וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיון ומשחקים יסייעו לפוסט טראומה של ילדי הדרום

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 15:41

בשבוע שעבר נחנכה במועצה האזורית מרחבים מעבדת דמיון, במטרה לסייע לילדי הדרום להתמודד עם החרדות והמתח שנוצרו אצלם מאז 7 באוקטובר

מעבדת הדמיון. אשר נחמני,
מעבדת הדמיון/אשר נחמני

ליד אופקים הושקה בשבוע שעבר מעבדת דמיון שתציע טיפול בפוסט טראומה לילדי הדרום, על רקע אירועי 7 באוקטובר וחוסר הוודאות בו הם נמצאים מאז. מחקרים שנערכו בישראל ובעולם מראים כי לדמיון ולמשחק יש יכולת לסייע בהחלמה מטראומה, ואף למנוע פוסט טראומה.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


המעבדה היא יוזמה של קרן אתנה, חברת ICL ובליווי פרופסור מולי להד, נשיא מייסד של מרכז משאבים בקריית שמונה, ופסיכולוג הנחשב למומחה בינלאומי בטיפול בפסיכוטראומה. במסגרת המעבדה, תתקיים פעילות תומכת להפגת מתחים והורדת לחץ, וכן חשיפה וירטואלית, המאפשרת לילד לגעת בטראומה באופן פחות אינטנסיבי אלא יותר כצופה מהצד, כחלק מתהליך התמודדות עם נושאים הקשורים בין היתר לחרדה, הסתגרות וכו'.

מעבדת הדמיון במועצה האזורית מרחבים. אשר נחמני,
מעבדת הדמיון במועצה האזורית מרחבים/אשר נחמני

"אסון ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת העמיקו את הצורך במענה טיפולי לשכבת הגילאים הצעירה הסובלת מטראומות וחרדות", מסביר פרופ' להד. "במסגרת מעבדת הדמיון, נעשה שימוש במודלים וכלים שפיתחנו לטובת הפגת מתחים והורדת עוררות. אנו רואים צורך לפתח שיטות חדשניות ורב מימדיות לטיפול בהפרעות חרדה וטראומה ובמיוחד בגילאים הצעירים, וייתכן שנוכל לפתח גם מודל למתבגרים".

מנכ"ל אתנה אורי בן ארי אמר כי "החיבור לטיפול בטראומה במעבדת הדמיון, שהתגלה עקב המלחמה האחרונה, מהווה פריצת דרך משמעותית לסיוע לכל הסובלים מפוסט טראומה, תלמידים ומבוגרים באזור העוטף".

שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים שבשטחו נמצאת המעבדה, סיפר: "חנכנו השבוע את מעבדת הדמיון בתיכון מרחבים, מעבדה טכנולוגית חכמה שתסייע ללמידה אפקטיבית וגם לבניית חוסן שכה חשוב בימים אלה. זו מעבדה ייחודית, מהיפות בארץ, לרווחת תלמידי המועצה, שגם תהווה פלטפורמה לטיפול בפוסט טראומה בקרב ילדים. אני מבקש להודות לשותפים שלנו, לחברת ICL, למרכז 'משאבים' ולקרן אתנה".

אילנה פחימא, סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש גלובלי, ICL, אמרה כי "הכלל המנחה אותנו ביצירת מחויבות ותרומה הוא היכולת שלנו להעניק ערך. זו הפעם השלישית שאנו מקימים בשותפות עם קרן אתנה והמועצות האזוריות את מעבדת הדמיון שמעניקה לדור הצעיר הזדמנות לקבל חוויה חינוכית ייחודית ומעצימה. המעבדה כאן מציעה גם ערך טיפולי ואנו חשים זכות גדולה להיות חלק, להמשיך ולתמוך גם באופן שישמור על החוסן המנטלי של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully