וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח על 7 באוקטובר: בסורוקה לא העבירו פצועים לבתי"ח אחרים אף שלא עמדו בעומס

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 18:18

ב-7 באוקטובר התמודד ביה"ח עם עומס שישראל לא ידעה כמותו. משרד הבריאות פרסם את מסקנותיו באופן חלקי, מהן עולה כי סורוקה בחרו שלא להעביר פצועים לניתוחים לא דחופים ולטיפול גם כשידע שאינם יכולים לטפל בהם כראוי

המסוק שפינה פצועים מתאונת דרכים במצפה רמון לכיוון כלא רמון לבית חולים סורוקה, 22 באוגוסט 2021. דוברות בית חולים סורוקה, אתר רשמי
מסוק מפנה פצועים לבית החולים סורוקה, ארכיון/אתר רשמי, דוברות בית חולים סורוקה

בית החולים סורוקה בחר שלא להעביר פצועים לניתוחים לא דחופים ולטיפול בבתי חולים אחרים בימים שלאחר טבח 7 באוקטובר, גם כשידע שאין ביכולתו לטפל בהם כראוי - כך עולה ממסקנות הוועדה שהקים משרד הבריאות לבדיקת אירועי 7 באוקטובר. המסקנות נמסרו היום (שני) באופן חלקי למנהלי בתי החולים על ידי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

באותה שבת ובימים שלאחריה התמודד בית החולים סורוקה, כמו כלל מערכת הבריאות, עם עומס שישראל לא ידעה כמותו. עם זאת, מהמסקנות שפורסמו עולה כי האירועים לא היו בתרחישי הייחוס של מערכת הבריאות, וכי מרביתם של 1,456 הפצועים שהגיעו באותו יום לבתי החולים עשו זאת באופן עצמאי, ללא שליטה מרכזית של שום גורם.

בר סימן טוב כתב כי גוף השליטה של משרד הבריאות לא יכולה לעשות את עבודתה בסדרי הגודל שהיו ב-7 באוקטובר. "בהקשר זה יינתן דגש מיוחד גם על גיבוש תמונת מצב והמשך פיתוח של מערכות המידע כפי שנעשה בשנה וחצי האחרונות, במטרה להביא לכך שגוף השליטה של משרד הבריאות, המנהל את הוויסות השניוני ואת ויסות העומסים בין בתי החולים, יוכל להתמודד באופן מיטבי עם משימה במורכבות ובגודל זה, לצד ביצוע התאמות במבנה הארגוני של גוף השליטה כאמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully