וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה הבאר שבעית תעניק את ההסמכה הגבוהה ביותר בתחום הרכב החשמלי

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 13:48

השבוע התקיים כנס חשיפה למגמה להנדסאי רכב שתיפתח בעוד כחודשיים במכללה הטכנולוגית להנדסאים באר שבע ובשיתוף פעולה עם עם איגוד המוסכים. "פיילוט די ייחודי באזור הדרום"

כנס החשיפה למגמת הנדסאי רכב במכללה הטכנולוגית באר שבע. המכללה הטכנולוגית באר שבע,
כנס החשיפה למגמת הנדסאי רכב במכללה הטכנולוגית באר שבע/המכללה הטכנולוגית באר שבע

בעוד כחודשיים תיפתח במכללה הטכנולוגית להנדסאים באר שבע מגמה חדשה להנדסאי רכב. השבוע התקיים כנס חשיפה של המגמה, בה הוענק למתעניינים מידע, וניתנה האפשרות לבצע הרשמה מיידית ללימודים. זוהי המגמה ה-16 שנפתחת במכללה.

הלימודים במגמת רכב יתקיימו במסלול ערב במשך שלוש שנים ובשישה סמסטרים, שלוש פעמים בשבוע , כששתיים מהן במכללה והשלישית במכללה הטכנולוגית של איגוד המוסכים שבאזור התעשייה "עמק שרה". בוגרי מסלול רכב חשמלי יקבלו גם הסמכה לרכב כללי, תוך אפשרות לעבודה בשעות היום במוסכים בעיר, בסיוע איגוד המוסכים, וביצוע התנסות מעשית (פרקטיקום) בסיום הלימודים במוסכי האיגוד. מלבד דיפלומת הנדסאי ממשלתית, יקבלו בוגרי המגמה גם את ההסמכה הגבוהה ביותר הקיימת כיום בתחום הרכב החשמלי: HVE, מומחה לכלי רכב חשמליים רמה 4.

המשתתפים בכנס החשיפה קיבלו סקירה של ראש המגמות לרכב ולמכונות במכללה אביחי אביב, על הלימודים במגמה ויתרונותיה, ושמעו הרצאה בנושא "חדשנות ברכב חשמלי" מפי קובי אביטל, סמנכ"ל מחקר ופיתוח חדשנות טכנולוגית ומומחה התוכן באיגוד המוסכים. אביטל הדגיש כי בוגרי המגמה יוכלו להיות מועסקים, בין היתר, כיועצי או יועצות שירות בתחום הרכב, שמאי רכב או מנהל מוסך, וכי עוד במהלך הלימודים במגמה תתבצע הכנה למעבר הבחינה המעשית לצורך קבלת התעודה למנהלי מוסך של משרד התחבורה.

מנכ"ל המכללה הטכנולוגית להנדסאים באר שבע, יעקב דור, אמר: "העתיד של תעשיית הרכב טמון ברכב החשמלי. לכן, צריך להכשיר אנשי מקצוע ייעודיים ומתאימים לתחום. שיתוף הפעולה של המכללה הטכנולוגית, בעלת הניסיון והמוניטין, עם איגוד המוסכים, המתמחה בתחום הרכב, יוצר תואר ייחודי בארץ: גם תואר הנדסאי וגם ההסמכה הגבוהה ביותר בתחום הרכב החשמלי. שיתוף הפעולה הזה ייתן מענה משמעותי לנגב בכלל ולצעירים בדרום בפרט, בהוצאת אנשים מקצועיים מאוד לשוק העבודה ושיפור איכות המועסקים בו, וישרת גם את תושבי המדינה כולה שיגיעו ללמוד כאן".

יו"ר איגוד המוסכים בישראל, רונן לוי, אמר בכנס: "אתם תהיו ההנדסאים הראשונים בארץ שפתחו מכסה מנוע עוד במהלך לימודיהם. תוכלו גם לעבוד בשעות היום במוסכים, שבהם אנחנו נשלב אתכם כך שיהיה לכם טוב. בסיום התואר, תוכלו למצוא עבודה עם ביטחון כלכלי גם במוסכים המפוארים בבאר שבע. נשמח שתשתלבו בענף הרכב, שהוא המקצוע הכי יפה בעולם".

מנכ"ל איגוד המוסכים, אריה אשד, הוסיף: "עולם הרכב והתחבורה מתפתח כל הזמן. בשנים האחרונות, הוא התחבר לעולם ההיי-טק, וכל המערכות הפנימיות של הרכב השתנו והפכו לממוחשבות. רכב חשמלי זה תחנת כוח עצמאית נוסעת, עם מתח של 500 וולט. אתם תהיו פיילוט די ייחודי באזור הדרום, עם רישיון לניהול מקצועי של משרד התחבורה".

יו"ר סניף באר שבע והדרום של איגוד המוסכים, דוד קלדרון, שסיים את לימודיו במכללה לפני כ-35 שנה, אמר כי מדובר עבורו בסגירת מעגל. "אני שמח שטיפלו בכל מה שחשבנו שהיה חסר כאן בזמנו, כמו האפשרות ללימודי ערב לתואר הנדסאי. אין לנו ספק שתחום הרכב רק ילך ויתפתח. נכנסנו להוראה מהצורך שלנו כבעלי עסקים מהשטח בכוח אדם איכותי ומקצועי. 90 אחוז מפעילותי באיגוד היא למען המטרה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully