וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הַקֶּשֶׁר הבאר שבעי של זוכת הזהב באולימפיאדה

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 7:50

אביה של המתאבקת עמית אלור היה אלוף ישראל 9 פעמים ושיאן ישראל במשך 34 שנים. הוא ייצג את הפועל באר שבע באתלטיקה בשנות ה-80. "אדם מקסים, אתלט ענק ואיש מקצוע מהשורה הראשונה"

עמית אלור. יואב בורוביץ', התאגיד,
עמית אלור עם סיכת החטופים/יואב בורוביץ', התאגיד

כולם התרגשו מהזכייה של עמית אלור הישראלית-אמריקאית במדליית הזהב בתחרויות ההיאבקות באולימפיאדה שנערכת בימים אלה בפריס. מה שאולי פחות ידוע, זה שאביה של עמית, יאיר מקלר, תושב אשקלון במקור, ייצג את מועדון האתלטיקה של הפועל באר שבע בשנות ה-80, בהן למד מתמטיקה באוניברסיטת בן גוריון. מקלר היה תשע פעמים אלוף ישראל ושיאן ישראל בהדיפת כדור ברזל ו-5 פעמים אלוף ישראל בזריקת דיסקוס. הוא החזיק בשיא הישראלי בהדיפת כדור ברזל באולם כבמשך 34 שנים (1984-2017). אגב את השיא החדש קבע איתמר לוי, גם הוא אקס 'אתלטי הנגב'.

לפני שנתיים נפטר המתמטיקאי והאתלט ד"ר מקלר-אלור ז"ל, שעבר בשנות השמונים עם אשתו אילנה לארצות הברית, שם נולדו לבני הזוג 6 ילדים. רוני הייתה אלופת ארצות הברית בהיאבקות לצעירות ואורי דורג רביעי במבחנים האמריקאים לאולימפיאדת ריו ב-2016 בהיאבקות בסגנון יווני רומי. בן נוסף של משפחת מקלר-אלור היה אושרי, שנרצח לפני שש שנים כשהיה בן 23 במהלך שוד בבית המשפחה.

עמית (20), הצעירה במשפחה, היא מתאבקת בסגנון חופשי, פעמיים אלופת עולם, שהוסיפה השבוע תואר למאזנה - זהב אולימפי, אותו הקדישה לארצות הברית ולישראל, כשהיא מציגה את סיכת הסרט הצהוב ולא שוכחת לדרוש מול המצלמות את החזרת החטופים מעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בפוסט שפרסמה בפייסבוק לאחר מות אביה, כתבה עמית: "אני אוהבת אותך אבא, ואתה לנצח תהיה בליבי. תודה על כל מה שעשית בשבילנו. תנוח בשלום בלי כאבים. שמור על אושרי למען כולנו".

עמית אלור ויאיר מקלר. אלבום משפחתי,
עמית בילדותה עם אבא יאיר/אלבום משפחתי

בעמוד של מכבי 'אתלטי הנגב', כתב אז ברוך שפירא, יו"ר המועדון: "יאיר היה אתלט בהפועל באר שבע והחזיק בשיא הישראלי בהדיפת כדור ברזל במשך 34 שנים. הוא היה אדם מקסים, אתלט ענק ואיש מקצוע מהשורה הראשונה. הוא ייצג את אתלטי באר שבע בתקופת לימודיו באוניברסיטת בן גוריון בענפי ההדיפה והזריקה, ותמיד זכור לטובה. הוא היה מטובי האתלטים הישראלים בכל הזמנים במקצועות הזריקה וההדיפה".

  • עוד באותו נושא:
  • עמית אלור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully