וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות משתתפים בנסיעת הבכורה של אוטובוס השבת מב"ש לים: "באנו לשכשך, לא לסכסך"

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 14:03

בסוף השבוע האחרון הופעל לראשונה מיזם אוטובוס השבת מבאר שבע לחוף הים באשדוד. חבר המועצה עידו אטיאס, שעומד מאחורי היוזמה, סיפר על השיחות שקיים עם הנוסעים - תושבים מבוגרים, משפחות עם ילדים וסטודנטים

אטיאס עם הנוסעים באוטובוס השבת לחוף. ללא קרדיט,
אטיאס עם הנוסעים באוטובוס השבת לחוף/ללא קרדיט

עשרות תושבי באר שבע השתתפו בסוף השבוע בנסיעה הראשונה של אוטובוס השבת לחוף הים באשדוד. יוזם המהלך, חבר מועצת העיר עידו אטיאס, סיפר על הנסיעה ועל הנוסעים - שאינם בהכרח סטודנטים וסטודנטיות.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


"עצרנו את מכירת הכרטיסים באזור ה-40 נרשמים, ובאמת הגיעו 40, היו מעט מאוד ביטולים בשבת בבוקר", הוא מספר בהתרגשות. "הרבה אמרו לנו 'בטח אתם עושים את זה בשביל הסטודנטים, זה יהיה אוטובוס של צעירים'. אז היו כמה צעירים, אבל היו כמה משפחות שפשוט לא מחזיקות רכב וזו ההזדמנות שלהן להגיע לים ולבלות בשבת. והיו גם כמה נשים מבוגרות שגם, זה נתן להן מענה, ואנשים מבוגרים, וזה היה באמת מגוון, והשאיר טעם לעוד. כן גם קיבלנו בקשות לעשות עוד תחנה כאן, ואולי לצאת יותר מאוחר שיהיה יותר שעות בים, או לצאת יותר מוקדם לפני שחם".

אטיאס מספר כי בכוונתו להרחיב את המיזם כך שיאפשר נסיעה לחוף בשעות שונות. "אחת הנוסעות מאתמול כתבה לי שהיא הייתה שמחה ליותר שעות בים. אז זאת אופציה שאני חושב עליה, לעשות אוטובוסים מדורגים. מי שרוצה יוכל לצאת ב-9, ב-10:30 וב-12, וחזור יהיה אפשר לחזור ב-14:00, 15:30 ו-17:00. ואז מי שרוצה יום שלום יכול לנסוע בקצוות".

במהלך הנסיעה יצא לך לדבר עם הנוסעים?

"בטח. זה סקרן אותי לשמוע מה גרם להם לבחור לבוא איתנו. דיברה איתנו אמא לילדים קטנים שאמרה 'הנה, זה הזמן לצאת איתם בחופש הגדול, לצאת להתאוורר, כמה אפשר לצאת לאותו פארק מול הבית?'. היא כן סיפרה שזה היה כמה דקות הליכה להגיע לתחנה מתוך השכונה לכביש הראשי, שוב - היה לנו מאוד חשוב לעבור על צירים מרכזיים ולא להיכנס לתוך השכונות כי אני ער לרגישות". האוטובוס עצר בתחנות לאורך שדרות טוביהו ורחוב רגר.

"דיברה איתנו עוד משפחה", ממשיך אטיאס, "שמהעדפה לא מחזיקים רכב, מאי אלו שיקולים סביבתיים וכו'. ואמרו 'הנה, זכינו לבילוי עם כל המשפחה', ומאוד שמחו שזה קרה. היו גם צעירים, זוג חברות שבאו יחד, זוג של סטודנטים, וגם חבורה צעירה שלא של סטודנטים, סך הכל באמת מאוד מגוון".

היו התנגדויות של ממש?

"פיזית לא הייתה שום התנגדות. אף אחד לא חסם לנו את הכביש או דברים כאלה. לי זה מזכיר את ההבדל בין מה שקורה ברשתות למה שקורה במציאות. ברשתות הפכו את זה למלחמת דת, במציאות אתה פוגש אנשים שרצו לבלות עם הילד שלהם בים, זה הכל. אל תכניס את זה לאידיאולוגיות גדולות הרבה יותר. וזה מה שבאנו לקדם, בסוף זה לשפר חיים של אנשים, ולא עכשיו לריב עם הציונות הדתית או עם החרדים, זו לא המטרה. נפגשתי עם רב וגם עם חבר'ה מש"ס ועום עוד נציגים דתיים במועצה, ואמרו - כל עוד זה יוזמה פרטית אין לנו איך למנוע את זה. רק באנו לשכשך, לא לסכסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully