וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו ההנצחה הטובה ביותר", רפ"ק אבי צידון נפל בקרב ב7 באוקטובר, ירין אברבנאל החליט להתגייס בעקבותיו

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 16:37

רפ"ק אבי צידון נפל בקרב מול מחבלים בשבעה באוקטובר, אשתו, אפרת, התרגשה לשמוע שפקודו בחובה החליט להמשיך את דרכו במשטרה: "ההנצחה והזיכרון הכי טובים זה השוטרים שנושאים אותם בליבם"

בטקס עם מפקד המחוז/באדיבות המשטרה

המחוז הדרומי של משטרת ישראל ממשיך בהליך גיוס מואץ של מאות שוטרים שיצטרפו לשוטרי המחוז ואתמול (שלישי) נרשם שיא חדש - גיוסו של השוטר ה-300 מתחילת השנה. במעמד מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, מפקד מרחב הנגב, תנ"צ אפי שימן וסגל הפיקוד, התקיים טקס השבעתו של סמ"ר ירין אברבנאל, שהצטרף לשוטרי הסיור בתחנת רהט.

ב-7 באוקטובר שירת ירין כשוטר סיור בשירות חובה בתחנת אופקים. בשעות הבוקר המוקדמות, פעל יחד עם יתר שוטרי התחנה להצלתם של אזרחים רבים, תוך שהוא מעניק עזרה וטיפול רפואי לאזרחים ושוטרים שנפצעו בקרבות. באותם רגעים ממש, נפל בקרב בהגנה על יישובי הדרום מפקדו של ירין, רפ"ק אבי צידון ז"ל, ששירת כמפקד יחידת סיור בתחנת אופקים.

אברבנאל וצידון. באדיבות המצולמים
אברבנאל וצידון/באדיבות המצולמים

במהלך החודשים האחרונים, בצל מלחמת חרבות ברזל, התגבשה דעתו של ירין ללכת בעקבות מורשתו של מפקדו: לתרום תרומה משמעותית לביטחון המדינה ולהתגייס לשירות קבע במשטרת ישראל.

אפרת צידון, אשתו של אבי ז"ל סיפרה: "אבי היה מעל 20 שנה במשטרה, הוא מאוד אהב את התפקיד זו היתה שליחות בשבילו להתגייס. הוא היה חדור מטרה לשרת את המדינה ומצא את הייעוד שלו במשטרה. הוא מאוד אהב את השטח וכשהיה בתפקידי מטה היה לו קשה להיות במשרד. הדרך שלו במשטרה לא היתה קלה והסיבה שהיא לא היתה קלה היא גם הסיבה שהפך למפקד מוערך. הוא היה איש אמת וערכים, ככה הוא חי וככה הוא מת לצערי. לא פעם הוא שילם את המחיר על האמת הערכים שלו. "הוא היה מפקד של אנשים, נתן המון ותמיד היה זמין להם. הוא היה טוטאלי לפקודים שלו. הוא היה מפקד של אנשים, נתן המון ותמיד היה זמין להם. הוא היה טוטאלי לפקודים שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
אפרת ואבי. באדיבות המשפחה,
אפרת ואבי/באדיבות המשפחה

אפרת המשיכה וסיפרה על הקרב שניהל אבי בשבעה באוקטובר: "אנחנו גרים ביבול והוא היה כונן של התחנה, הוא עבד במסיבת הנובה יום קודם. בשבת בבוקר התחיל מטח של טילים והיינו בממד כשהוא כבר קיבל הודעה שיש חדירות מחבלים. התארגן לצאת לתחנה ובדרך עצר אותו הרבש"צ ואמר לו שכביש 232 מסוכן והצירים חסומים. אז הוא חבר לרבש"צ והם נכנסו למושב פריגן שם היו מחבלים שכבר השתלטו על בתים וניסו לפרוץ לתוך ממ"דים. הם היו צוות מאולתר של אבי, שוטר יס"מ והרבש"צ ונתקלו איך שהם נכנסו. היה קרב של שני אקדחים ורובה מול עשרה מחבלים חמושים מאוד. הימ"סניק נפצע אבי התעקש שהרבש"צ יפנה אותו. הוא נשאר שם לבד להילחם במחבלים. הגיע צוות כיתת כוננות מהישוב הסמוך - שלומית, שנלחם איתו אבל לא ידעו שהוא שם. היה קרב קשה, נהרגו עוד שניים ונפצעו הרבה ואבי נהרג בקרב. הפעולה הזו הצילה את תושבי פרי גן למרות שהמחבלים כבר היו בתוך הבתים אף אחד לא נפגע".

על ההחלטה של אברבנאל להמשיך את דרכו של אבי מפקדו ולהתגייס למשטרה סיפרה: "פגשתי את ירין פעם אחת אחרי השביעי באוקטובר, הוא סיפר לי על הרושם הגודל שאבי הותיר אצלו. הוא היה שוטר שחם ואבי היה המפקד שלו. זו גאווה והתרגשות גדולה שירין בחר להתגייס למשטרה בעקבות אבי. ההערכה הכי גדולה, ההנצחה והזיכרון הכי טובים זה השוטרים שנושאים אותם בליבם. זה מרגש אותי מאוד. זה נותן לי את ההכרה הלא רשמית על הלב הגדול שהיה לו ועל זה שהצליח להעביר את הדרך שלו והערכים שלו גם לאחרים והם ממשיכים אותו מבחינתי. וזו ההנצחה הכי טובה. זה לא פשוט המשטרה עושה תפקיד מאוד קשה, מאוד כפוי טובה הרבה פעמים ואני שמחה שממשיכים את דרכו.

אבי צידון ז"ל. באדיבות המשפחה,
אבי צידון ז"ל/באדיבות המשפחה

בטקס ההשבעה אמר מפקד המחוז: "חיזוק כלל המערכים והתעצמות יחידות המחוז הוא היעד המרכזי למימוש התכלית החשובה מכל - מתן שירות איכותי ומהיר ושמירה על שלומם וביטחונם של האזרחים. כחולי המדים כבר הוכיחו שהם 'גיבורים במדים', לא בכדי אנו בעיצומה של תנופת גיוסים ובקשות רבות מצד אזרחים להצטרף למשטרת ישראל, מתוך הבנה שזה המקום בו ניתן להשפיע באופן ישיר על חוסנה של החברה ואיכות החיים במדינה".

מפקד מרחב נגב, תנ"צ אפי שימן, בירך את ירין ובני משפחתו ואמר: "למשטרה אתגרים רבים בתחום הפלילי, האזרחי והביטחוני. בעת הזו אנו רוצים לצרף לשורותינו אנשים איכותיים שיקחו עמנו חלק במשימה הלאומית במיגור הפשיעה וחיזוק תחושת הביטחון של תושבי הדרום". עוד הוסיף ואמר: "לצד הפעילות המבצעית היומיומית, אנו בתנופת גיוסים נרחבת, במהלך החודשים האחרונים הצטרפו ליחידות מרחב נגב 120 שוטרים חדשים. ריכוז המאמץ שלנו הוא בצמצום כלל פערי כוח אדם, תוך שימור ההון האנושי הקיים, כל זאת כדי להבטיח מתן שירות מיטבי לתושבי הדרום".

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully