וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים קטנים בדרום? מעכשיו תשלמו יותר לצהרונים

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 9:49

כתוצאה מקיצוץ בתקציב משרד החינוך, ייאלצו ההורים לשלם כ-100 שקלים יותר מדי חודש לכל ילד - גם בצהרוני "ניצנים" הפועלים בבאר שבע. ראשי ערים פנו לאוצר: "כל הורה ייפגע"

צהרונים, אילוסטרציה. שלו שלום, TPS
צהרונים, אילוסטרציה/TPS, שלו שלום

מרכז השלטון המקומי וראשי ערים, בהם גם ראש עיריית באר שבע, פנו למשרד האוצר והתריעו מפני ההשלכות שעלולות להיות לקיצוץ בתקציב הצהרונים. זאת על רקע כוונת המשרד לקצץ ממנו רבע מיליארד שקל.

כתוצאה מהמהלך תתייקר עלות הצהרון לכל ילד בכ-100 שקלים בחודש, בין היתר בתוכנית צהרוני "ניצנים", שפועלת גם בבאר שבע. מדובר במסגרת חינוכית שמופעלת במהלך שנת הלימודים בתום שעות הלימודים לילדי הגנים ועד כיתה ב', ומסובסדת על ידי משרד החינוך.

במכתב ששלחו לשר האוצר סמוטריץ' קראו ראשי הערים לבטל את ההתייקרות והזהירו שהיא עלולה לפגוע במשפחות רבות ולהעמיק פערים חברתיים-כלכליים. "הקיצוץ המתוכנן בתקציב 'ניצנים' משמעותו הקטנת השקעת המדינה והגדלת ההוצאה להורים, שכל אחד מהם ייפגע: חלקם רק בהעמקת יוקר המחייה האישי וחלקם יאלצו לוותר על השירות. הורה שלא יוכל לשלוח את ילדו לצהרון מסובסד לא יוכל להמשיך לעבוד", נכתב.

במסגרת הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, צפוי האוצר לקצץ 250 מיליון שקל בתקציב הצהרונים. הקיצוץ בא לאחר שהממשלה החליטה שלא לקצץ את תוספות הכספים הקואליציוניים, מאות מיליוני שקלים המיועדים לחינוך החרדי.

פניית השלטון המקומי מצטרפת לפנייה של שר החינוך עצמו יחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אל סמוטריץ' בבקשה שידחה את הגזרה. "מצב המשפחות בעת הנוכחית מורכב במיוחד", כתבו לו, "איננו יכולים שלא למחות. קיצוץ בתקציב הצהרונים לא יכול להיות על הפרק, יש לבצע אותו ממקורות אחרים ולא ממקורות חינוכיים. הקיצוצים עלולים לפגוע בעתיד ילדינו, עבורם אנחנו נלחמים. הקיצוץ יפגע בילדים ההורים ובעיקר במשפחות המוחלשות". בתגובה נמסר מהאוצר כי "ההחלטה התקבלה בשיתוף ובהסכמת משרד החינוך כחלק מתהליך ייעול התקציב שנעשה בשנת 2024 וכלל צמצום של פעילויות ממשלתיות רבות עקב צורכי המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully