וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים כבוד: הסטודנטים מבאר שבע השתתפו בתחרות היוקרתית

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 8:36

משלחת מאוניברסיטת בן גוריון השתתפה השנה בתחרות IMC, תחרות המתמטיקה הבינלאומית לסטודנטים הנחשבת לאחת היוקרתיות ביותר בתחומה. התחרות התקיימה לאחרונה בבולגריה והשתתפו בה כ-400 סטודנטים מ-40 מדינות ויותר. וזה ההישג שהביאו

המשלחת המתמטית של אוניברסיטת בן גוריון בנגב זוכה להישגים בתחרות ה-IMC. צילום: דני מכליס,
המשלחת המתמטית של אוניברסיטת בן גוריון בנגב זוכה להישגים בתחרות ה-IMC/צילום: דני מכליס

המשלחת מאוניברסיטת בן גוריון יצאה בהובלת הסטודנטים נדב קלמה, איתן ספיר, מתיו רקיטין וגלעד אופק, בהנחיית גל בן איון, שזכה בשנה שעברה במקום השלישי בתחרות ה-IMC. נדב קלמה זכה במקום השני בתחרות, גלעד, אופק ומתיו זכו במקום השלישי ואיתן ספיר זכה בציון לשבח. "נהנו מאוד מהתחרות ומההזדמנות לפגוש סטודנטים מבריקים מרחבי העולם, תוך התמודדות עם אתגרים לא פשוטים". ציין איתן, סטודנט מהמשלחת.

תחרות המתמטיקה הבינלאומית לסטודנטים (IMC) נחשבת לתחרות יוקרתית, היא נערכת מדי שנה, ומיועדת לסטודנטים בשנותיהם הראשונות באוניברסיטה. אוניברסיטאות מכל קצוות תבל מוזמנות לשלוח את נבחרותיהן לתחרות, המורכבת משתי בחינות כתובות בשפה האנגלית, אותן פותרים הסטודנטים באופן עצמאי. הבחינות כוללות בעיות מורכבות המבוססות על תכנים הנלמדים בשנתיים הראשונות של תואר ראשון במתמטיקה.

המשלחת המתמטית של אוניברסיטת בן גוריון בנגב זוכה להישגים בתחרות ה-IMC. צילום: דני מכליס,
המשלחת המתמטית של אוניברסיטת בן גוריון בנגב זוכה להישגים בתחרות ה-IMC/צילום: דני מכליס

"במהלך ההכנות לתחרות עצמה, פגשנו תרגילים שלא יוצא לפגוש במהלך קורסים סטנדרטיים, ולמרות שקל להבין את הניסוח שלהם, על מנת לפתור אותם נדרשנו להיות יצירתיים (מאוד), לנסות להסתכל על שאלות מכמה זוויות שונות, לערבב יכולות שנלמדות בקורסים שונים ולהזיע לא מעט, בכל זאת 5 שעות של מבחן ללא מזגן." משתף גלעד, סטודנט מהמשלחת. עוד הוסיף גלעד כי "למרות הקושי והתסכול שעולים בניסיון לפתור תרגילים כאלו, אחרי שמצליחים, התחושה מספקת מאוד."

"פגשנו סטודנטים מבריקים מרחבי העולם, שחלקם הצליחו להגיע לתוצאות כמעט מושלמות במבחן ה-IMC. המפגש עם כישרונות כאלה עורר בנו השראה רבה ודרבן אותנו לשאוף ולהשתפר. אני ממליץ לכל סטודנט במחלקה, ואף מעבר לה, להשתתף בתחרות זו או בתחרויות דומות. אנו, חברי המשלחת, אסירי תודה על ההזדמנות שניתנה לנו על ידי המחלקה והאוניברסיטה, ושמחים על הכבוד שנפלה בחלקנו לייצג את המחלקה בכבוד רב" סיפר נדב קלמה , שזכה במקום השני בתחרות.

באוניברסיטה מציינים כי השתתפות המשלחת בתחרות התאפשרה הודות לתמיכתם של חברת התוכנה "STARKWARE" , האיגוד הישראלי למתמטיקה, קרנות המחקר של פרופ' יאיר הרטמן מהמחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בן גוריון בנגב וכן לתמיכתו של המרכז ללימודים מתקדמים במתמטיקה באוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully