וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ חדש לבאר שבע - כרוניקה ידועה מראש?

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 16:07

פול ארנולד גריטה חתם בהפועל באר שבע. האם נמצא הפתרון לעמדה הכי בעייתית של המועדון מאז עונות האליפות?

פול ארנולד גריטה. הפועל 'ויקטורי' ב"ש,
ימלא את החלל? פול גריטה/הפועל 'ויקטורי' ב"ש

לפני כשלושה שבועות, במסיבת העיתונאים של פתיחת העונה, נשאל רן קוז'וך מאמן הפועל באר שבע אודות העמדה שאמורה לספק לו מספרים בהתקפה. "למכבי חיפה יש את דין דוד ואת פרנדזי פיירו, למכבי תל אביב את ערן זהבי ודור תורג'מן", ציין בפניו אחד העיתונאים. "האם אתה יכול למצוא פתרון בשוק כל כך קשוח כשקשה להביא מישהו מתאים?", נשאל המאמן שענה כי הוא "חושב שהתוצר הסופי יהיה שונה". כלומר, לבאר שבע יהיה חלוץ חדש. "זה משהו שאנחנו עובדים עליו יום ולילה, באחריות גדולה ובתשוקה גדולה", אמר המאמן. "אני מכבד מאוד שחקנים טובים ומוכשרים ככל שיהיו, אבל חושב שהקבוצה היא מעל הכול. היא זאת שמנצחת", הוא הוסיף.

מאז, פיירו ודין דוד הבקיעו לחיפה, זהבי ותורג'מן עלו על לוח הכובשים של מכבי תל אביב, ובאר שבע לעומת זאת, בשלושת המשחקים ששיחקה, המשיכה לחפש שחקן שיכבוש עבורה. בשני המשחקים הראשונים הקבוצה מבירת הנגב לא כבשה, ובשלישי מול צ'רנו מורה הבולגרית, הייתה זקוקה לצמד שערים של המגן השמאלי שלה, הלדר לופס (אלא מי?) כדי לשרוד באירופה בשלב כה מוקדם. במקרה של באר שבע, כשאין חלוץ איכותי בנמצא - ההתקפה הכי טובה היא ההגנה.

אגב, את התשובה לאותו עיתונאי, סיפקה אתמול (שלישי) באר שבע, בדמותו של חלוץ קמרוני העונה לשם פול ארנולד גריטה. האם זה החלוץ שסוף סוף יכבוש את לב האוהדים מבירת הנגב ואת שוערי היריבות?

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

אין שהר, אין שער

בשביל להבין עד כמה עמוקה הבעיה של באר שבע בעמדת החלוץ, צריך לחזור כמה עונות אחורה, ונתחיל בעונה שעברה בה מלך השערים שלה היה רותם חטואל עם 9 כיבושים, רק שניים מעל אנטוניו ספר ואותו הלדר לופס, מגן שמאלי להזכירכם. חטואל אגב, לרוב משחק בכנף שמאל והוא לא הבחירה הטבעית לעמדת החלוץ בהפועל באר שבע. מי כן היו אמורים לספק את הסחורה בעמדה זו? אלון תורג'מן שסיים עם 6 שערים וארתור שושאנצ'ב שהרשית פעמיים בלבד. בתחילת העונה שיחק גם פטריק קלימלה שתרם שער אחד בארבעה משחקים לפני שעזב. אגב, מעל חטואל, בטבלת מלך השערים בעונה שעברה ניתן היה למצוא שחקן באר שבעי אחר, תומר יוספי, שכבש 12 שערים, רק שהוא עשה זאת במדי הפועל חיפה (גם יוספי לא חלוץ).

בן שהר. דני מרון,
היו ימים. בן שהר/דני מרון

בעונת 22/23, היו אלה תומר חמד (6 שערי ליגה) יוג'ין אנסה (5), פטריק קלימלה (3) ואיתי שכטר (שער אחד) החלוצים של הקבוצה. עד חלון ההעברות של ינואר שיחק גם אסטריט סלמאני שכבש פעמיים. גם בעונה זו סיים חטואל לפניהם עם 11 שערי ליגה.

ב-21/22 לאותו חטואל היו רק 3 שערים, אבל הוא לא היה שחקן הרכב, וגם אז לא שיחק כחלוץ. החלוצים של הקבוצה היו ניקיטה רוקאביצה, שאמנם הגיע כמלך השערים של הליגה לבירת הנגב, אבל כבש רק 10 שערים ונחשב לאכזבה. שכטר ואנסה (2 שערים כ"א) וקייס גאנם, שלא הספיק לשחק הרבה וגם לא כבש, השלימו את מצבת החלוצים.

עונה קודם לכן (20/21), איישו את העמדה הקדמית איתמר שבירו, כישרון ביתי צעיר באותם ימים, שלרוב נכנס כמחליף והרשית 3 פעמים, שגיב יחזקאל אז חלוץ שהגיע בינואר ותרם 3 שערים משלו, ג'ונתן אגואדלו ששותף ב-23 משחקי ליגה ולא מצא את הרשת ואנתוני וארן שהכניע את שוערי היריבות 7 פעמים.

למעשה, העונה האחרונה שהיה להפועל באר שבע שחקן בעמדה הזאת שאפשר היה לסמוך עליו שיסיים עם מאזן דו ספרתי של שערים, הייתה בעידן בן שהר, שעזב את המועדון בסוף עונת 2019/20 בה הבקיע 13 פעמים. עונה קודם לכן סיים שהר כמלך השערים של הליגה עם 15 כיבושים.

חלוץ ברמה גבוהה?

אם כן, להפועל באר שבע יש חלוץ חדש, פול גריטה. על פניו, מדובר בחלוץ עם מספרים, כזה שכבש 71 שערים ב-227 משחקים בכל המסגרות בקריירה שלו. יחד עם זאת, הוא מגיע מהליגה הסעודית השנייה, רוב השערים בקריירה לא נרשמו בליגות בכירות, ולמרות הנתונים הפיזיים המרשימים שלו (1.86 מ'), קשה לחזות האם באר שבע החתימה שובר שוויון.

פטריק קלימלה. ברני ארדוב,
לא סיפק את הסחורה. פטריק קלימלה/ברני ארדוב

ההיסטוריה של השנים האחרונות מלמדת שעמדת החלוץ והפועל באר שבע זו משוואה עם הרבה נעלמים, ולרוב זה רומן שנמשך פחות משנתיים, כמו אורך החוזה של הקמרוני החדש. על אחת כמה וכמה כשמדובר בשחקן זר. אגודלו, קלימלה וסלמאני הם רק חלק מהשמות שלא סיפקו את הסחורה ועזבו מוקדם משציפו, לא תמיד באשמתם, כשגם שושאנצ'ב אמור להיות בסטטיסטיקה הלא מחמיאה הזו.

לגריטה אין נעליים גדולות להיכנס אליהן, אבל באר שבע משוועת לחלוץ שייתן מספרים, משהו שבבירת הנגב לא חוו כבר שנים ארוכות. יכול להיות שייקח לו קצת זמן והוא לא יספיק כנראה להיות שובר השוויון מול הצ'כים, לפחות לא במשחק הראשון, אבל בבאר שבע חיכו המון זמן ולדבריהם עשו זאת "באחריות ובבחירות מדויקות". עד שייכנס לכושר הבקעה, אוהדי האדומים עדיין יצפו לאיזה מצב נייח של ספר, לעוד הסתננות של לופס שמסתיימת ברשת, לקבוצה שתנצח כמו שקוז'וך הגדיר.

רק הזמן יספר האם גריטה, 4 ס"מ פחות בגובה משושנאצ'ב, יתעלה עליו וייתן את המספרים שבאר שבע זקוקה להם. מה שבטוח שקוז'וך צודק - הקבוצה מעל הכול וקבוצה מנצחת משחקים. יחד עם זאת, בבאר שבע לא רוצים רק לנצח משחקים, רוצים גם להיות "קבוצה הישגית", כזאת שמתמודדת על תארים. בשביל להיות אחת כזאת, היא חייבת חלוץ עם מספרים. האם גריטה הוא השחקן שיכבוש את הנגב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully