וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף אלזיאדנה מרהט הציל עשרות מבלים בנובה ולמרות איומים על חייו מסורב לרישיון נשק

יניר יגנה, ליאור לרנר

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 20:42

יוסף אלזיאדנה, נהג מיניבוס מרהט, הציל עשרות מבלים במסיבת הנובה ואף נבחר להדליק משואה. מאז הוא טוען כי הוא מרגיש מאוים והשבוע קיבל סירוב לרישיון נשק. "מה, זה בעיה לשלם למישהו שיוריד אותי?", הוא שואל

יוסף אלזיאדנה. רשתות חברתיות. בהתאם לסעיף 27 א',
יוסף אלזיאדנה/רשתות חברתיות. בהתאם לסעיף 27 א'

לפני כמה חודשים יוסף אלזיאדנה השיא משואה בטקס הדלקת המשואות לאחר שהציל עשרות מבלים ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. כמה חודשים אחרי, ואלזיאדנה גילה כי סורב לקבל רישיון אקדח למרות שהוא עובד בכל יום בעוטף עזה, ומאוים מאותו היום שבו הציל ישראלים מהטבח הנורא. מהמשרד לביטחון לאומי נמסר כי "הוסבר לו כי עליו להשלים את המסמכים. הוא יכול להגיש ערר".

"הגשתי בקשה לרישיון אקדח וסורבתי. למה סירבו אני לא יודע, את זה צריך לשאול את לשכת השר בן גביר" סיפר אלזיאדנה. "אני מאוים כבר כמה ימים אחרי 7 באוקטובר. כמה ימים אחרי כבר קיבלתי טלפון עם קידומת של הרשות הפלסטינית, ואמרו לי שזה שהצלתי ישראלים לא יציל אותי. הגשתי גם תלונה בתחנת רהט. מה, זה בעיה לשלם כסף למישהו שיוריד אותי? מה, אני לא מאוים? במכתב שקיבלתי לא כתבו סיבה, כתבו כי חסרים מסמכים שאני עובד ביישוב זכאי. זה לא נכון. הגשתי הכל, והם אישרו שקיבלו את הכל. כולל מסמך מהמעסיק שלי שאני עובד בעוטף. אני מסיע אנשים לרעים ולמתחם הנובה. אני עובד בעוטף ומסיע גם לאשכולות ושומריה. כשסורבתי אמרו אולי יש לי תיק פלילי. אין לי שום עבר פלילי. אני נקי", הדגיש.

מדליק משואה. אלזיאדנה. מתוך טקס הדלקת המשואות,
מדליק משואה. אלזיאדנה/מתוך טקס הדלקת המשואות

אלזיאדנה, כאמור, הציל עשרות מבלים ממסיבת הנובה כשהסיע עם המיניבוס שלו מבלים מתוך המסיבה: "העמסתי כמה שאפשר אצלי. פתחתי ציר ואחרי נסעו עוד הרבה רכבים. הגיע אליי רב מרחובות שאמר לי שלא רק הצלתי את אלה שהיו אצלי במיניבוס אלא גם את אלה שנסעו אחריי. נתנו לי להדליק משואה ועד היום אני מסיע אנשים למתחם הנובה. רק אתמול הסעתי מורים מתל אביב לאנדרטה שם. אני גם מגיע לאזור מסוכן, אני גם מאוים, אז למה אני לא זכאי לנשק".

מהמשרד לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "אנו מעריכים את ההקרבה והמסירות של יוסף אלזיאדנה ב-7.10. לצד זאת, אלזיאדנה הגיש בקשה לנשק לתבחין עיסוק במקום מסוכן בלי המסמכים אשר מעידים על כך. הוסבר לו כי עליו להשלים את המסמכים, בצורה מקוונת וטלפונית, אך זה לא עשה זאת ולאחר קרוב לשנה, נדחתה הבקשה. נדגיש, כי אלזיאדנה יוכל להגיש ערר על הדחייה ואגף כלי יריה יבחן את הערר".

  • עוד באותו נושא:
  • רהט
  • נובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully