וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני באמת מרגיש בבית בבאר שבע"

יניב סול

29.8.2024 / 13:00

איאד אבו עביד רצה להמשיך עונה בהפועל ב"ש אבל בסופו של דבר מצא את עצמו בבני סכנין. ביום ראשון הוא יפגוש את חבריו לשעבר בטוטו טרנר ובראיון נזכר בתקופה בב"ש, בעימות עם אליניב ברדה ועם מסר לקהל האדום

שחקן הפועל באר שבע איאד אבו עביד. אריאל שלום
שחקן הפועל באר שבע איאד אבו עביד/אריאל שלום

בקיץ 2021 הגיע איאד אבו עביד להפועל באר שבע כעוד שחקן ליגה לגיטימי לעיבוי הסגל, אך מהר מאוד הפך לשחקן הרכב ולאחד השחקנים האהובים על הצבא האדום של אלונה ברקת. ביום ראשון הקרוב, אחרי שלוש עונות באדום של באר שבע, הוא יגיע לאצטדיון 'טוטו-טרנר' לראשונה מאז שעזב, כשחקן הקבוצה היריבה.

"אני חושב שהייתה לי תקופה טובה בבאר שבע", מסכם אבו עביד את הקדנציה בבירת הנגב. "תקופה מוצלחת שבה השגנו כמה תארים כמו גביע המדינה, אלוף האלופים, העפלנו ל'קונפרנס ליג' והיינו במקום השני שנתיים. התמודדנו על האליפות ורוב הזמן הייתי בנבחרת ישראל. אני חושב שהתקופה בבאר שבע הייתה תקופה מאוד טובה".

לדבריו, "הפריצה שלי התחילה בהפועל תל אביב, אבל היא קיבלה יותר חשיפה מן הסתם בבאר שבע כי באר שבע זה מועדון שמתמודד על אליפות ורצנו חזק בצמרת ומן הסתם כשאתה משחק קבוצה גדולה שרצה למעלה, אז גם הסיקור על השחקנים הוא הרבה יותר גדול והחשיפה יותר גדולה. אני חושב שהבמה שקיבלתי בבאר שבע עזרה לי להיחשף יותר. אין ספק".

אחת התופעות המוכרות ביותר לאוהדי הפועל באר שבע היא שהאקס כמעט תמיד כובש מולה.
"האמת שאני כבר הבקעתי מול באר שבע בעבר והלוואי שאבקיע גם הפעם, אבל מה שבטוח זה שאני לא אחגוג אחרי זה. אני מעריך את המקום הזה, אני אוהב את המקום הזה. באר שבע זה לא עוד מקום שבאתי, שיחקתי והמשכתי הלאה".

מה היה הרגע הכי מרגש שלך בבאר שבע?
"המשחק מול מכבי בחיפה ב'סמי עופר' היה המשחק שקירב ביני לבין הקהל וחיבר ביני לבין הקהל. אני חושב שהיה שם משחק עוצמתי. גם הניצחון בגמר גביע המדינה על מכבי חיפה היה אחד המשחקים המרגשים וההעפלה לשלב הבתים בקונפרנס ליג. היו כמה רגעים באמת יפים. אני יכול להגיד שבבאר שבע, מעבר לקבוצה, אני חושב שהעיר עצמה ואנשים בעיר, הקהל, היה לי חיבור מושלם איתם ועד היום אני מקבל הודעות חיוביות. אני באמת מעריך את הקהל הזה ואת העיר הזאת. היו כמה אוהדים שהזמינו אותי לארוחת ערב, אותי ואת המשפחה שלי ואירחו אותנו לפעמים בערבי שישי. החיבור עם הקהל הרגיש לי כאילו הכי טבעי שבעולם. לא הרבה יודעים, אבל יש לי שם נכס ואני באמת חשבתי להשתקע בעיר הזאת לעוד הרבה שנים. העיר הזאת כל כך אוהבת כדורגל והשחקנים שם חווים משהו שלא חווים בכל מקום בארץ מבחינת האהבה והחום שמקבלים מהאנשים בעיר. זה לא מובן מאליו".

גם בתקופות פחות טובות?
"אני יכול להבין מאיפה זה מגיע. זה מגיע מרוב שהם כל כך אוהבים את הקבוצה וכל כך רוצים בהצלחתה, אז זה מגיע מהמקום הזה של הדחף שידחפו אותנו להצליח ולרצות וציפיות. זה מגיע ממקום טוב".

למה אתה לא בבאר שבע? כולם רואים שהם צריכים בלם
"וואו, שאלה מורכבת. לא יודע מה איך לענות עליה את האמת. לא יודע אם אפשר לשים את האצבע על משהו מסוים ואני יכול להגיד שהיה רצון של שני הצדדים להמשיך אבל המשא ומתן נמשך ונמשך ובסוף לא הסתדר. גם שינו את הצוות המקצועי ואני לא יודע להגיד באמת מה הסיבה.
אני כן יכול להגיד שמערכת היחסים שלי עם אלונה ברקת היא מערכת יחסים של מעבר לעוד שחקן. היא עזרה לי כל כך הרבה, גם במובן האישי ובפן המשפחתי. היא הייתה שם בשבילי מעבר לבעלים, היא הייתה אמא לכל דבר והקשר שלנו עד היום הוא קשר ממש טוב".

ומה עם אליניב שהיה לך איזשהו תאקל איתו, מה היה שם?
"עימות של סוף משחק, בתקופה שפחות שיחקתי ולא אהבתי את זה. היה שם איזה תאקל קטן אבל כבר ביום למחרת סידרנו את העניינים, אני אליניב ואלונה. מערכת היחסים שלי עם אליניב עד היום היא מערכת יחסים טובה. אנחנו מדברים ומסתמסים מדי פעם והוא איחל לי בהצלחה כשחתמתי בסכנין. אליניב הוא הוא זה שהביא אותי לבאר שבע בעצם".

יש סיכוי שאם הוא היה ממשיך בבאר שבע אתה עדיין היית פה?
"יכול להיות, בכדורגל אי אפשר לדעת, הכל פתוח והדלת לבאר שבע תמיד פתוחה מבחינת שני הצדדים".

ד"ש לאקסית

את העונה האחרונה בבירת הנגב, כנראה שהבלם החדש של בני סכנין יעדיף לשכוח. בין אם זה פציעות או ירידה במעמדו, אבו עביד התקשה לבוא לידי ביטוי ולשחזר את היכולת שהביאה אותו עד למדים הלאומיים. "אני מסכים שהעונה האחרונה הייתה עונה פחות טובה ואני לא מתבייש להגיד את זה", הוא אומר. "אמנם הייתי פצוע חודשיים כמעט ובזמן הזה היו משחקים כל שבת ושלישי ובזמן הזה עשינו את רצף הניצחונות. ההרכב תפס והקבוצה רצה וכשחזרתי היה מן הסתם יותר קשה לחזור לעניינים".

משחקן נבחרת בבאר שבע לבני סכנין, עם כל הכבוד לסכנין, זו ירידה בפן המקצועי
"אין ספק שהשאיפות של שני המועדונים שונות לגמרי. בבאר שבע אתה מתמודד על אליפות ורץ לתארים ובסכנין זה פחות, אבל אני יכול להגיד שסכנין מאוד רצו אותי ועשו הכל בשביל להביא אותי וטוב לי כרגע בסכנין אני באמת שמח שאני פה והלוואי שנעשה עונה טובה".

איך אתה רואה את יחסי הכוחות בין הקבוצות ביום ראשון?
"אין ספק שבאר שבע מגיעה כפייבוריטית ב'טרנר' עם הקהל של באר שבע. זה אחד המשחקים הכי קשים לשחק בהם, אבל אני יכול להגיד שאנחנו לא נבוא להתבטל וחוץ מהמשחק הזה באמת אני מאחל לבאר שבע את כל הטוב שבעולם, אבל ביום ראשון מקווה שאיכשהו יתפקשש להם ואנחנו ננצח את המשחק".

בניגוד להרבה שחקנים שעזבו וקיבלו "יחס חם" מהאוהדים, נראה שאתה תרגיש בבית, בין אם תשחק או ביציע.
"אני באמת מרגיש בבית בבאר שבע. נתתי בכל משחק את המאה אחוז שלי והשארתי את הלב מעל המגרש. שיחקתי כל כך הרבה פעמים פצוע ועם זריקות רק בשביל לשמח את הקהל הזה. אני אוהב אותם ושיהיה להם בהצלחה. אני מאחל להם שתמיד יהיו מאחורי הקבוצה, כמו שהם תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully