וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממתינים למתקפה: האם המקלטים בבאר שבע מוכנים לאיום מאיראן?

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 14:56

בצל ימים מתוחים וחשש מפני מתקפה נרחבת על ישראל מאיראן, יצאנו לבדוק מה מצב המקלטים בבאר שבע והאם יהיה לתושבים מקום מבטחים בזמן מתקפת טילים על העיר

מקלט ציבורי בשכונה וותיקה בבאר שבע. צילום: וואלה שבע,
מקלט ציבורי בשכונה וותיקה בבאר שבע/צילום: וואלה שבע

לאחר שורת חיסולים המיוחסים לישראל בשבועות האחרונים, גורמי ביטחון צופים תגובה נרחבת על חלקים רבים במדינה, תוך הערכה לאיום ממספר מוקדים במקביל. בעקבות כך יצאנו לבדוק מה קורה בשטח והאם המקלטים בבאר שבע במצב ראוי לשהות ארוכה של התושבים, במידה ותיפתח מתקפה ממושכת.

"המקלט ברחבה שלנו במצב מזעזע, כבר בכניסה הכל עובש בקירות במדרגות ומסריח ממש, המדרגות מלאות לכלוך, הרוסות ובפנים הרצפה מלוכלכת לגמרי. אם באמת תהיה מתקפה כמו שכולם אומרים והאנשים בשכונה כאן יצטרכו להיות במקלט הזה ימים שלמים, אנשים לא ישרדו וזה לא בגלל המלחמה זה כי אי אפשר לנשום בסירחון והלכלוך הזה" מספרת ח' תושבת שכונה ד' ואכן מביקור שערכנו בשטח נראה כי המקלט במצב מוזנח, כאשר השירותים במקום אינם ראויים לשימוש וכן המקום מלוכלך, הקירות מלאים עובש וניכר כי מצב זה אינו מאפשר שהות ממושכת ראויה.

מקלט בשכונה וותיקה בבאר שבע. צילום: וואלה שבע,
מקלט בשכונה וותיקה בבאר שבע/צילום: וואלה שבע

במהלך הסיור בשכונות הוותיקות נחשפנו למקלט מוזנח שאינו ראוי לשהות תושבים. תושב השכונה אמר לוואלה שבע "לא ייתכן שמקום שאמור לשמש את התושבים להגנה יראה ככה וזה לא משנה אם אנחנו צריכים להיות בו כמה ימים או כמה שעות או כמה דקות, הלכלוך והסירחון הזה אי אפשר לעמוד בו דקה". תושבת נוספת בשכונה וותיקה בעיר אמרה "שנים אנחנו משלמים כל כך הרבה, למה עכשיו במצב חירום שאין לדעת מה יהיה וכמה זמן נצטרך להיות במקלט, כשאנחנו צריכים דבר כל כך בסיסי, הגנה ראויה ומכובדת, אי אפשר להשקיע בקצת ניקיון, טיפול בעובש, כמה עולה פח צבע? עם קצת רצון אפשר לסדר את הדברים האלה. בושה שככה נראה מקלט שכנראה נצטרך להשתמש בו בימים הקרובים, ככה בתוך הסירחון והלכלוך".

מסיורים נוספים שערכנו במספר מקלטים, בשכונות שונות ברחבי העיר נוכחנו לראות מקלטים מתוחזקים יותר ופחות, אך ניכר כי בשכונות הוותיקות תחזוקת המקלטים ירודה, במספר מקרים נוכחנו למצוא כבר בכניסה למקלט עובש ופסולת, מדרגות שבורות ומלוכלכות, קירות שדורשים תיקון וצבע וכן שירותים וכיורים שאינם ראויים לשימוש אדם ורחוקים מלהיות סטריליים ולאפשר שהות ארוכה ברמת היגיינה בסיסית.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כניסה למקלט בשכונה וותיקה בבאר שבע. צילום: נועה גבאי,
כניסה למקלט בשכונה וותיקה בבאר שבע/צילום: נועה גבאי

נזכיר כי לפני כשנתיים הודיעה העירייה על שדרוג מקלטים, תוך הטמעת מערכת פתיחת מקלטים מרחוק, זאת בשיתוף פיקוד העורף. כאשר מרבית הדלתות הוחלפו, כך שיתאימו לאותה מערכת אשר נשלטת מרחוק. במסגרת הפרויקט הותקנה המערכת במעל מאה מקלטים ברחבי העיר, הן מקלטים עיליים והן מקלטים תת קרקעיים. ובכל זאת, לצד שדרוגים רבים שהתבצעו, עדיין ישנם מקלטים אשר דורשים טיפול מעמיק ותחזוקה רציפה, כך שיוכלו להבטיח שהות בטוחה, בתנאים הגיינים וראויים לתושבי העיר, בשעת חירום.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "המקלטים הציבוריים בבאר שבע, המתוחזקים על ידי העירייה לאורך השנה באופן שוטף, נפתחו כבר ביום הראשון למלחמה ומאז למעלה מ-10 חודשים פועלים צוותי החירום, האחזקה והניקיון של עיריית באר שבע על מנת להבטיח את תקינותם ואת ניקיונם. לצערנו קיימת תופעה פסולה של ונדליזם ולכלוך בחלק מהמקלטים הציבוריים האמורים לשמש את הציבור הרחב. העירייה פועלת ותפעל כל העת לתיקון מפגעים והשמשת מקלטים ככל שמדווח לה ו/או עולה מביקורות יזומות שהיא עורכת. עם זאת, שיתוף הפעולה של הציבור בשמירה על ניקיון ותחזוקת המקלטים חשוב מאין כמוהו. יודגש כי כל פנייה למוקד העירוני בנושא מקבלת את מלוא תשומת הלב ומועברת לטיפול הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. העירייה קוראת לתושבי העיר לגלות ערנות ואחריות, לשמור על תקינות המקלטים ולדווח למוקד העירוני 106 במידת הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully