וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת לקייה מאיים: 500 תלמידים לא יפתחו את שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 11:02

מדובר בתלמידים שחיים בפזורת לקייה, בשטחים ששייכים פורמלית לבאר שבע, לעומר או לבני שמעון. אל-אסד הזהיר כי המועצה סובלת ממשבר תקציבי ומעומס על בתי הספר, וקרא למועצות הרלוונטיות לקחת אחריות

ראש מועצת לקייה שריף אל-אסד הזהיר כי 700 תלמידים מהפזורה שבקרבת היישוב עלולים שלא לפתוח את שנת הלימודים הקרובה בשל עומס על מערכת החינוך ביישוב. אותם תלמידים חיים עם משפחותיהם מחוץ לתחומי היישוב לקייה, בשטחים השייכים לבאר שבע, מועצה אזורית בני שמעון ועומר.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


אל-אסד פנה בשבוע שעבר לשר החינוך יואב קיש וקרא לו לפעול מיד למציאת פתרון ומסגרות לימוד לאותם ילדים, 500 תלמידי בית ספר יסודי ו-200 תלמידי תיכון. במכתב ששלח לשר הציע אל-אסד שהרשויות שבשטחן חיים הילדים יקחו עליהם אחריות. הוא הודיע כי הוא נכון לקחת אחריות על 200 תלמידי התיכון על מנת שישלימו את חוק לימודיהם בבתי הספר של לקייה, אולם הוא "מצפה שמשרד החינוך יעשה את המוטל עליו בהקדם".

לפי אל-אסד, המועצה מתמודדת עם משבר תקציבי שיימנע את הטיפול באותם ילדים. לדבריו, מערכת החינוך בלקייה סובלת מעומס וצפיפות עצומים - כך למשל בית ספר שמיועד במקור ל-12 כיתות מאכלס לא פחות מ-21 כיתות, כאשר בכל כיתה לומדים בממוצע 42 תלמידים. חלק מהתלמידים נאלצים ללמוד במקלטים ובחדרי מעבדה, מה שמסכן את כלל בית הספר בשעת חירום.

"יש גבול לכמה שהמדינה יכולה להעמיס עלינו", אמר אל-אסד. "הילדים הללו חיים ממילא מחוץ לגבולות הקו הכחול של המועצה. מה יותר הגיוני ונכון מאשר שהמדינה תקים להם באזור שלהם מרכז שירות קטן שיכלול בית ספר יסודי, סניף של קופת חולים, מרכז מסחרי קטן וכיוצא בזאת?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully