וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היועמ"שית מקבלת החלטות קיצוניות בנוגע לחרדים באופן שרירותי"

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 18:41

עליזה ביטון, מנהלת מוסדות החינוך של החינוך התורני בש"ס, מותחת ביקורת על החלטת היועמ"שית להפסיק את המימון למעונות יום למשפחות של חרדים חייבי גיוס: "שיבדקו כמה הטבות מקבלים במגזר הערבי"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מגמתית ומקבלת החלטות קיצוניות ביחס לחרדים באופן שרירותי - כך אומרת עליזה ביטון, מנהלת מוסדות החינוך של החינוך התורני. ביטון מותחת ביקורת על רקע החלטת היועמ"שית, בהתאם לפסיקת בג"ץ בנושא, להפסיק את המימון למעונות יום למשפחות של חרדים חייבי גיוס.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


"רואים אצלה את המגמתיות, שהיא חותכת בבשר החי", אמרה ביטון, "היא לוקחת את הדברים למקום הקיצוני, וההחלטות שלה מאוד קיצוניות ומאוד לא מתחשבות. אלו דברים שלא הכרנו בעבר, בעבר הייתה הכלה והבנה". לדבריה, "לא צריכים לקבל החלטות חד צדדיות. הנציגים שלנו, בעיקר של ש"ס, הם חיים את המציאות, מנסים לדבר, להגיע לשיח והסכמה, אבל רואים שאצלה יש החלטות בנוגע למגזר החרדי שמתקבלות באופן שרירותי".

בתחילת השבוע אמרה בהרב-מיארה כי המדינה לא תוכל יותר לעודד לימודים תורניים של מועמדים חרדים לשירות ביטחון באמצעות מימון ממשלתי. לפי היועמ"שית, יש להפסיק את המימון למשפחה שאחד מהגברים בה לומד במוסד תורני במקביל להיותו מלש"ב.

"זו ממש בשורה רעה. חוסר חמלה", התייחסה ביטון להחלטה עצמה. "זה יגרום לאמהות לא לצאת לעבודה ולשמור על הילדים בבית. במקום לעודד תעסוקה ועשייה, עכשיו בעצם מונעים את הדבר הזה, והתוצאה תהיה לא נעימה. הייתי רוצה שיסתכלו מה קורה עם מגזרים אחרים: מסבסדים מעונות סטודנטים במגזרים אחרים ולא בהכרח משרתים בצבא. כמה מקבלים הטבות סטודנטים במגזר הערבי, וכמה הטבות והקלות מקבלים ילדים במגזר הערבי".

"מדינת ישראל תמיד מחריגה את הילדים החרדים, והנה אנחנו רואים את זה במעונות", המשיכה ביטון. "זה עצוב שזה מה שקורה במדינת ישראל, מדינת היהודים. הייתי מציעה לציבור לראות מה הציבור הזה נותן ותורם, כל כך הרבה ארגונים ועשייה".

ביטון אומרת כי יש להתאים את המסגרות הקיימות אם רוצים לגייס חרדים. "יש ערך ללימוד תורה. הבחורים שלא לומדים תורה, צריך לתת להם פתרון הולם, של מסגרת שיש בה גם מחויבות אישית למדינה וגם לשמור להם על המסגרת, שלא ייפגעו מבחינה רוחנית. צריך למצוא נוסחה שתהיה מותאמת עם הרבנים ועם אנשי הצבא". לדבריה, "מי שלומד תורה - 'תורתו אומנתו' זה מושג שבן גוריון הכיר בו ונתן לו תוקף. צריך לכבד את זה, זה מקצוע". היא הדגישה כי היא מעודדת לימוד תורה, אבל "לא כל בחור מסוגל ללמוד כל היום. מי שלא מסוגל, אני כן אומרת שצריך למצוא פתרון הולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully