וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד תחנה חדש בדימונה: "מהמפקדים המשפיעים במתקפה האכזרית"

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 16:21

מפקד תחנה חדש בדימונה "מהמפקדים המשפיעים על תפקוד המחוז הדרומי במתקפת הפתע האכזרית בשבעה באוקטובר"

טקס כניסה לפיקוד על תחנת דימונה במרחב הנגב של המחוז הדרומי/צילום: משטרת ישראל

הבוקר התקיים טקס החלפת פיקוד של תחנת דימונה. לתפקיד מפקד התחנה נכנס סנ"צ משה שטרית, שהחליף את סנ"צ משה זריהן, שפיקד על התחנה בתקופה של 3 וחצי שנים ופרש ממשטרת ישראל לאחר שירות של 32 שנה בארגון.

מפקד התחנה הנכנס, סנ"צ משה שיטרית, בן 47, נשוי ליסמין ואב ל 4 ילדים, מתגורר בעיר אשקלון. בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני במדעי היהדות. משרת במשטרה 26 שנים והחל את דרכו בתפקיד לוחם יסמ וסייר ובהמשך היה במספר תפקידים משמעותיים, ביניהם, קמב"צ מרחב לכיש, קצין אג"מ תחנת אשקלון. בתפקידו האחרון שימש בתפקיד מפקד משל"ט מחוז דרום.

"תחנת משטרת דימונה חולשת על השטח הגאוגרפי הגדול ביותר במשטרת ישראל. אחריותה של התחנה כוללת את העיר דימונה, הישובים ירוחם ומצפה רמון, מושבים ,קיבוצים, ישובים בדואים, מתקנים ומפעלים אסטרטגים, אתרי תיירות, בסיסי צה"ל ובתי כלא. קווי הגבול הארוכים עם מצריים וירדן, גם הם מציבים בפני המשטרה אתגרים משמעותיים בהיבטי הביטחון השוטף והמוכנות לחירום. לצד כל אלה פועלת התחנה לספק ביטחון ושרות מקצועי ראוי והוגן לציבור התושבים והמבקרים בגזרתה" אמר מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן.

עוד הוסיף: "תחנת דימונה היא מסוג התחנות שהמעורבות שלה בחייה הקהילה היא חלק חשוב ביותר מהעשייה למען שלומו וביטחונו של הציבור. החיבור ושיתוף הפעולה עם הראשות המקומית ותושביה הוא יוצא דופן ומהווה מופת לכלל תחנות המשטרה. קציני ושוטרי תחנת דימונה היקרים! בפעילותכם אתם מוכיחים כל יום מחדש שאתם מהקצינים והשוטרים הטובים והמסורים שיש למדינת ישראל. אני מצפה מכם להמשיך להיאבק בפשיעה על כל רבדיה ולספק ביטחון ושרות מקצועי ראוי והוגן לציבור".

מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן. צילום: משטרת ישראל,
מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן/צילום: משטרת ישראל

בברכה על כניסתו של סנ"צ משה שיטרית לתפקיד מפקד התחנה, אמר מפקד המחוז: "בתפקידך כמפקד משל"ט דרום היית מהמפקדים המשפיעים על תפקוד המחוז הדרומי במתקפת הפתע האכזרית בשבעה באוקטובר 2023. אופן תפקודך וההחלטות המקצועיות שקיבלת היו קריטיות לשמירה על הרציפות התפקודית של כלל המערכים. ההחלטה על מעבר למשל"ט חלופי, ניתוב שיחות ה-100 מהדרום לכל הארץ, העברת הודעות מבצעיות למפקדים מיד עם קבלת דיווחים על חדירות מחבלים, המענה לאזרחים בעומס ובקריאות מצוקה שלא ניתן לתאר, שמירה על חוסנם של שוטרי המשל"ט שבגבורה ובתעצומות נפש הגיבו ותפעלו מלחמה אכזרית שמדינת ישראל לא ידעה כמותה. אני סמוך ובטוח שהניסיון הפיקודי והמבצעי אותו צברת יסייע בידך להצעיד את התחנה להישגים ולשיאים חדשים בכל תחומי העשייה - אני מאחל לך בהצלחה".

למפקד התחנה היוצא סנ"צ (בדימוס) משה זריהן, אמר מפקד המחוז: "אחרי 33 שנות שירות ביטחוני למען הגנת העם והארץ אתה משאיר אחריך תחנה מגובשת ומקצועית עם יסודות איתנים שישפיעו על פעילותה בשנים הקרובות. משטרת ישראל והמחוז הדרומי אומרים לך תודה, קציני ושוטרי תחנת דימונה אוהבים אותך ומודים לך, וכולנו מאחלים לך הצלחה בחיי האזרחות".

טקס החלפת מפקדים בדימונה. צילום: משטרת ישראל,
טקס החלפת מפקדים בדימונה/צילום: משטרת ישראל

עוד לקחו חלק במעמד הטקס: ניצב אמיר כהן, מפקד מרחב הנגב- תנ"צ אפי שימן, הרב המחוזי- רפ"ק ראובן כמיל, ראש עיריית דימונה - מר בני ביטון, ראשי מועצות, ראשי נכבדי הקהילה הבדואית, שוטרי תחנת דימונה, מרחב הנגב והמחוז הדרומי, סגל פיקוד מחוז דרום ומרחב הנגב, מתנדבים, שוטרים וקצינים בדימוס, פצועי הלחימה ומשפחות שכולות.

תנ"צ אפי שימן, מפקד מרחב הנגב אמר: "כמי ששירת רוב שנותיו במרחב נגב בתפקידי ליבה, אני מכיר היטב את תחנת דימונה וגזרתה, בתחנה קיימת שדרת פיקוד ענפה של שוטרים וקצינים העושים מלאכתם ביראת קודש אני מוקיר מקרוב את פועלכם השוטרים והמפקדים ומוקיר את תחושת השליחות והמסירות שמלווה כל אחד ואחת מכם. מפקדים, שוטרים ושוטרות עליכם להמשיך ולפעול ברוח זאת באופן ממוקד, נחוש ובלתי מתפשר תוך מימוש ערכי משטרת ישראל, מוטלת עליכם האחריות לפעול בציר המניעה ולחימה במחוללי הפשיעה במרחב הציבורי, לחתור להגדלת שיתופי הפעולה והקשב עם פרנסי היישובים וטיפוח ערוצי הדברות קהילתית למען חיזוק הקשר עם הקהילה. עליכם לראות לנגד עינכם את האזרחים בכל עת, לחזק את המשילות ותחושת הביטחון בקרבם תוך יצירת מרקם חיים טוב יותר ולהעניק שירות איכותי ומיטבי. עלינו להמשיך ולהיות ערוכים מבצעית לכל תרחיש ולהשפיע על הדרך והרוח הנושבת במחוזותינו".

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, אמר במעמד החלפת המפקדים: "שוטרי המחוז הדרומי, אתם החזרתם את הכבוד לכל משטרת ישראל וזה המקום להצדיע לכם ולומר לכם תודה על כל מה שעשיתם בשבעה באוקטובר ועל כל מה שאתם עושים ברגע זה".

ראש עיריית דימונה בני ביטון. צילום: משטרת ישראל,
ראש עיריית דימונה בני ביטון/צילום: משטרת ישראל

מפקד תחנת דימונה הנכנס, סנ"צ משה שיטרית, אמר: "לא היה צריך יותר מכמה שניות על מנת שתחלחל בי ההבנה והאמונה בבורא עולם שלא בכדי כיוון אותי להגיע לכאן. אך מעל הכול חשתי תחושת גאווה גדולה על שנפלה בחלקי הזכות לקבל את הפיקוד על תחנת דימונה - תחנה החולשת על שטח המהווה יותר מ-20% משטח מדינת ישראל ובעלת מאפיינים שונים ומגוונים המאתגרים מאין כמותם. "בתקופה הקצרה שאני נמצא כאן נחשפתי לתחנה שהיא כמו משפחה. שוטרים ושוטרות מסורים, פועלים מתוך הלב והנשמה וממשיכים לפעול בכל רגע ורגע למען הציבור, שלומו וביטחונו על אף כל האתגרים שבדרך. מציאות זו נוטעת בי תקווה רבה כי בזכות ההון האנושי היקר מפז של שוטרי ושוטרות תחנת דימונה נוכל לתת שירות איכותי לתושבי גזרת התחנה ומדינת ישראל ובבד בבד לפעול ולקדם. מבחינתנו גם השמיים לא יהיו הגבול".

מפקד התחנה היוצא, סנ"צ (בדימוס) משה זריהן, סיכם בדבריו: "משטרת ישראל זה ארגון טוב שדואג לפקודים שלו. תמשיכו בדרך שלכם, תמשיכו להשפיע וביחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully