וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורביו של "הרנטגן" מגיבים לראשונה על חובותיו העצומים: "תרם לציבור במשך שנים"

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 9:58

במשך שנים נחשב הרב מנתיבות יעקב איפרגן, "הרנטגן", לאחד הרבנים המבוקשים בישראל. כעת, כשהוא מבקש למכור את כל נכסיו כדי לשלם חוב של 38 מיליון שקל למס הכנסה, בעירו מתפלאים - איך מגיעים לחובות כאלה בלי היכולת לשלם?

במשך שנים נחשב הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", לאחד הרבנים המבוקשים בישראל: רב שאל חצרו שבנתיבות מגיעים שועי הארץ ומבקשים ברכות, שכדי לקבוע אצלו תור היה צריך לחכות ימים ושבועות. כעת, כשהוא מציע למכור את בית מגוריו כדי לשלם חובות למס הכנסה, התושבים בנתיבות מתפלאים - כיצד הרב, שנחשב לאחד האמידים, הגיע לחובות של עשרות מיליונים?

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


החוב של איפרגן ורעייתו רוחמה עומד על עשרות מיליוני שקלים, כשרובו של החוב - 38 מיליון שקל - הוא למס הכנסה. הוא נוצר על רקע פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב לפני כשלוש שנים, לפיה הכנסותיו של הרב משירותים שהעניק למאמיניו חייבות במס. רשות המסים טענה כי מדובר בהכנסה, אך הרבנים התעקשו כי מדובר בתרומות. בית המשפט קבע כי הוכח שמקור הכספים במאמיניו של הרב, שקיבלו ממנו ברכות, הזמינו אותו לאירועים וקיבלו ממנו ייעוץ.

לפני כחודשיים ערך הרנטגן את ההילולה המסורתית לזכר אביו, הרב שלום איפרגן. גם השנה הגיעו מכריו ומוקריו אל ההילולה, אך כבר שנים לא מדובר בהילולות הגדולות של השנים שעברו. בשנים האחרונות הוא נעלם מעיני הציבור, ואף נמנע מהתערבות בפוליטיקה המקומית בעיר - זאת אף שבעבר הריץ רשימה שגרפה ארבעה מנדטים וכמעט המליכה ראש עיר חדש בנתיבות. לפי כמה גורמים בעיר, באותה מערכת בחירות הוציא הרנטגן מיליוני שקלים. למרות ההצלחה, לאחר הבחירות וגם במהלכן הוצאו נגדו פשקווילים ואף קראו להחרמתו, מה שגרם לרנטגן לשקול לעזוב את נתיבות. הרנטגן לא היה מקובל על כל המגזר החרדי בעיר, ובמשך השנים קראו להחרימו כמה פעמים נוספות.

מי שהיה מקורבו של הרנטגן, ונחשב לתורם כספים גדול לפעילותו, הוא איש העסקים נוחי דנקנר. בעשור הקודם היה דנקנר אולי האיש הקרוב ביותר אל הרב, אולם מאז הוא נכנס לכלא, ואף שהיחסים בין השניים נשארו טובים - העזרה הכספית פסקה.

מאיר שטרית בחתונת בנו הבכור של "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן, ב-9 ביוני 2014. דרור עינב
מאיר שטרית בחתונת בנו הבכור של "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן, ב-9 ביוני 2014/דרור עינב

בנתיבות לא מאמינים שהרב, שהיה מקורב לאנשי עסקים בארץ ובעולם, נקלע לחובות גדולים שכאלה. אומנם המשפט מול רשיות המס נמשך כבר שנים, אך תושבים בנתיבות עדיין מתקשים להאמין ותוהים איך ייתכן שהרב מגיע לחובות של עשרות מיליונים למס הכנסה מבלי יכולת לשלם. לדבריהם, מי שמגיע לחובות כאלה כנראה הרוויח הרבה מאוד כסף, ולכן זה מוזר. גורם בסביבתו של הרב סתר את הטענות, והסביר כי "הרב במשך שנים הוציא מיליוני שקלים למען משפחות נזקקות, גמ"חים שהפעיל וכמובן החזקת מוסדות חינוך ואברכים, ואת כל כספו שנתרם הוציא למען הציבור".

בעקבות החוב פנו בני הזוג איפרגן לבית המשפט בבקשה להסדר חוב ועיכוב הליכים. הם הציגו את רשימת הנכסים שבידיהם, והציעו להעמידם לטובת הנושים, למעט בית הכנסת. לפי בני הזוג, נכסיהם מוערכים בכ-17.5 מיליון שקל: בית מגורים בנתיבות ומגרש צמוד בשווי 4.1 מיליון שקל, דירה בירושלים בשווי 4.9 מיליון שקל עם משכנתא של 1.8 מיליון שקל, דירה בנתיבות בשווי 800 אלף שקל, בית כנסת שירש הרנטגן מאביו בשווי 2.7 מיליון שקל, קרקע בייעוד מסחרי בנתיבות, שחלקו של הרב בה הוא 60 אלף שקל, ובית באזור בשווי 4 מיליון שקל.

בבקשה לביהמ"ש כתבו כי אין ביכולתם לשלם את החוב במלואו, ולכן אם ההסדר לא יאושר, ייאלצו לפנות להליך חדלות פירעון. הם הוסיפו כי הם מציעים אלטרנטיבה של מימוש נכסים בטווח קצר ומהיר וללא צורך בניהול הליכים משפטיים ובקשות, כך שהנושים יקבלו את כספם תוך זמן קצר. "השומה של רשות המיסים אומנם גבוהה מאוד", אומר גורם המקורב לרב, "אבל צריך לקחת בחשבון שהרבה מאוד כספים שנתרמו על ידי הרב לפרויקטים וארגוני צדקה ועזרה למשפחות נזקקות, שפועלים למעלה מ-20 שנה ועוזרים לתושבי הדרום בפרט ולעם ישראל בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully