וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו ראש העיר המיתולוגי של אופקים יחיאל בנטוב

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 16:16

ראש העיר המיתולוגי של אופקים, יחיאל בנטוב, שכיהן כ-15 שנים, הלך לעולמו כשהוא בן 94. "חלוץ שעלה לארץ והתיישב באופקים כדי להפריח את השממה"

הלך לעולמו יחיאל בנטוב, שכיהן כראש העיר אופקים במשך כ-15 שנה, עוד בתקופה בה אופקים הייתה מועצה אזורית. בנטוב נחשב מחלוצי הנגב, הוא עלה לארץ בשנת 1948, שירת בנח"ל והתיישב בנגב. את התישבותו הראשונה עשה באזור יטבתה, שם נחשף אליו ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, שהתרשם לטובה וציין: "מזמן לא נפגשתי עם חלוץ מעולה כזה". בנטוב, שהותיר חותם מהותי באזור, סיכם את פעילותו הענפה בספרו "40 שנה במדבר".

ראש העיר אופקים, איציק דנינו, ספד לו: "הבוקר הלך לעולמו יחיאל בנטוב, שהיה ראש המועצה של אופקים במשך 3 כהונות, כחמש עשרה שנים. בנטוב היה חלוץ שעלה לארץ והתיישב באופקים כדי להפריח את השממה ולהיות שליח ציבור בארץ ישראל. הקשרים שהצליח ליצור ודרכו המיוחדת לסייע לכל תושב היו סימן ההיכר שלו וכעת אנו נפרדים מדמות חשובה בהתפתחותה של העיר אופקים. העיר אופקים מודה לו על פועלו ושולחת תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

טל מגרה, יו"ר האופוזיציה באופקים וקרוב משפחתו של בנטוב, ספד לו: "'תהיה טוב, צנוע ונגיש לכולם' זה אחד מהטיפים שקיבלתי היום מיחיאל בנטוב, ראש העיר המיתולוגי של העיר אופקים. דוד יחיאל (דודה של אמי) כיהן כראש המועצה במשך שלוש קדנציות וסה"כ במשך 15 שנה. התרגשתי לפגוש אותו שוב ובעיקר לקבל הקדשה ממנו בספר "40 שנה במדבר" שכתב על הפעילות הציונית הענפה שלו באופקים בפרט ובנגב בכלל".

עוד הוסיף לספר כי שמעון פרס כתב על בנטוב: "בסיפורו של בנטוב, ביטוי לנחישות, אמונה וציונות במובן הכי רחב ועמוק של המילה: הנער ממרוקו התייצב מראשית צעדיו בארץ בחזית העשייה הלאומית, ובזכות ולא בחסד זכה להכרה ולהוקרה, הן מצד מושבי הנגב, הן מצד תושבי העיר אופקים והן מצד אישי ציבור רבים, שעם רבים מהם, ובפרט עם ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, יצר גם קשרים אישיים חמים".

  • עוד באותו נושא:
  • אופקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully