וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: משביתים את המשק. אלה המקומות שלא יפעלו בדרום

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 21:24

לפי ההסתדרות, החל מהשעה 06:00 מחר המשק יעצור, ולאחר כשעתיים נתב"ג ייסגר ויופסקו ההמראות והנחיתות. בבני שמעון הודיעו לא תתקיים קבלת קהל במשרדי המועצה עד 12:00 - ומה בשאר יישובי האזור?

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הכריז על שביתה מחר (שני) כאות הזדהות עם משפחות החטופים. "לא אסבול את ההפקרה", אמר בר דוד. יצאנו לבדוק האם גם בדרום יצטרפו למחאה למען השבת החטופים.

לפי ההסתדרות, החל מהשעה 06:00 מחר המשק הישראלי יעצור, ולאחר כשעתיים נתב"ג ייסגר ויופסקו ההמראות והנחיתות. במטה המשפחות להחזרת החטופים בירכו על ההחלטה וכינו אותה "נכונה ומוסרית". "המנהיגות החברתית, הכלכלית והמקומית מוכיחה שוב את מנהיגותה, בניגוד להנהגת המדינה, ומתייצבת לימין משפחות החטופים, לימין הציבור ולימין ערך הסולידריות והערבות ההדדית. המשק והמדינה יעצרו מחר להפעלת לחץ על הקבינט ורה''מ להפסיק את ההפקרה, להציל את החטופים החיים, ולהחזיר את 101 החטופים בעסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

ראש המועצה האזורית בני שמעון ניר זמיר הודיע על ההשבתה החלקית במועצה ואמר כי "החדשות הבוקר היו קשות מנשוא לכולנו. הכאב אדיר והמחיר על אי השבתם של החטופים הופך בלתי אפשרי ככל שעוברים הימים". לפי זמיר, מחר תשבות המועצה עד השעה 12:00 - לא תתקיים קבלת קהל במשרדי המועצה, זאת כאות הזדהות עם משפחות החטופים. עוד הודיע כי המועצה תעמיד הסעות לרשות מי שירצו לנסוע להפגנה הערב בתל אביב: "המשימה הלאומית סביבה על כולנו להתאחד עכשיו היא השבת החטופים, לכן אנו בוחרים במעשים - המועצה תעמיד הסעה לבני הנוער הערב לעצרת ההזדהות בכיכר החטופים כדי להיות שם ולחזק את משפחות החטופים, לחבק ולגלות סולידריות אמיתית בשעה קשה זו".

ראש העיר ערד יאיר מעיין הסביר שמרגע שההסתדרות הודיעה על שביתה, הדבר כלל לא בשליטתו. בדימונה אמר ראש העיר בני ביטון כי הם מחכים להחלטה גורפת של מרכז השלטון המקומי. תיאטרון באר שבע הודיע כי לא יעלה הערב הצגות. בנוסף, מסרו כי "עיריית ערד תומכת במאבק המשפחות להחזרת החטופים ומתפללים כל יום לשובם בשלום ובמהירות העיריה לא תצטרף לצעדים מעוררי מחלוקת כנגד הממשלה עיריית ערד תפעל מחר כרגיל עובדי עיריית ערד ומערכת החינוך יגיעו מחר לעבודה כרגיל אני קורא לממשלה להגביר את הלחץ הצבאי עד לכניעת החמאס והחזרת החטופים לביתם בשלום ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום".

ועד ראשי אוניברסיטאות המחקר (ור"ה) מצטרפי גם כן ומסרו כי "אוניברסיטאות המחקר של ישראל יצטרפו להשבתת המשק בקריאה לקידום עסקה לשחרור החטופים. ראשי האוניברסיטאות שבים וחוזרים על קריאתם לממשלת ישראל להציב את שחרור החטופים כמשימה הלאומית העליונה. מתוך רצון שלא לפגוע בסטודנטים ששרתו ומשרתים במילואים, ייעשה מאמץ לקיים את הבחינות שנקבעו למחר כסדרן. כל אחת מהאוניברסיטאות, תודיע באופן מסודר על ההתארגנות בהתאם לסטודנטים שלה. נבקש לציין כי הבחינה הפסיכומטרית שנקבעה למחר - תתקיים כסדרה ככל שיתאפשר. הודעה מפורטת בנושא תתפרסם מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל"ו)".

הערב ב-19:00 תתקיים הפגנה של מטה משפחות החטופים בצומת המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע, תחת הכותרת "הפקרתם - הביתה!!". "הדם על הידיים של ממשלת הדמים, ושל ראש הממשלה שבוחר מדי יום להקריב אותם וגוזר את דינם למוות. בלב שבור ובעיניים דומעות אנחנו יוצאות לרחובות להרעיד את המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully