וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו למען תושב הנגב שנורה למוות כשפרץ ליישוב רתמים

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 12:59

הפגנה למען ג'ומעה דנפירי. המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב,
הפגנה למען ג'ומעה דנפירי/המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב

עשרות בני אדם הפגינו הבוקר (חמישי) מול בית המשפט בבאר שבע בדרישה לעשות צדק עם ג'ומעה דנפירי, תושב וואדי אלנעם בן 18, שנורה למוות בפברואר על ידי חבר כיתת הכוננות של רתמים לאחר שחדר ליישוב.

לטענת המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב, ממארגני ההפגנה, "ג'ומעה נתפס ע"י כיתת הכוננות ונאזק. ג'ומעה נמצא עם 3 כדורים בעורף. ג'ומעה נרצח. למשטרה לקח שבועיים לגבות עדות. למשטרה לקח חצי שנה לבדוק טלפונים. המשטרה מטייחת במשך חצי שנה רצח".

ראש ועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב, ח"כ לשעבר טאלב א-סנאע, אמר: "אתמול שמחנו כי ניצלו חיי אדם, ואנחנו מקווים שבקרוב כל החטופים יחזרו למשפחותיהם ויחיו בשלום. כמו שאנחנו שמחים שחיים ניצלו, אנחנו רוצים שאף אחד לא ייפגע. לא רוצים שיירו כמו שירו בג'ומעה דנפירי. אז אנחנו כאן קוראים 'צדק לג'ומעה דנפירי!' אנחנו דורשים צדק ולהעמיד לדין את האחראים למעשה הארור שקיפח את חייו של צעיר בתחילת דרכו".

שלו בר-און, תושב דימונה וקרוב משפחתו של דנפירי, התייחס לפריצה שלו לרתמים. "קורה, מתפתים", אמר, "יש את זה גם במגזר היהודי. זה לא הופך את זה - אם זה במגזר הערבי - ליותר גרוע. אם זה היה יהודי היו אומרים שהוא רוצח? שהוא טרוריסט? הילד עשה טעות, אבל זה לא גזר דין". הוא סיפר על קרוב משפחתו, ואמר כי "ג'ומעה היה ילד מיוחד, מצחיק. היה לו כבוד לסבתא שלו. לפני שנפטרה היה עושה לה מסאז', דואג לה. היה תמיד ילד חייכן, ביישן קצת".

חבר כיתת הכוננות ברתמים ירה למוות בדנפירי לאחר שנעצר בחשד לניסיון גניבה. המשטרה טענה אז כי דנפירי טיפס על גדר היישוב ונכנס אליו עם שני נערים בני 17, תושבי ביר הדאג'. כשנתפסו, ביקש דנפירי מחבר כיתת הכוננות להתקרב אליו בעת החקירה, קרע את האזיקון שהיה אזוק בו ושלף סכין מכיסו. דנפירי פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו.

"פעילות כיתת הכוננות היתה ללא דופי ואני מגבה אותם", מסר אז ראש מועצת רמת נגב, ערן דורון. לדבריו, "אחד הפורצים ניסה לתקוף את אחד מחברי כיתת הכוננות, שהגן על עצמו". הוא הוסיף: "לאחר 7 באוקטובר אנחנו מתייחסים לכל אירוע פשיעה כאילו הוא פוטנציאל טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully