וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של סמ"ר תומר אחימס חולצה מעזה

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 8:54

יותר מתשעה חודשים לאחר שנהרג וגופתו נחטפה לעזה, דובר צה"ל הודיע הבוקר כי צה"ל חילץ אמש את גופתו של תושב להבים סמ"ר תומר יעקב אחימס ז"ל. טקס הקבורה יתקיים ב-19:00 ביישוב

החטוף תומר אחימס. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
החטוף תומר אחימס/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

למעלה מתשעה חודשים חלפו מאז נהרג וגופתו נחטפה לעזה, סמ"ר תומר יעקב אחימס ז"ל חולץ אמש (רביעי) מרצועת עזה. אחימס בן ה-20 מלהבים נפל ביום הראשון למלחמה, לאחר שניהל קרבות קשים מול המחבלים בנירים שבעוטף. גופתו תובא לקבורה היום ב-19:00 בבית העלמין ביישובו.

הצטרפו והישארו מעודכנים תמיד עם וואלה שבע >>>
ערוץ הוואטסאפ:
https://bit.ly/4f1a7iQ

וגם בטלגרם:
https://t.me/wallasheva


גופתו של אחימס חולצה יחד עם גופותיהם של החטופה מיה גורן והחללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם (מיל') רביד אריה כץ. דובר צה"ל עדכן הבוקר כי הגופות חולצו מחאן יונס במהלך מבצע של שב"כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל"ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98. לפי הצבא, ממידע מודיעני מהימן עולה כי גורן נרצחה, וכי כל החיילים נהרגו בקרבות ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו.

אחימס שימש קשר, ובאותה שבת, 7 באוקטובר, היה מהראשונים לזנק ללחימה יחד עם ברודסקי ז"ל ועם אלוף משנה אסף חממי ז"ל, שגופתו עוד מוחזקת ברצועת עזה. בתגובתם המהירה הצילו חיים של רבים, תוך שהם לוחמים בגבורה בכמות גדולה של מחבלים. בנחישות מדהימה עוד הספיק לבצע חסימת עורקים לחממי ז"ל, תחת אש ולחימה ממושכת.

לאחר 54 ימים בהם חיו בני משפחתו בידיעה שהוא חטוף, נמסר להם כי הוא חלל חטוף. כפי שאמרה אחותו מאיה בהלוויה שקיימו לו, "כבר 54 ימים שאנחנו עוברים גיהנום. הפכנו למשפחה של חטוף, ואתמול של חלל חטוף. ניסיתי להחזיק תקווה עם כל העם, להרים שלטים עם הפנים והעיניים היפות שלך, לשבת על מדרכות בכיכר החטופים, לצעוק בכל הכוח. כל כך הרבה אנשים התפללו בשבילך, בשבילנו, שהתסריט יסתיים אחרת".

אחיו התאום, אמיר, סיפר: "תומר אחי הגדול, אחי התאום, חבר הנפש שלי. בחיים שלי לא חשבתי שיגיע יום בו אעמוד מול הקבר שלך ואצטרך לדבר עליך. בדרך כלל בשלב הזה מתארים את הקשר לבן אדם, אבל לתאר במילים את הקשר שהיה לנו זה בלתי אפשרי. אח תאום זה לא אח רגיל. זה הבן אדם הראשון שאתה מספר לו כשקרה לך משהו. כשהצבא סיפר לנו את סיפור ההיתקלות שלכם עם המחבלים, לא הופתעתי. נלחמתם, ובמותכם הצלתם נפשות רבות מקיבוץ נירים. תומר, אני הכי גאה בך בעולם ואני מודה על הזכות לקרוא לעצמי אחיך התאום במשך 20 שנים מטורפות. אוהב אותך לנצח ויודע שאתה מסתכל עליי מלמעלה ושומר עליי בכל דרך שאלך בה ובכל מקום שאהיה בו. אנציח אותך בכל דרך.

אחיו הגדול אייל ספד לו באותו מעמד וסיפר על תומר, על הנחישות והגבורה, הרצון, והנחישות להציל חיי אדם: "תומר, ברגעיך האחרונים חתרת להציל חיים ונלחמת עד לרגע האחרון. אני רוצה שתדע שלא נעצור לרגע - נביא אותך בחזרה הביתה, כאן ללהבים, לקבורה ראויה. הגעגוע הוא אינסופי וההערצה שלי אליך לא תיגמר לעולם".

אלעד ארזי, ראש המועצה המקומית להבים, הודיע קצת אחרי חצות כי "הלילה התבשרנו כי גופתו של תומר אחימס ז"ל הובאה לישראל. תומר, חברנו האהוב, בן היישוב, נפל בקרב גבורה בקיבוץ נירים ב-7.10. למעלה מתשעה חודשים גופתו הוחזקה בשבי חמאס, והערב חולצה ע"י צה"ל. טקס הקבורה יתקיים מחר, 25.7.24 בשעה 19:00 בבית העלמין בלהבים - נעמוד כולנו עם דגלי ישראל. משפחת אחימס האהובים - קהילת להבים מחבקת אתכם. כולנו איתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully