וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בעומר מאיימים להשבית את תחילת כיתה א': "צפיפות = אלימות"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 9:42

ההורים בעומר זועמים על הודעת המועצה שלא תפתח כיתה א' רביעית, מה שיעלה את הצפיפות בכיתות ביחס למה שהובטח להם - וגם את האלימות בהן. להפגנה שקיימו על הנושא הגיעו עשרות רבות מהם

הפגנת ההורים בעומר ביום שישי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנת ההורים בעומר ביום שישי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שישי הפגינו בעומר עשרות הורים לילדים שאמורים להתחיל את כיתה א'. ההורים הודיעו למועצה כי ישביתו את פתיחת שנת הלימודים בשכבה, זאת על רקע החלטת המועצה לא לפתוח כיתה א' רביעית - מה שיגרום למספר תלמידים גדול בכל כיתה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "צפיפות = אלימות", "אם צפופים לא לומדים", "צמצומים בחינוך? לא בבית ספרנו" ו-"דור העתיד דורש השקעה בהווה".

ההורים הודיעו כי לא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים בשכבה של ילדיהם. "לאחר שהמועצה חזרה בה מסיכומים עם ההורים תוך פחות מיום עבודה, הודענו למועצה על השבתת הלימודים של שכבת א' עד שיימצא פתרון למשבר הכיתות הצפופות", כתב אחד ההורים המעורבים במחאה. הוא הסביר כי "מן הידועות שהקטנת מספר התלמידים בכיתה גם משפיעה באופן ישיר על בעיות אלימות, שבחלקן הגדול נובעות ממאבקים על תשומת לב של המורה בכיתה, חלק מהילדים נעלמים ומאבדים אותם וחלק אחר הופך להיות אלים כמאבק על תשומת לב".

ב-23 ביולי כתב בדש להורים כי "לאחר ששמעתי את כלל הטיעונים בעד ונגד ההחלטה באשר לפיצול כיתה נוספת אבהיר כי אנו סבורים שההפסד הפדגוגי מפתיחת כיתה רביעית עבור הילדים שלנו יהיה גבוה בהרבה מהתועלת של מספר ילדים נמוך יותר בכל כיתה". בדש הפציר בהורים כי "יש גם מי שסבורים אחרת ואני מכבד את דעתם, אך משבחרתם בי לנווט את הספינה, הטלתם עליי את האחריות הכוללת למהלכים שייטיבו עם הישוב".

למחרת ענו ההורים לבדש וכתבו: "אנחנו מבקשים להדגיש כי נבחרת אך לאחרונה על ידי מרבית התושבים וכולנו רוצים בהצלחתך לטובת ילדנו. דומה כי לא יכולה להיות מחלוקת, שברמת העקרון, כולנו מסכימים כי טובת הילדים היא עקרון העל, יחד עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שיש לנו ההורים, מחלוקת עניינית עם המועצה בנוגע להחלטתך". הם ביקשו מבדש להציג את העלויות הכרוכות בפתיחת כיתה רביעית והסבירו: "אנחנו רוצים להאמין לדבריך כי המהלך אותו אתה מוביל לא מונע ממניעים של חיסכון כספי ובכוונתך להשקיע יותר. בנושא מספרי כמו תקציב, שבו ממילא כגוף ציבורי אתם חייבים
בשקיפות, מה יכל היה להיות לך קל יותר מלהציג נתונים של ממש".

להפגנה שהתקיימה בשישי הגיעו הרבה יותר הורים ממה שצפו מובילי המחאה. "חשבנו שאוגוסט, והרבה נמצאים בחופשים או נוסעים לסופי שבוע ולמרות התמיכה הבלתי מסוייגת לא יהיו ביישוב, ולכן הצבנו לעצמנו יעד צנוע - עשרה הורים, לא יותר מ-15. הכנו בסך הכל שבעה שלטים. לא יכולנו לדמיין את העוצמה של המחאה: עשרות רבות מאוד של הורים, יותר מפי ארבעה מהיעד שהצבנו לנו, ועוד המון הודעות תמיכה של אלו שמעבר לים שמבואסים על כך שלא היו כאן להגיע. יותר מחצי שכבה מיועדת, באוגוסט, כשרבים לא כאן".

"ההורים מצפים לראות תכנית יסודית, רצינית, מקצועית ומשמעותית שתפיג את החששות שלהם", כתב בפייסבוק חבר המועצה יוסי כהן, שהתמודד מול בדש על ראשות המועצה בטרם פרש מהמרוץ. "שום מזגן או שפכטל לא מצנן את כעסם ואת מוכנותם להשבתה. ראש המועצה, הקואליציה שלו ואגף החינוך לא לקחו בחשבון שיש מולם הורים שאי אפשר למרוח ולהרשים עם כתבות יח"צ על שיפוצי קיץ וסיורים של ראש המועצה במוסדות החינוך".

כהן פנה לבדש וכתב: "המשבר הזה הולך ומתרחב הרבה מעבר להורי כיתות א' ואנחנו מודאגים לגבי הפגיעה הקשה שלו ביישוב היקר לכולנו. זה הזמן לגלות מנהיגות, לעצור את הפארסה ולקבל את החלטה הנכונה, ההגיונית והמתבקשת לפתוח כיתה א' רביעית!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully