירוע עו"ד וח"כ לשעבר טלב א-סאנע, עטייה אלאעסם, יו"ר מועצת הכפרים הבלתי מוכרים, ח"כ יוסף אלעטאונה (חד"ש), לאה שקדיאל מקול רבני לזכויות אדם, אביבית שוורץ מקיבוץ בארי ועוד.

"האנשים האלה מוגדרים חלאות אדם", אומר טובול על המשתתפים באירוע. "הם נגד מדינת ישראל, הם תומכי טרור, אנשים שאמרו אחרי 7 באוקטובר שחמאס הוא לא ארגון טרור אלא ארגון שלום, דברים הזויים שלא נתפסים על הדעת - הם לא יתקרבו לפה. זה אנשים קיצוניים, הכי קיצוניים שיש, גם בקיצוניים שבמפה. האנשים הכי גרועים שיש, שבשעת המלחמה באים לבאר שבע להפגין נגד חיילי צה"ל. איפה הגענו? לאיזו רמה? במדינות נורמטיביות היו זורקים אותם מאחורי סורג ובריח, חלק מהם היו מגרשים מחוץ למדינה".

אף שמארגני ההפגנה כתבו כי מדובר בהפגנה למען שלום ושוויון, טובול לא מאמין לכך. "הם גם פרסמו - 'נגד מלחמת ההרס'. מה זה מלחמת ההרס? אני ביום ראשון מתחיל מילואים, אני הולך להילחם במלחמת ההרס? כן, אני גאה בזה שאני הולך לתת בראש למחבלים ולהרוג כמה שיותר מהם. הם, שרצחו וטבחו בבני עמי, אני הולך לתת להם בראש. להרוג אותם, לכסח אותם, לשבור להם את העצמות, לירות להם בתוך הראש על מה שהם עשו לעם ישראל. אין דבר כזה, אתם תבואו תפגינו נגדי בעיר שלי? בעיר שבה 98-99 אחוז מאמינים בזה? זה לא נתפס".

פרופ' דורון כהן, ממארגני האירוע, אמר בתגובה לקריאה לבטל את ההפגנה: "האנשים שמעורבים בארגון ההפגנה הם ברובם פעילים מקומיים, אנשים טובים שחרדים לגורל המדינה. הופתענו מההתנפלות של גורמי ימין מיליטנטי שהכפישו את המארגנים תוך שימוש בכינוי 'בוגדים' ובכינוי 'מחבלים'". הוא הדגיש כי ההפגנה איננה נגד צה"ל: "בניגוד לטענת גורמי הימין, זה לא נושא ההפגנה, זה לא סוג הדוברים שנבחרו".

מ"שותפות השלום בנגב" נמסר: "דברי ההסתה המסוכנים של סגן ראש עיריית באר שבע נגדנו, יהודים וערבים, והשתיקה של ראש העיר רוביק דנילוביץ', רק מחזקים את הצורך בהפגנה. קריאות לשלום ושוויון צריכות לזכות בתמיכה, לא בהאשמות מופרכות כמו 'בוגדי מדינת ישראל' ו'תומכי טרור'. טובול ודנילוביץ' הוכיחו שאינם ראויים להיות אנשי ציבור במדינה דמוקרטית. אנו קוראות וקוראים לכל הציבור בנגב להצטרף להפגנה למען המטרות הבאות: סיום המלחמה, השבת החטופים, חתירה להסדר מדיני, עצירת ההריסות בנגב והכרה בכל הכפרים הבדואים. כן לשלום!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully