וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ביקשה רשות מקרקעי ישראל להרוס בחצר בית בנגב?

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 15:17

הטאבון של אבו סמחאן. המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב,
הטאבון של אבו סמחאן/המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב

תושב הכפר הלא מוכר אל-זרנוג שליד נבטים התעורר בבוקר וגילה צו הריסה שנתלה בביתו. לטענתו, הצו הוצא כנגד טאבון עשוי בוץ שמשמש אותו ואת בני משפחתו לאפיית לאפות, אולם ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) טוענים אחרת.

"התעוררתי בערך בעשר ויצאתי לסיבוב ליד הבית", סיפר עווד אבו סמחאן בן ה-31. "ראיתי את התנור ועליו נייר שצריך להרוס. לא יודע מי שם את זה בדיוק. הטאבון הזה בן 4-3, אני בניתי אותו מבוץ ללאפות הבדואיות. אנחנו משתמשים בו פעם-פעמיים ביום".

כפי שעולה מהצו, הוא הוצא על ידי חטיבת שמירת הקרקע של רמ"י, והוא מורה לפנות כארבעה מ"ר בתוך חצרו של אבו סמחאן. "זה מצחיק", הוא אומר, "סיפרו לי אחר כך השכנים שהיו כאן פקחים. אין להם תעסוקה בחיים? מתעסקים בדברים שאין להם שום חשיבות?".

עם זאת, בניגוד לטענותיו של אבו סמחאן, ברמ"י טוענים כי הצו הוצא כנגד שטח שגודר בגדר, וכי אבו סמחאן הוא שהזיז את הצו אל הטאבון. "מדובר בהתראה שניתנה כנגד פלישה של תפיסת שטח באמצעות גדר פח איסכורית", מסרו. "הפונה, שאינו תמים, יצר מצג שווא כאילו שההתראה הודבקה על גבי טאבון, אך הדבר אינו נכון כלל וכלל. ההתראה הודבקה על גבי הגדר כאמור".

בתגובה לטענות רמ"י מסר אבו פרחאן כי כלל לא שמע שהצו הודבק על גדר. הוא הדגיש כי כשהוא התעורר בבוקר, הצו היה על הטאבון, וכי אינו יודע מי עשוי היה להעבירו לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully