וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבן גוריון: סטודנטית נחשדה בתמיכה בטרור - והפכה לפרזנטורית של האוניברסיטה

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 21:29

הסטודנטית הושעתה לאחר שלפי האוניברסיטה שיתפה ברשת "התבטאויות הנחזות להיות תמיכה" בטבח 7 באוקטובר, ולאחר כחצי שנה הופיעה בפוסט לקידום הרשמה לחוג לארכיאולוגיה. אם תרצו: "או שההנהלה תשנה את דרכה, או שהכנסת תכפה עליה לשנות"

הפוסט של החוג לארכיאולוגיה. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של החוג לארכיאולוגיה/צילום מסך, פייסבוק

אוניברסיטת בן גוריון קידמה את ההרשמה לחוג לארכיאולוגיה עם תמונתה של סטודנטית שהושעתה כחצי שנה קודם לכן מהלימודים, לאחר שהמוסד הכיר בכך שהיא התבטאה באופן שניתן לפרש כתמיכה בטרור. בימיה הראשונים של המלחמה שיתפה הסטודנטית בסטורי באינסטגרם רשומה שבה פסוק מתוך סורת העכביש שבקוראן, לפיו בתרגום חופשי "השיטפון לקח אותם בזמן שהם עשו עוולות" - אזכור מובהק לשמו של טבח 7 באוקטובר בעולם הערבי, "שיטפון אל-אקצא". בעקבות פניית וואלה שבע, הפוסט של אוניברסיטת בן גוריון הוסר.

ב-10 באוקטובר כתב הרקטור פרופ' חיים היימס לסטודנטית כי "לאור התבטאויות שלך ברשתות החברתיות, הנחזות להיות הודעות התומכות בהתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה שהובאו לתשומת לבנו, הנך מושעה מהלימודים באוניברסיטה עד לבדיקת הנושא. במקביל בוחנת האוניברסיטה גם היבטים פליליים של הודעתך".

גורמים באוניברסיטה אמרו לוואלה שבע כי מאז 7 באוקטובר במוסד החליטו לבחון התבטאויות של סטודנטים ברשתות החברתיות, וכי יש מדרג של ענישה. לדבריהם, מעשיה של הסטודנטית לא עמדו ברף הנדרש על מנת להביא לסילוקה מהלימודים, אך היא כן הושעתה לתקופה קצרה.

מכתב הרקטור לסטודנטית שתמכה בטרור. ללא קרדיט,
מכתב הרקטור לסטודנטית שתמכה בטרור/ללא קרדיט

השעייתה של הסטודנטית לא מנעה מהמחלקה לארכיאולוגיה לפרסם כחצי שנה לאחר ההשעייה פוסט שבו היא ממליצה על הלימודים במחלקה. לצד תמונתה, מתייחסת הסטודנטית, שלומדת גם במחלקה לאמנות, לשאלה למה לשלב לימודי ארכיאולוגיה עם מחלקה נוספת בתואר הראשון.

מתן ג'רפי מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מסר: "נערת הפוסטר של המחלקה לארכיאולוגיה בבן גוריון היא מי שהיללה את הטבח. אין מספיק מילים להביע את עומק הזעזוע מהנהלת האוניברסיטה, שלא מסוגלת להדיח סטודנטים תומכי טרור. מה אמורים הסטודנטים לחשוב כשהמחלקה שלהם מקדמת ברשתות החברתיות סטודנטית שהיללה את אירוע הרצח ההמוני הגדול ביותר של יהודים מאז השואה ורואה בו עונש מאללה? או שההנהלה תשנה את דרכה, או שהכנסת תכפה עליה לשנות את דרכה. זה לא יימשך כך".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "הפוסט עלה על דעת המחלקה בלבד, ללא התייעצות בגורמים הרלוונטיים ואינו מייצג את האוניברסיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully