וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל השנה האחרונה זו אולימפיאדה מיוחדת וחשובה"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 10:22

ניסים סספורטס, מנכ"ל ההתאחדות לספורט נכים, בראיון, רגע לפני טקס הפתיחה של המשחקים הפארלימפיים. על הבחירה באדם ברדיצ'בסקי, שניצל עם בני משפחתו בשבעה באוקטובר שיישא את הדגל בטקס הפתיחה והציפיות

ניסים סספורטס עם אדם ברדיצ'בסקי. ההתאחדות לספורט נכים בישראל,
ניסים סספורטס עם אדם ברדיצ'בסקי/ההתאחדות לספורט נכים בישראל

המשחקים הפאראלימפיים ה-17 ייפתחו היום ויימשכו 11 ימים. ישראל תיטול חלק במשחקים כש-27 ספורטאים ישתתפו ב-10 ענפי ספורט שונים - אופני יד, בדמינטון, בוצ'ה, חתירה, טאקוונדו, טניס, ירי תחרותי, כדורשער, קיאקים ושחייה.

לשלושה מהספורטאים קשר לדרום, ושניים מהם ישאו את הדגל בטקס הפתיחה - ליהי בן דוד שחקנית הכדורשער והטניסאי אדם ברדיצ'בסקי. ניסים סספורטס, מנכ"ל ההתאחדות לספורט נכים בישראל, גם הוא באר שבעי גאה, מתרגש לקראת הנסיעה, למרות שזו האולימפיאדה השלישית שלו בתפקיד. "היה קצת בלגאן בתחילת השבוע בגלל העיכובים בנתב"ג, אבל בסוף הכול הסתדר וכולם כבר בכפר האולימפי מחכים לפתיחת המשחקים".

נבחרת הכדורשער של ישראל לפריס 2024. ההתאחדות לספורט נכים בישראל,
נבחרת הכדורשער של ישראל עם ליהי בן דוד (6) ורוני אוחיון (5)/ההתאחדות לספורט נכים בישראל

כאמור, את הדגל במצעד הפתיחה יישאו ליהי בן דוד ואדם ברדיצ'בסקי. בן דוד היא שחקנית כדורשער שמאמנת קבוצות ממועדון כדורשער בבאר שבע, והטניסאי בכיסא גלגלים אדם ברדיצ'בסקי הוא מקיבוץ ניר יצחק שבעוטף. "אדם היה בממ"ד בניר יצחק עם הילדים שלו ואשתו בשבת השחורה", מספר סספורטס," הם שהו שם במשך למעלה מ-14 שעות, ללא גישה למים, מזון ושירותים, כאשר בזמן הזה התבצע ירי ללא הפסקה, בתוך הבתים ומחוצה להם. בני הקיבוץ פונו לאילת, ובחצי השנה האחרונה אדם עבר לארצות הברית לנסות להציל את הקריירה שלו ולהתאושש".

בנבחרת הנשים בכדורשער משחקת לצידה של בן דוד, רוני אוחיון, שנולדה וגדלה בבאר שבע. "ההורים שלה עד היום מתגוררים בעיר. היא בסך הכול בת 25 וזו האולימפיאדה השלישית שלה", מבהיר סספורטס.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

באולימפיאדה בטוקיו חזרה ישראל עם 9 מדליות. מה הציפיות מפריס?

"זו האולימפיאדה השלישית שלי בתפקיד. מריו חזרנו עם שלוש מדליות, שלושתן מארד. בטוקיו הבאנו תשע (6 זהב, 2 כסף, 1 ארד), ואני מקווה שבפריס נוכל להגדיל את הכמות. הצפי הוא לארבע-חמש מדליות בשחייה, כמו גם בטניס, חתירה, טאקוואנדו וירי תחרותי". הספורטאים הבולטים והמעוטרים של המשלחת הישראלית הם עמי דדאון ומארק מוליאר בשחייה ומורן סמואל בחתירה, שכבר זכו במדליות אולימפיות. גם שופט הסיף הבינלאומי מבאר שבע גרגורי גרוס יהיה בפריס וישפוט כמו בטוקיו בתחרויות האולימפיות.

ניסים סספורטס ביציע בטוקיו. ההתאחדות לספורט נכים בישראל,
מעודד מהיציע בטוקיו. ניסים סספורטס/ההתאחדות לספורט נכים בישראל

קיבלתם הוראות ביטחוניות מיוחדות?

"בסך הכול קיבלנו תמיכה ממשרד הספורט שסיפקו לנו כל מה שהיה צריך - מלגות, מחנות אימון ומחנות פאראלימפיים. לצערנו המצב הביטחוני אילץ אותנו לצמצם מעט בגלל העלויות אדירות של האבטחה והטיסות, ולא יכלנו להשתתף בכול התחרויות, בעיקר אלה שהתקיימו במדינות ערביות. לקראת המשחקים האלה קיבלנו הוראות מחמירות יותר מבעבר. אסור לספורטאים לצאת כמו בדרך כלל מהכפר האולימפי. בדרך כלל, מי שמסיים את התחרויות שלו יכול לצאת מחוץ לכפר ולטייל, הפעם זה כמובן מחוץ לתחום. הספורטאים יוצאים רק לאימונים ולתחרויות וגם אז רק בליווי של מאבטחים. כמובן שאין יציאות מתוך הכפר גם לצוותים. גם המשפחות קיבלו תדרוכים שאסרו עליהן להיפגש עם הספורטאים ולהיכנס לכפר. בדרך כלל עושים קבלת פנים למשלחת בשגרירות ישראל של אותה מדינה, אבל הפעם השגריר יגיע לתוך הכפר. מעגלי האבטחה האדוקים הם של המשטרה המקומית ושל צוותים שהגיעו מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully