וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה נהיה בלתי נסבל": עבודות הקמת החנייה של ביה"ס בכרמית גורמות לפקקים כבדים

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 11:50

תושבים ביישוב המשויך למיתר מותחים ביקורת חריפה על כך שהעבודות לא בוצעו במהלך החופש הגדול, אף שהשטח גודר לפני חודשים: "הכל יחסי ציבור, ובפועל הדברים רחוקים מאוד מאיך שזה מופץ במדיות"

עומסי התנועה ליד בית הספר בכרמית. ללא קרדיט,
עומסי התנועה ליד בית הספר בכרמית/ללא קרדיט

לא כך קיוו ביישוב הקהילתי כרמית להתחיל את שנת הלימודים: עבודות שנעשות בימים אלה להקמת מגרש חנייה מחוץ לבית הספר יצחק נבון ביישוב גורמות לעומסי תנועה כבדים, מכבידות על כביש הכניסה היחיד ליישוב וגוררות תסכול רב בקרב הורים שממהרים להוריד את ילדיהם ולהמשיך למקומות העבודה שלהם. לטענת התושבים המתוסכלים, מועצת מיתר - שבתחומה ממוקם היישוב - הבטיחה לבצע את העבודות עוד במהלך החופש הגדול, מה שלא קרה.

"בערך ביוני גידרו שם את השטח, והודיעו בראש חוצות ובכל המדיות שהנה מתחילים עבודות, היאזרו בסבלנות, עד תחילת שנת הלימודים תהיה לכם חנייה חדשה", מספר אלון (שם בדוי), תושב כרמית, "שלושה חודשים המקום מגודר. שמו שם טרקטור, וחוץ מלגדר את המקום לא עשו כלום". לדבריו, ביישוב התחילו להתריע בפני המועצה כי היא לא עומדת בהתחייבויותיה, "ואז התחיל לחץ ציבורי ובאמת הם התחילו את העבודה שבוע לפני תחילת הלימודים. עכשיו הם אמרו שתוך שלושה חודשים הם יסיימו את העבודות, שזה גם קשה לי להאמין, אבל ניחא".

לאחר שהבינו את קצב העבודה המסתמן, ביקשו התושבים להגדיר הסדרי תנועה זמניים באזור. "הם עשו הסדרי חנייה כאלה שאתה צריך להסתובב בכיכר עוד כמה סיבובים, וזה עוד יותר מקשה על התנועה", סיפר אלון. "לא מספיק שזה אזור שהוא גם ככה עמוס, שיש שם גם גנים, גם כיכר בית ספר, כרגע זה ממש נהיה בלתי נסבל. נהיה ממש פקוק, ברמה ממש קשה, בגלל הסיפור הזה".

עומסי תנועה ליד בית הספר בכרמית. ללא קרדיט,
עומסי תנועה ליד בית הספר בכרמית/ללא קרדיט

לדבריו, האשמה מוטלת גם על התושבים עצמם. "אנשים חונים באלכסון, אבל זה כבר עניין קהילתי, ציבורי, ערבות הדדית. אבל טבעם של אנשים, הם תוקעים את התנועה, הם לא חונים טוב, וזה עוד יותר מייצר עומס. במקום שהם ייכנסו לחנייה של ביה"ס, הם היום עוצרים בצדי הכביש ומוצאים כל מיני פתרונות".

אלון מותח ביקורת קשה על המועצה ועל העומד בראשה, וטוען כי הם פועלים קודם כל משיקולים של קידום עצמי. "הם התחייבו, אבל כל פעם התחייבויות לחוד והביצוע לחוד. אז או שלא תתחייבו או שתתנו זמנים, תיערכו לזה בהתאם. דיברתם דיבורים, עשיתם יח"צ, הפצתם בכל המדיה. עזוב שזה כספי ציבור שהולכים על כל הדוברות של ראש המועצה החדש - הכל דוברות, ובפועל הדברים לא נראים כמו שזה מופץ במדיות". לדבריו, "לפחות ראש המועצה הקודם היה מעצבן והיה גורר רגליים, אבל לפחות הוא לא היה כל שנייה מוציא איזה פוסט שקרי של יח"צ, ממומן. היית בבינוניות והיית חי עם זה. עכשיו אתה גרוע יותר מהבינוניות ומספרים לך שהכל מושלם. לא הכל מושלם, רחוק מזה".

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

ואלון לא לבד. בתגובה לפרסום התוכנית ברשתות החברתיות בסוף אוגוסט, הגיבו תושבים בזעם: "כל שנה זה נראה שהתאריך 1.9 מגיע אליכם בהפתעה. חודשיים שהחניה עמדה מגודרת ללא אף פועל ועכשיו אתם נזכרים להתחיל?! אין כמו פוסט עם תמונה מרחפן כדי להראות שעושים משהו שם... יח"צ בשקל וחצי כמו כל שאר הפוסטים וההודעות שלכם", כתב אחד, ואחרת הוסיפה: "חודשיים שלמים בזמן החופש הגדול החנייה הייתה סגורה ללא אף פועל אחד! נזכרתם שבוע לפני תחילת שנת הלימודים להתחיל בעבודות ולגרום לכזה בלאגן בשעות פיזור ואיסוף, כ"כ מכעיס, פשוט חלם!!!!!!!".

תושבת אחרת הגיבה לפוסט של המועצה וכתבה: "רק חבל ששכחתם לציין ש'העבודות' התחילו כבר ב-1.7 כשסגרתם את החנייה, אבל שום דבר לא זז שם עד עכשיו. ב-1.9 מתחילים על אמת, ותוקעים את כל הכניסה ליישוב בבקרים עמוסים. מהמם".

מהמועצה המקומית מיתר טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully