וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום ספדו ל-12 הנרצחים במג'דל שמס וקראו לתקוף בלבנון: "נסייע ככל שנתבקש"

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 9:27

12 ילדים וצעירים נהרגו אתמול מפגיעת רקטה במגרש כדורגל ביישוב מג'דל שמס שבצפון. ראשי הערים והמועצת בדרום ספדו לנרצחים, ובערד ודימונה קראו לפעול נגד חיזבאללה - גם במחיר של התחממות בדרום

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. מד"א
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/מד"א

הפגיעה החמורה ביותר באזרחים בגבול הצפון מאז פרוץ המלחמה: 12 ילדים וצעירים בני 10 עד 20 נהרגו אתמול (שבת) מפגיעת רקטה במגרש כדורגל במג'דל שמס. מהפגיעה נפצעו 29 בני אדם, שישה מהם במצב קשה ושלושה בינוני. מצה"ל נמסר כי לפי מידע שברשותו חיזבאללה הוא שביצע את הירי משטח שמצפון לכפר שבעא שבדרום לבנון, אולם בארגון הכחישו.

בדרום לא נשארו אדישים לאסון הכבד בחלקה הצפוני של המדינה, וקראו לצה"ל לפעול בלבנון - גם במחיר של התחממות ביטחונית באזורנו. "זה הזמן לצה"ל לצאת לדרך בלבנון, לתת מכה קשה עד להשמדת חיזבאללה - בדיוק כמו שפועלים כרגע בעזה", אמר ראש העיר ערד יאיר מעין בשיחה עם וואלה שבע. "כבר תשעה חודשים שתושבי הצפון לא גרים בבתים וצריך להחזיר את כולם הביתה. הצבא המתין יותר מדי זמן ואלה התוצאות. אני מקווה שאכן בימים הקרובים ייכנסו לשם במלוא העוצמה. כנראה שבתקופה הראשונה זה יגרום למתיחות יתר גם בדרום, אבל המשך הלחימה - גם בדרום וגם בצפון - תיתן את התוצאות שלה".

ראש מועצת דימונה בני ביטון הביע אמש את תנחומיו על האסון וכתב באותה נימה: "כסגן יו"ר וממלא מקום השלטון המקומי אני קורא מכאן לראש הממשלה ולכל חברי הקבינט ומנהיגי הצבא - להגיב תגובה מיידית וחריפה עוד הלילה! לא נתיר את דמם של תושבי יישובי הצפון ושל אחינו הדרוזים - יש להגיב ביד קשה ולהביא לסיום המצב הנוראי בצפון מדינת ישראל!"

"ערב קשה לכולנו" כתב ברשתות החברתיות ארז בדש, ראש מועצת עומר. "ילדים, שכל חטאם היה שיצאו לשחק כדורגל בשבת בצהריים מצאו את מותם ונרצחו על ידי חלאות אדם. מציאות בלתי הגיונית. בשמי ובשם כל תושבי עומר, אני שולח את תנחומינו לאחינו הדרוזים ממג'דל שמס. משתתף בצער המשפחות ונושא תפילה להחלמת הפצועים".

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' כתב כי "הלב נשבר מול הבשורות הקשות ממג'דל שמס. תנחומינו הכנים למשפחות ויקירי הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. נייחל ונתפלל לשבוע טוב ולבשורות טובות".

12 הילדים שנהרגו מפגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
12 הילדים שנהרגו מפגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד נילי אהרון, ראש מועצת ירוחם, כתבה ברשתות כי "אנו כואבים את האסון הנורא שאירע במג'דל שמס. הלב נשבר למראה הילדים והנוער התמימים שנרצחו באכזריות, רק כי רצו לשחק עם חבריהם.
המלחמה הזו קשה לכולנו וגובה מחיר בלתי נתפס מתושבי הצפון. משתתפת בצער המשפחות ושולחת איחולי החלמה לפצועים". אהרון הדגישה כי "תושבי ירוחם ואני עומדים לצדכם ברגעים קשים אלו. אנו כאן כדי להושיט יד, לחבק ולתמוך בכל דרך שנצטרך ונתבקש".

ראש מועצת להבין אלעד ארזי כתב כי "קהילת להבים משתתפת בצער משפחות ההרוגים במג'דל שמס. אנו מחבקים אתכם ברגעים קשים אלו ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים". ראש מועצת מיתר שמעון פרץ פרסם את תמונותיהם של 12 הנרצחים לצד שירו של חיים נחמן ביאליק "על השחיטה".

מועדון הכדורגל הפועל באר שבע כתב כי אנשיו כואבים "על הירצחם של הילדים ובני הנוער ממג'דל שמס, שנרצחו בעת ששיחקו הערב משחק כדורגל. אנו מחבקים את משפחות הנרצחים ואת כל בני העדה הדרוזית ברגעים קשים אלו. אנו מאחלים החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully