וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוואי שנהיה ראויים לסיון": מפיק הסרט על בתו של שמעון אלקבץ במונולוג קורע לב

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 16:53

אמש שודר סרטו של איש התקשורת הבאר שבעי שמעון אלקבץ, ששכל את בתו ב-7 באוקטובר. חברו אמנון רבי, שהפיק את הסרט, מספר על החברות ביניהם, שהתחילה במשרדי "שבע" לפני יותר מ-40 שנה, ועל המסע שעברו מאז אותו יום ארור ועד שידור הסרט

אלקבץ ובתו סיון. באדיבות המשפחה
אלקבץ ובתו סיון/באדיבות המשפחה

סיון אלקבץ ובן זוגה נאור חסידים נרצחו ב-7 באוקטובר בדירתם בשכונת "דור צעיר" בכפר עזה. הם היו בני 23. אמש (שני) שודר בערוץ 12 "ארבעה בתים וגעגוע", סרטו של אביה של סיון, העיתונאי ומפקד גל"צ לשעבר שמעון אלקבץ - יליד באר שבע שהחל את דרכו במערכת "שבע" - שעוסק באותו יום ארור.

הסרט הופק על ידי קסטינה תקשורת, שבעליה הוא אמנון רבי, חבר ילדות של אלקבץ האב. בפוסט קורע לב ועמוס בפרטים היסטוריים שכתב לקראת שידור הסרט, הוא מתאר את קשריו עם בני הזוג אלקבץ וילדיהם, שהחלו בבניין מערכת העיתון בפסאז' שביט בבאר שבע, ואת התלאות והקשיים שעבר אלקבץ לצדו מיום הטבח ועד לשידור הסרט. "הייתי נותן המון כדי שהסרט הזה לא יופק. הייתי נותן הכל כדי שסיון, הבת הקטנה של שמעון וענת, לא תסיים את חייה הצעירים בקיבוץ כפר עזה בשבת השחורה", כתב.

"השנה: 1980. במקום ללמוד, כמקובל, בכיתה י"ב, הגעתי למערכת המקומון 'שבע' לראיון עבודה. עליתי בהתרגשות לקומה השלישית בפסאז' "שביט" ברחוב קק"ל בבאר שבע", מתאר רבי. "המדרגות היו מצחינות מריח השווארמיות בקומת הקרקע. למרבה השמחה, התקבלתי כפרילאנס זוטר. הייתי בן 17 וחצי כשפגשתי לראשונה במערכת כתב ותיק. קראו לו שמעון אלקבץ. הוא היה בן 14".

"שמעון התקבל ל'שבע' יותר משנה לפניי, בעודו תלמיד כיתה ח'. שמעון היה ילד מוכשר וחרוץ. הוא ניחן בדרייב נדיר וביכולות בין-אישיות יוצאות דופן, שסייעו לו להביא לעיתון שורה ארוכה של סקופים והישגים עיתונאיים. בפברואר 1981 התגייסתי לצה"ל. המעבר החד מלשכת העורך לאוהל בטירונות היה מאתגר. שמעון, שכבר עלה לכיתה ט', המשיך לככב ב'שבע'. בכיתה י' בתיכון מקיף ו' פגש לראשונה את התלמידה ענת סבח, שהפכה לאהבת חייו".

"במחצית השנייה של השירות הצבאי שלי בצאלים, חילטרתי פה ושם בלילות במערכת 'שבע', שם פגשתי את הנער העובד שמעון וערכתי כתבות שער פרי עטו". רבי ממשיך ומתאר את מסלוליהם האישיים והמקצועיים של אלקבץ ושלו, שהצטלבו פעמים רבות לאורך השנים.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

"לפני כשבע שנים, בזמן שהוא מפקד גל"צ, שמעון עבר מאשדוד לכפר עזה. שלושה מארבעת ילדיו הצטרפו בהמשך לקיבוץ. בני המשפחה גרו בדירות נפרדות. ענתי ושמעון בשכונת ההרחבה. גיא אלקבץ עם אשתו אנסטסיה והילדים לביא ואגם גרו בשכונת הסבתות. נועה בשכונת הנעורים וסיון הקטנה בשכונת דור צעיר, הכי קרוב לגבול עם רצועת עזה. ב-7 באוקטובר השחור האלקבצים היו סגורים בארבעה ממ"דים שונים בכפר עזה. שלושת ילדיו היו קרובים פיזית, כמה מאות מטרים בקו אווירי, נלחמים על חייהם. סיון אלקבץ נרצחה בשכונת דור צעיר, לא הרחק מבן זוגה האהוב נאור חסידים. הלב נשבר לרסיסים קטנים".

רבי ליווה את אלקבץ מ-7 באוקטובר ועד לזיהויה הסופי של גופת בתו, כמעט שבוע לאחר מכן. "הצעתי לו בעדינות להוביל סרט דוקומנטרי על סיון ועל מה שקרה למשפחתו בשבת השחורה. הוא התלבט עם ענתי והשיב בחיוב. הצילומים הראשונים התבצעו ב-13 באוקטובר, בהלוויה הכי עצובה שהשתתפתי בה בחיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully