וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של נהג משאית שגרם למותן של שמונה נשים בנגב

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 17:34

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע הותיר על כנו את העונש שנגזר על סאלם אבו ע'אנם - שבע שנות מאסר ופסילת רישיון ל-20 שנה. ביהמ"ש כתב שהוא "אינו צריך לנהוג לתקופה הארוכה, בוודאי לא ברכב כבד"

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
האוטובוס שנפגע בתאונה, ב-2015/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה היום (שלישי) את הערעור שהגיש נהג המשאית סאלם אבו ע'אנם, שהורשע בגרימת מותן ברשלנות של שמונה נוסעות אוטובוס ב-2015 ליד להבים. בית המשפט הותיר על כנם הן את עונש המאסר שקיבל אבו ע'אנם, שבע שנים בפועל, והן את פסילתו בפועל מהחזקת רישיון נהיגה למשך 20 שנה.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


השופטת יעל רז לוי קיבלה את עמדת פרקליטות מחוז דרום (פלילי), וקבעה כי אבו ע'אנם הפר כל תקנה והיתר אפשריים בקשר להובלת המטען החורג שבמהלכה קרתה התאונה. כמו כן, קיבלה את עמדת הפרקליטות לפיה "השיקול העיקרי בענישה בתיקי תאונות דרכים קטלניות עם נפגעים רבים, הוא עוצמת הרשלנות של המערער, וזו גבוהה מאוד".

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוכבוכט, מערכת וואלה
המשאית ועליה הקלטרת שפגעה באוטובס, ב-2015/מערכת וואלה, אמיר בוכבוכט

"המערער אינו יכול לחלוק עם אחרים את אחריותו לתאונה", קבע המחוזי, "וניסיונו להטיל את האחריות על כל גורם אחר פרט לעצמו - נהג המשאית שהוביל את המטען וגרם בנהיגתו לתאונה - הוא ניסיון כושל שיש לדחותו בשתי ידיים". עוד הוסיף בית המשפט כי "זלזולו של המערער בהוראות הבטיחות והתקנות, ואי שמירה עליהן קלה כחמורה, הביאה להתרחשות התאונה ולתוצאותיה המחרידות. אדם כמו המערער אינו צריך לנהוג ברכב לתקופה הארוכה, בוודאי לא ברכב כבד".

בפברואר 2015 נהג אבו ע'אנם במשאית כבדה והוביל עליה קלטרת, כלי חקלאי שנועד להפיכת קרקע, שהקצה שלה בלט לתוך נתיב הנסיעה הנגדי. הוא הוביל את הכלי הכבד תוך שהוא מפר את הוראות החוק המסדירות הובלה בטוחה של מטען חורג. כתוצאה מכך, הקצה של הקלטרת פגע בעוצמה באוטובוס שנסע מול המשאית וחדר לדופן השמאלית שלו. שמונה הנשים, שהיו בדרכן חזרה מתפילה בירושלים, נהרגו מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully