וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הודיע על מותו של אברהם מונדר, שנחטף ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 12:37

כוחות הביטחון חילצו הלילה את גופותיהם של שישה חטופים, בהם גם מונדר בן ה-79. בהפועל באר שבע, שמזוהה כל כך עם אוהד, נכדו של אברהם שנחטף בעצמו ושוחרר מהשבי, ספדו לו

צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) על מותו של אברהם מונדר, חבר קיבוץ ניר עוז שנחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר עם אשתו רותי, בתו קרן ונכדו בן ה-9 אוהד. בנו של מונדר, רועי, נרצח בטבח. גופתו של מונדר חולצה הלילה מחאן יונס יחד עם גופותיהם של חמישה חטופים נוספים: יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, יורם מצגר, נדב פופלוול וחיים פרי זכרונם לברכה.

אחיינו של מונדר, אייל מור, אמר כי לפי ההערכה, דודו נרצח בחודש מרץ. "חיכינו לעסקה שתחזיר את כולם, והמציאות טפחה על פנינו הבוקר", אמר בראיון לכאן ב'. אוהד, נכדו של אברהם, הוא אוהד הפועל באר שבע, ואף התבשר במהלך שהותו בשבי כי אליניב ברדה בירך אותו ליום הולדתו. בהפועל באר שבע כתבו הבוקר: "בוקר קשה וכואב עם היוודע דבר רציחתו של אברהם מונדר בשבי. אנו מחבקים את קרן, אוהד וכל משפחתם ומאחלים שלא ידעו עוד צער. גם הבוקר, כמו בכל בוקר, אנו מייחלים לחזרתם המהירה של כלל החטופות והחטופים".

אוהד מונדר במשחק של הפועל תל אביב מול הפועל באר שבע, לצד דן איינבינדר, מיגל ויטור, נאאל עודה. קובי אליהו
אוהד מונדר במשחק של הפועל תל אביב מול הפועל באר שבע, לצד דן איינבינדר, מיגל ויטור, נאאל עודה/קובי אליהו

לפי הצבא, מבצע החילוץ "בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי שב"כ. המבצע התאפשר הודות למודיעין מדוייק של שב"כ, ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין. לאחר הליך זיהוי שנעשה במכון הלאומי לרפואה משפטית, יחד עם משטרת ישראל, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות ולקהילות".

בתגובה לפרסום מסרו מקיבוצו של אברהם: "קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אברהם מונדר ז"ל בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. אברהם היה בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז, עבד במפעל נירלט, היה איש חם ומאד אהב לשיר. נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ".

ממטה משפחות החטופים נמסר כי "אברהם גר בניר עוז למעלה מ-50 שנה, לחם ונפצע במלחמת ששת הימים. היה המחסנאי המיתולוגי של מפעל נירלט בקיבוץ, ונחשב כחבר קיבוץ אהוב, חרוץ, נאמן וזמר מוכשר במקהלת אשכול. אברהם נחטף בחיים, סבל בשבי יחד עם בני משפחתו וחבריו - והיה צריך לשוב בחיים למדינתו לצד אישתו. רציחתו בשבי זועקת את האיחור בביצוע העסקה שיכלה להציל את חייו, וחיי חטופים נוספים. על ממשלת ישראל בסיוע המתווכות לאשר עוד היום את העסקה שנמצאת כיום על שולחן הדיונים - ולאפשר שיקום לחטופים החיים, וקבורה בכבוד לכלל החללים והנרצחים החטופים, ולהשיב את התקווה למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully