וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי אופוזיציה בערד יצאו נגד תפילות במקלטים - כך ענה ראש העיר

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 13:12

חברי האופוזיציה דרשו לכנס ישיבה עד 20 באוגוסט, בטענה שמקלטים הופנו לפעילות דתית במקום לפעילות רווחה שמתקיימת בהם היום. ראש העיר הגיב: שנאת החינם שלהם הרסה את העיר

חברי אופוזיציה בערד פנו אתמול (שלישי) לראש העיר יאיר מעיין בדרישה לקיים ישיבה מיוחדת על כך שמקלטים ציבוריים הועברו לידי גורמים שמקיימים בהם פעילות דתית. מעיין פרסם את המכתב ברשתות החברתיות וכתב בתגובה: "רק הסתיים צום תשעה באב על חורבן בית המקדש. השנאת חינם שלכם הרסה את העיר".

על המכתב חתמו ניסן בן חמו, ראש העיר לשעבר, דודי אוחנונה, פלורי שטרלינג, רוית בייליס, אלכסיי ספוז'ניקוב ודיאנה גיטיס. הם דרשו מראש העיר לכנס את הישיבה עד 20 באוגוסט, ופירטו באילו מקלטים מדובר: האחד שימש לפעילות רווחה בקרב נפגעי סמים, מקלט אחר שימש לפעילות רווחה לחלוקת בגדים לנפגעי מלחמת אוקראינה-רוסיה, ומקלט שלישי היה ריק.

"בשבועות האחרונים פורסם על ידי תושבים כי מקלטים ששימשו את העירייה לפעילות העירונית פונו ונמסרו לפעילות ציבורית פרטית", כתבו. "תושבים שפנו למוקד 106 ומשטרת ישראל בדבר המקלטים שנפרצו קיבלו מענה שהעירייה מסרה את המפתחות לשוהים במקלטים". חברי האופוזיציה הסבירו כי טענותיהם באות על רקע "לחימה משמעותית בצפון ובדרום הארץ", והצורך ב"שקט נפשי של דיירי השכונות הזקוקים למקלטים אלו בחירום".

"עוד לא הספקנו להתאושש מהצום", כתב מעיין בפייסבוק, "ישר קפצו להם אלו שהחריבו את העיר, ובשנאת חינם שלהם דורשים דיון דחוף למה העירייה נתנה לדתיים להתפלל ב-3 מקלטים, בדיוק בהתאם לכללים שקבע פיקוד העורף לאפשר שימוש נוסף במקלטים, וכך שומרים עליהם מוכנים לשעת חירום".

לדבריו, "שנים שמנעו מהם להתפלל בעיר והם מתפללים בדירות בניגוד לחוק אז מעמידים אותם לדין. רדפו את הדתיים בעיר ,שנים מונעים מהם מוסדות חינוך וכל שירות עירוני. יש בעיר המון מקלטים שמשמשים לפעילות תרבות, חברה, רווחה וכל עמותה שמבקשת במשך שנים מקבלת - חוץ מהדתיים. השנאת חינם שלכם הרסה את העיר. אנחנו מנסים לתקן את העיר - זה לא קל אחרי הנזקים והחורבן שהשארתם פה. זה מה שיש לכם לעשות דבר ראשון אחרי תשעה באב, תושבי ערד מתביישים בכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully